Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

100 km/órás száguldás napelemmel

0

A Kaliforniai Műszaki Állami Egyetem Prototype Vehicles Lab-ből (vagy ismertebb nevén a PROVE Lab) részlegében egy csapat diák megalkotta az első járművüket, amely megdöntötte a napenergiával működő járművek szárazföldi rekordját. Az autó neve Dawn (ami hajnalt jelent angolul), és úgy tervezték, hogy akár a 100 km/óra sebességre is képes akkumulátor nélkül.

PROVE Lab Dawn

A jármű két és fél év munkájának és több száz óra szimuláció eredménye, melynek része volt egy szélgépes teszt is, amivel az aerodinamikát vizsgálták. Az egész jármű mindössze néhány kiló légellenállást generál, és teljes egészében 2kW-os napelemek hajtják, ami azt jelenti, hogy más napelemes autóktól eltérően nincsenek benne akkumulátorok.

PROVE Lab Dawn
A PROVE Lab célja, hogy a Dawnnal megmutassák a napelemes járművek költséghatékonyságát és teljesítőképességét. Habár nem egy praktikus jármű, a dizájnja mégis hangsúlyozza a korszerű anyagokat, az aerodinamikát és az innovációt. Az egyetlen elektromos motor nagyjából 97% hatékony, ami azt jelenti, hogy szinte minden elérhető energiát sebességgé alakít át. A jelenlegi világrekord a tisztán napenergiával működő autóknál 90 km/óra. A Dawnt úgy alkották, hogy képes legyen elérni a 105 km/óra sebességet, ami tipikusan a maximális sebesség az amerikai autópályákon.
A járműnek nincs kormánya, és ahhoz, hogy beüljön valaki a járműbe, a felső rész felfelé és oldalra siklik, akár egy sci-fi filmben. A csapat 605 egyedi Sunpower napelemet választott a sorozatukhoz. Ezek a napelemek megegyeznek azokkal, amiket gyakran látni a házak tetején világszerte, és egészen olcsó technológiának számítanak 2018-ban.


Az autó minden részét diákok tervezték és építették, beleértve a software-t is. Az autó legnagyobb része repülőgép-minőségű szénszálból van, ami azt jelenti, hogy a sofőrrel együtt a jármű kevesebb, mint 200 kilót nyom, aminek köszönhetően nagyteljesítményű biciklikerekeken gurulhat a hagyományos gépjármű abroncsok helyett, ami nagyobb ellenállást eredményezne. A felső részen (a napelemek által elrejtve) egy speciális felső fedőlap helyezkedik el, ami kinyílik, ha a szenzorok érzékelik, hogy a sebesség miatt a jármű kezd elemelkedni a földtől, hogy lent tartsa azt, és biztosítsa a sofőr biztonságát.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «