Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

0

Az új elektromos járművek száma 2025-re elérheti a 10 milliót, 2040-re pedig meghaladhatja majd a hagyományos járművekét, amely az e-mobilitás terén közel 2000 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent a közmű vállalatok számára – derül ki az Accenture új kutatásából.

 

Elektromos autózás

Az Accenture„Utilities: Lead the Charge in eMobility” című kutatása szerint az elektromos autók elterjedése a közmű vállalatoknak nagy üzleti lehetőséget jelent, és jelentős versenyelőnyre tehetnek szert, ha egységes csomagban kínálják az elektromos autóknak szánt megoldásaikat. A járművekben felhasznált olcsó villamosenergia biztosítása 1700 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent.Ez a közmű vállalatoknak további 250 milliárd dollárt jelenthet a nagyobb nyereséggel értékesíthető e-mobilitási szolgáltatások tekintetében – pl. a távoli töltést elősegítő alkalmazásokból vagy az elektromos autók integrált otthoni energiagazdálkodását támogató szolgáltatásokból, sőt akár az elektromos autók megvásárlásához nyújtott finanszírozásból. Ezeket a szolgáltatásokat egységes platformon kínálva optimalizálhatják a rendszer teljesítményüket, és jobb felhasználói élményt nyújthatnak az elektromos autókat használóknak.

Elektromos autózás

„A megfizethető elektromos autók beszerzését megkönnyítő vállalatok felgyorsíthatják a járművek elterjedését, ezzel versenyelőnyre tesznek szert,mivel a fogyasztók egyre inkább ez ezt kínáló a vállalatok céljai és alapelvei (pl. környezetvédelem iránti elkötelezettség) alapján hozzák meg vásárlási döntésüket” – mutatott rá Bruno Berthon, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója és globális közmű vállalatokért felelős vezetője. „Azok a közmű szolgáltatók, akik jobb ügyfélélményt nyújtanak, és sikeres partnerkapcsolatokat építenek ki,jelentős szerepet játszhatnak az e-mobilitási piacon.”

Elektromos autózás

Az Accenture Strategy közel 6000 fogyasztó megkérdezésével végzett globális kutatása szerint az elektromos autók terjedésének első számú ösztönzője jelenleg a környezetvédelem, amelyet a költségmegtakarítás követ. A jövőbeni elektromosautó-tulajdonosok közel kétharmada (63%) váltana elektromos járműre, ha hosszabb távon költséget takaríthatna meg vele.Bár az akkumulátortechnológia folyamatosan fejlődik, és újfajta lízinglehetőségek jelennek meg a piacon, az elektromos autók terjedését manapság a magas eladási ár és a korlátozott töltési lehetőségek (pl. az otthoni energiarendszerek és a nyilvános töltőállomások elérhetősége)nehezítik. A jövőben elektromos autó vásárlására készülő fogyasztók több mint 80%-a elsősorban otthon kívánja tölteni járművét, de jelenleg csak 55%-uk rendelkezik erre alkalmas saját garázzsal.

A közmű vállalatok akkor tudják ezt az üzleti lehetőséget kiaknázni, ha nem csak részt vesznek a folyamatokban, de ösztönzik is a piacot:

1. Segítenek az ügyfeleknek döntést hozni: a bizalmi kapcsolatkialakításával és a velük kapcsolatos adatok – pl. a fogyasztási mintákról, a fizetési preferenciákról és az otthoni akkumulátortöltési lehetőségről –felhasználásával ösztönzik a leendő vásárlókat.

2. Releváns ajánlatokat készítenek a vállalati ökoszisztéma segítségével: a partnerkapcsolatok fontos szerepet játszanak az ügyfélélményt elősegítő releváns csomagok kialakításában. A közmű vállalatoknak mindenki számára előnyös kiegészítő szolgáltatás-csomagok összeállítására és partneri együttműködések kialakítására(pl. gépkocsigyártó és márkakereskedő partnerek, flotta- és töltőpont- üzemeltetők, telekocsi-vállalkozások, parkolóvállalatok)kell törekedniük.

3. Versenyelőny megszerzésével: az ügyfelekről szerzett valós idejű információk alapján a közmű vállalatok gyorsan továbbfejleszthetik szolgáltatásaikat. Stratégiai beruházásokat kell végezniük az elektromos autók használatát egyszerűsítő és az elterjedésüket segítő szolgáltatások területén.

„Az e-mobilitási piac óriási lehetőséget jelent, amely kiaknázásában a közmű vállalatoknak is fontos szerepük van. Azok a cégek lesznek igazán sikeresek, amelyek jól ismerik az energiapiac működését, bizalomra épülő ügyfél- és partnerkapcsolatokkal rendelkeznek, megfontolt befektetési stratégiájuk van, és célzott megoldásokat kínálnak ügyfeleiknek” – nyilatkozta Greg Bolino, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója.

Bővebben a jelentésről: https://www.accenture.com/eMobility.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «