s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A kistigris legújabb karma – KIA Niro 1.6 GDi Hibrid

0

A KIÁ-val kapcsolatban szinte mindig szóba kerül, az a fejlődési folyamat, ami az elmúlt néhány évben a márkát jellemzi. A szélesedő paletta vadonatúj tagja a Niro, nem csak a KIA crossover kínálatának egy újabb darabja, hanem a koreai gyártó hibrid kollekciójáé is.

KIA NIRO Hibrid

A jelenlegi modellpalettába jól illeszkedő arculat

Mintha csak tegnap lett volna, amikor a KIA bemutatta a NIRO koncepcióját. Az egykor a Genfi Autószalonon bemutatott tanulmány osztatlan siker aratott, hiszen extravagáns megjelenése senkit nem hagyott hidegen.

KIA NIRO Hibrid

Egyelőre csak fronthajtással érhető el, de a 16 cm hasmagasság kisebb terepmászásra is alkalmassá teszi vagy teheti

A szinte minden szakmai orgánum címlapjára felkerülő jövőbemutató NIRO elképzelés természetesen sokat finomodott a sorozatgyártásig, de szerintünk anno sokan reménykedtek abban, hogy jónéhány „vonalat” megtartanak majd a gyár mérnökei ebből a futurisztikus formavilágból.

KIA NIRO Hibrid

A crossoverekre jellemző enyhe robosztusság jellemzi, magas üléspozícióval

A külső tehát jelentősen konszolidálódott ennek ellenére jól beilleszkedett a márka palettájába, és bár hivatalosan a crossoverek közé sorolják, egyelőre ez csak a ma divatos sziluettre igaz mivel csak fronthajtásos változatban érhető el. A magas ülés pozíció és a Sportage-nél 3 centivel hosszabb tengelytáv, igazi családi autót sejtet, és nem is kell csalódnunk az utas és csomagtér nagyságát és az autó komfortját illetően, mely utóbbi a hátsó sorban is elegendő láb és fejteret biztosít.

A fedélzet központi műszeregységének beállításait igény szerint meg tudjuk jeleníteni a kormány előtti teljesen grafikus műszerfalon is. A piroslámpa vagy a városi dugók unaloműző gegjeként a kijelzőn megjelenő fa szimbólum digitális rajzolatának segítségével pedig leellenőrizhetjük, hogy mennyire is közlekedünk „zölden”. Ha barna színű a lombkorona, akkor rosszul bánunk a gázpedállal, ha zöld akkor jó a technikánk.

KIA NIRO Hibrid

“Jól vezetek – fát nevelek”

És, ha már zöld, akkor folytassuk is innen, hiszen a Niro a KIA első hibridnek tervezett autója. Ez azért is fontos, mert a hibridek elterjedésének hajnalán az autógyártók jellemzően a meglévő hajtásláncaikat „combózták” elektromos motorokkal és akkumulátorokkal, így azok mindig valamilyen kompromisszumhoz vezettek.

KIA NIRO Hibrid

Konszolidált, de mai elvárásoknak minden szempontból megfelelő műszerezettség

A KIA első lépése az Optimánál is valami hasonló volt, de a Niro már egy kifejezetten hibrid autónak tervezett jármű lett. Az előbbinél komoly csorbát szenvedett az akkumulátorok elhelyezése miatt a csomagtér, de a NIRO esetében ilyenről szó sincsen.

A KIA a japán vonalat követve a gépháztető alá egy 1.6 literes 105 lóerős Atkinson ciklus benzinmotort szerelt ez van szimbiózisban az elektromos motorral. Együttes teljesítményük 141 lóerő, és 265 Nm nyomtéka, ami már nagyon alacsony ezres fordulatszámtól a rendelkezésünkre áll. Ami azonban mégis megkülönbözteti a Toyota rendszerétől az a váltó.

KIA NIRO Hibrid

Az NIRO összteljesítménye 141 lóerő

Ellentétben a japánokkal a KIA nem a fokozatmentes e-CVT-t illesztett a hajtásláncba, hanem  hatsebességes „klasszikus” automatát duplakuplungos tengelykapcsolóval. És itt most a „diagramok csörtéjének” kellene következnie, hogy melyik a jobb alternatíva, egy biztos, hogy a KIA NIRO esetében nem kell szembesülnünk a CVT olykor kellemetlen hanghatásaival, hozzátéve azt a nem elhanyagolható tényt is, hogy a rendszerkülönbség a fogyasztásban sem jelentkezik.

A Niróval különösebb odafigyelés nélkül egy öt liter körüli értékkel eljárhatunk. Az ülés alá helyezett akkumulátorával pedig jól tudjuk abszolválni villany hajtással a dugókat is, igaz a hatótáv nem több, mint két kilométer teljesen elektromosan.

KIA NIRO Hibrid

A kicsit feszes futómű nem befolyásolja vezetési kényelem komfortját

Jól lehet a teszthét mindig kevés idő ahhoz, hogy teljesen autentikus véleményt alkothasson az ember, de az viszont tény, hogy már az első pár kilométer alatt kiderül, hogy mennyire érzi magát jól magát benne. Nos, a NIRO esetében teljes volt a szimbiózis. A vezetési komfort, az elvárt menetteljesítmény pozitív értelemben meg is hazudtolta önmagát a gyorsulás, a kényelmi vagy a vezetési asszisztencia terén.

KIA NIRO Hibrid

Elsődleges terepe a város, csendes és takarékos

A sávtartó automatika nagyon korrekt módon a sávon belül tartotta az autót, nem volt agresszív, viszont útburkolati jelek vagy annak hiány befolyásolta a szolgáltatás hatékonyságát.

KIA NIRO Hibrid

Ma az egyik legjobb ajánlat a hibridek között

Ha most aláhúzzuk a végelszámolást – és nem szép ilyet írni – egy kicsit rosszabbra számítottunk, de annál kellemsebben csalódtunk. A KIA NIRO jól tudja, amit kell, nem csörög, nem zörög, jól megy és jól is fogyaszt. Szóval, aki azt gondolná, hogy a kistigriseknek nem nő tovább a körmük, az téved!

A NIRO alapára most akciósa egy ezres híján 7 millió forint alatt van, amihez természetesen ugyanúgy, ahogy a márka minden modelljéhez jár a hét év garancia.

<Műszaki adatok:

Motor

1.6 literes, 16 szelepes, négyhengeres, szívó benzinmotor + elektromos motor

Hengerűrtartalom: 1591 cm3.

Legnagyobb együttes teljesítmény: 104 kW (141 LE) 5700/min.

Legnagyobb nyomaték: 265 Nm 1000-2400/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: Duplakuplungos 6 fokozatú automata,

Hajtásrendszer: elsőkerékhajtás

Méretek

Hosszúság: 4355 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1535 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Saját tömeg: 1425 kg

Menetteljesítmény

Végsebesség: 162 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 11,5 sec.

Tesztátlag 100km/liter: 5 liter

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «