Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A legsportosabb Yaris

0

A klasszikus brit sportautó-építés egyik utolsó bástyája, a Lotus tizenkét éve készíti többszörösen díjnyertes típusait a Toyota által szállított, 1,8 literes sportmotorral.

Yaris GRMN

Idén eljött az ideje, hogy viszonozzák a baráti gesztust, és az évek során tökéletesre csiszolt, kompresszorral erősített blokkot visszaadják a Toyotának, azon belül is a Yaris GRMN sportváltozatnak.


A márciusban beharangozott modellnek már a neve is sokatmondó: a GRMN ugyanis a „Gazoo Racing tuned by Meisters of the Nürburgring” kifejezés rövidítése, azaz elvileg (és a gyakorlatban is) a legkiválóbb nürburgringi tesztpilóták finomították a Toyota gyári versenyistállója, a Gazoo Racing által jegyzett modellt. A japán piacon régóta használt GRMN címke minden esetben az adott modell legsportosabb kivitelét jelöli – a Yaris esetében természetesen ez nem vonatkozik a WRC versenyautóra…

Yaris GRMN
Mivel a modell előértékesítése a közelmúltban kezdődött meg – a nagyságrendileg 8,8 millió forintos vételár nem egészen öt százalékával, kb. 370 ezer forint befizetésével állhatunk sorba az európai piacra szánt, mindössze 400 db Yaris GRMN egyikéért –, a Toyota a végleges, nem homológ teljesítmény és menetadatokat is közzétette. Az 1,8 literes motor az eredeti ígérettel összhangban 212 lóerős, amit izgalmasan magas, 6800/perc fordulatszámon ad le, maximális forgatónyomatéka pedig 249 Nm (5000/percnél). A motorteljesítmény meghaladja a főbb konkurensek azonos értékét, de nem is erre a legbüszkébb a Toyota, hanem a minimális tömegre: menetkészen 1135 kilogrammot nyom az autó, ami 6,3 másodperces gyorsítást, illetve elektronikusan szabályozott 230 km/óra végsebességet tesz lehetővé.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «