fbpx
Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A legújabb amerikai kémrepülőgép

0

Az amerikai Lockheed Martin bemutatta a TR-X kémrepülőgépének a terveit, ami az 1955-ben levegőbe emelkedő sikeres U-2 kémrepülőgép utódja lehet.

 

A hidegháború kezdeti szakaszában a repülőgépek, a légifotós felderítés fontos szerepet játszottak a kémkedésben, 10 300 kilométeres hatósugarával és 21 000 méteres repülési magasságával pedig az U-2-es komoly előnyhöz juttatta az Egyesült Államokat az 1950-es években. Bár 1960. május 1-én a Szovjetuniónak sikerült lelőnie egy U-2-es felderítőgépet Gary Powers-szel a fedélzetén Szverdlovszk (Jekatyerinburg) közelében a gép különböző feladatokat ellátva a 2000-res évek után is az amerikai hadsereg kötelékében maradt. A 31 méteres fesztávolságú, 2268 kilogrammos teherbírású, 764 km/órás maximális sebességű, 21 000 méteres magasságban 45 pernyi tevékenységre képes U-2-es az évek során szinte valamennyi nemzetközi konfliktusból kivette a részét, miközben az 1980-as évek óta a NASA is használta azt repülő obszervatóriumként.

A hihetetlenül sikeres karrier ellenére az utolsó U-2-es példányok élettartama 2019-ben lejár és bár az amerikai légierő még nem írt ki pályázatot a gépek leváltására a Lockheed hozzákezdett az U-2 utódjának a kifejlesztéséhez. Szeptember 14-én a Lockheed a légierő szokásos évi szimpóziumán mutatta be az új harcászati felderítő gép koncepcióját (Tactical Reconnaissance X – TR-X). A Lockheed elképzelései szerint az új gép gazdaságosabban lesz üzemeltethető, miközben azt ugyanaz a F118 GE 101 sugárhajtómű hajtja majd, mind az U-2-est, és ahhoz hasonló repülési magassággal, teherbírással, sebességgel és emelkedési képességgel rendelkezik majd.

Az U-2-essel ellentétben azonban a TR-X sokkal kisebb radar profillal rendelkezik majd, gyakorlatilag lopakodóként üzemelhet, miközben a legmodernebb érzékelőkkel lesz felszerelve, sőt akár lézerfegyvert is hordozhat majd. Lockheed Martin üzleti menedzsere, Scott Winstead szerint a TR-X legkorábban 2025-ben állhatna szolgálatba és az teljes mértékben helyettesíthetné a Northrop Grumman pilóta nélküli felderítő gépét a RQ-4 Global Hawk-ot.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «