s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

“A négykerekű háromkerekű”

0

Az elektromos háromkerekű, dönthető robogók érdekes helyet foglalnak el, ha a futurisztikus járművekre terelődik a szó. Valahol a motorok és a tradicionális motorautók között helyezkednek el, és a városok fenntarthatóbb jövőjének formálói lehetnek, hiszen relatív kis lábnyommal némi privátszférát biztosítanak.

EU-LIVE

A Peugeot ezeket a főbb jellemzőket emeli ki legújabb hibrid robogójával, amely a városközpontokban is tud suhanni, de jó időben akár a gyorsforgalmi úton is közlekedhet.
A PSA csoport Peugeot PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) robogóját az “Efficient Urban LIght Vehicle” (EU-LIVE), azaz hatékony városi könnyű jármű európai konzorcium részeseként tervezték. A projekt a városi mobilitással foglalkozik, és 6 országból 12 partner vesz benne részt. A konzorcium igyekszik egységesíteni az európai erőfeszítéseket az L-kategóriás járművek, köztük a motorok, mopedek, és minden három- vagy négykerekű terepjármű dizájnja, fejlesztése és építése kapcsán.

EU-LIVE
A robogót két elektromos, kerékbe helyezett motor hajtja egy belső égésű motorral, ami mellett a 48 V Samsung akkumulátor 300 kilométerre elegendő energiát biztosít. Az elektromos motornak a városi forgalomban 70 km/h a maximális sebessége, míg a gyorsforgalmi úton a 31 kW-os egyhengeres benzinmotor 130 km / h sebességig repíti a robogót.

EU-LIVE
A 2,4×0,8m méteres keréknyommal a robogó a tricikli felépítését követi, és a PSA csoport szerint a hidraulikus billenő rendszer segítségével ugyanolyan könnyen lehet vezetni, mint a régi jó háromkerekűt. Azok, akik a képeket látva azt gondolják, hogy „ez inkább egy négykerekűre hasonlít”, azoknak igaza van, de a PSA szerint háromkerekűként lesz kategorizálva a jármű.
„A PSA PHEV L5 Tricyle-ként lesz bejegyezve” – magyarázta Laure de Servigny, a PSA csoport szóvivője. „Ez a kerekek közötti távolságtól függ, aminek kevesebbnek kell lennie, mint 460 mm.”


Mivel a jármű kerekei 456 mm-re vannak egymástól, az L5 háromkerekű kategóriájába esik. Eközben az utastér belülről fűtött, és biztonsági öv, valamint légzsák is van benne, az ajtók a testtel együtt mozognak, ami megkönnyíti a szűk helyeken történő parkolást.

„A PSA csoport elkötelezett a mozgás szabadsága mellett. Az EU-LIVE ékes példája ennek” – mondja Carla Gohin, a Research and Advanced Engineering szenior igazgatóhelyettese. „Ez az új elektromos könnyű jármű biztonságos, önálló és fenntartható mobilitást biztosít a zéró-kibocsátási üzemmódnak köszönhetően.„

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «