Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A világ legfurcsább repülő szerkezetei

0

Ha repülőgépről beszélünk, akkor egy szivar alakú test és két nagy szárny jelenik meg a képzeletünkben. Az elmúlt több mint 100 évben azonban a mérnökök nagyon sok furcsa repülő szerkezetet álmodtak meg, és közülük néhány, ha nem is vált be, de azért tényleg a levegőbe tudott emelkedni.

McDonnell XF-85 Goblin

A repülőgép fejlesztése még a második világháború alatt vette kezdetét az amerikai hadsereg kérésére. A kicsiny sugárhajtóműves gépet egy pilóta vezette és az egy nagy bombázó, mint például a B-36-osra függesztve indult volna az útjára.

McDonnell XF-85 Goblin

Az amerikai légierő a B-36-os bombázó fejlesztése során szembesült ugyanis azzal a problémával, hogy nem lesznek képesek olyan vadászgépet készíteni, amely a 16 000 kilométer hatótávolságú bombázót követni tudná. Ezért végül úgy döntöttek, hogy egy olyan kis parazita vadászgépet fejlesztenek ki a bombázók védelmére, amit az anyagépre erősítve vethettek volna be szükség esetén. A projektet azonban végül elég hamar, 1949-ben törölni kellett a XF-85-ös gyenge teljesítménye és a dokkolással kapcsolatos nehézségek miatt.

LLRV

Az amerikai Bell Aerosystems által az 1960-as években fejlesztgetett Lunar Landing Research Vehicle nem csak, hogy képes volt a helyből való fel és leszállásra, de egy pont felett lebegni is tudott.

LLRV ECN-535

A tesztek alatt a gép elérte az 1220 méteres magasságot és vízszintesen is képes volt a stabil repülésre. A sikeres tesztek később az LLTV (Lunar Landing Training Vehicle) projektben folytatódtak, ami az Apollo program hordaszálló egységének a fejlesztését takarta.

VZ-9 Avrocar

A földi repülőcsészealj fejlesztését a hidegháború alatt egy kanadai cég kezdte el, később pedig abba az Amerikai Hadsereg is beszállt. Ígéretes kezdeti eredményeket követően azonban 1961-ben a projektet stabilitási gondok, és a meghajtó rendszerrel kapcsolatos kérdések miatt törölték.

VZ-9 Avrocar

A 10 millió dollárt felemésztő projekt eredményeképpen a kanadai-amerikai UFO mindössze 1 méter magasra tudott felemelkedni és 56 km/órás sebességet ért el.

Lockheed XFV

Ezt a különös repülőgépet is Amerikában fejlesztették ki 1954-ben, ezúttal az Amerikai Haditengerészet (United States Navy) megbízásából. A helyből fel- és leszálló géppel a hajókonvojok védelmét akarta megoldani a haditengerészet, a projektet azonban a duplalégcsavaros gép alacsony sebessége miatt gyorsan törölték.

Lockheed XFV

Bartini Beriev VVA-14

A gépet az 1970-es években a Szovjetunió fejlesztette. A tervek szerint a nagy repülési sebességre és magasságra képes repülőgép víz felett is képes lett volna a helyből való fel, illetve leszállásra, hogy így még nagyobb hatótávolságot biztosítsanak neki célfeladatának eléréséhez.

Bartini Beriev VVA-14

A gép feladata ugyanis az Amerikai Haditengerészet Polaris rakétákat szállító tengeralattjáróinak a megsemmisítése készült volna.

Snecma Flying “Coléoptère” (C-450)

A Coléoptère franciául bogarat jelent, és valóban furcsa szerzett volt a SNECMA által épített kísérleti repülőgép. A helyből felszálló, illetve leszálló gép pilótafülkéje mögött egy hatalmas hordó alakú szárny volt, amiben egy sugárhajtómű kapott helyett.

Snecma Flying “Coléoptère” (C-450)

Az 1959-ben végzett tesztek alatt azonban gyorsan bebizonyosodott, hogy az alapkoncepció hihetetlenül instabil és veszélyes.

Vought V-173

A csak repülő palacsintának becézett gép fejlesztését 1942-ben kezdte el az Amerikai Haditengerészet. Az ötlet az volt, hogy a csupaszárny dizájn révén jelentősen nő majd a repülőgépre ható felhajtóerő.

Vought V-173

A gép legnagyobb problémája a vibráció volt, amit az előrenyúló propellerek okoztak, a motor erejét ugyanis egy bonyolult meghajtó rendszeren keresztül kellett eljuttatni hozzájuk.

Caproni Ca.60 Noviplano

A hatalmas, 9 szárnyas, 100 személyes, 14 tonnás repülőhajót 1921-ben az olasz Caproni cég tervezte. A 8 motoros gép mindössze két repülést ért meg, a második próbarepülésen ugyanis a felszállást követően 18 méter magasban elromlott és lezuhant.

Caproni Ca.60 Noviplano

Bár a tervező megígérte, hogy újjáépítik a prototípus azonban végül az rejtélyes körülmények között kigyulladt és porig égett.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «