Alpine-Renault a legenda folytatódik

0

A Renault az Alpine A460 versenyautója révén az idei szezonban is képviselteti magát a hosszú távú világbajnokság (WEC – World Endurance Championship) LMP2-es géposztályában.

A silverstonei szezonnyitó futamon a kategória 4. helyén végző Signatech Alpine csapat színeiben induló autó a Renault és az Alpine reményei szerint idén már képes lesz az egykori legendás előd, az 1974-ben Európa bajnoki címet szerző A441-es nyomdokaiba lépni.

Alpine A460

A Renault és az Alpine számára nem ismeretlen hosszú távú autóversenyzés, hiszen 1978-ban az A442-es versenyautójuk a legendás Le Mansi 24 órás versenyen is győzni tudott.

Alpine A460

A Renault tavaly döntött úgy, hogy a hamarosan érkező Alpine modellek reklámozása érdekében beszáll a WEC bajnoksága, ahol az Nissan motoros, Oreca által épített A450-es modelljük végül az LMP2-es kategória második helyén zárta az évet.

Alpine A460

A csapat az idei évre azonban már egy teljesen új autót épített. Az új „csomag” pedig igazán ígéretesnek hangzik.

Alpine A460

Az új aerodinamikailag hatékonyabb, zárt karosszériás, 900 kilogrammos A460-as lemezei alatt a Nissan VK45 kódjelű 4.5 literes V8-as erőforrása lapul, amely mindössze 150 kilogrammot nyom, de 550 lóerő és 580 Nm leadására képes.

Alpine A460

A motor az erejét egy keresztben beépített hatfokozatú sebességváltón keresztül adja le.

Az A460 szénszálas monocoque vázához elől-hátul kettős keresztlengőkaros futómű csatlakozik, amire elöl 30/65R18, míg hátuk 31/71R18 Dunlop abroncsok kerülnek, míg az autó megállásáról szénszálas féktárcsák gondoskodnak.

Alpine A460

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «