Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Aszfaltgyilkos 1400 lóerős szörnyeteg

0

Az idén a Lotus alapokon nyugvó Hennessey Venom GT-vel nem hivatalos sebességi világrekordot (270.49 mph – 435.31 km/h) felállító John Hennessey egy új autón dolgozik, ami a tervei szerint hosszú időre megakadályozza azt, hogy az olyan márkák, mint a Bugatti, vagy a Koenigsegg megpróbálkozzanak a rekordja megdöntésével.

A GT helyét átvevő Venom F5 neve egy egyszerű betű-szám kombinációnak tűnik, pedig mélyebb értelme is van, az F5 ugyanis a legerősebb tornádókat illető besorolás a Fujita skálán az óránkénti 420-512 km/órás szélszélsebességével. A houstoni srácok Texasi Tornádója pedig a reményeik szerint elérheti ezen sebességtartomány középértékét.

Hennessey Venom F5

A Lotus Elise/Exige alapjain nyugvó 1200 lóerős/1200 kilogramm súlyú Venom GT alkotói szerint a Koenigsegg új One 1-ese egyébként is csak puszta marketingfogás, mert az sohasem lesz képes megdönteni a 435 km/órás sebességi rekordjukat. Ennek ellenére a Venom F5 megtervezése során semmit sem akartak a véletlenre bízni, ezért az 1300 kilógrammos F5 teljesítményét 1400 lóerőre növelték, ami határozottan jobbnak tűnik a One-1-es 1.0769-es súly-lóerő arányánál.

Hennessey Venom F5

A Hennessey azonban még mindig dolgozik az F5-ös hajtásláncán, így ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek. Az átdolgozott dupla turbófeltöltők, az üzemanyagrendszer és az intercooler segítségével pedig akár még több lóerőt is kipréselhetnek a motorból. A hosszában beépítésre kerülő V8-as motorhoz ráadásul egy új kormányról kapcsolható, gyorsabb váltó kapcsolódik A tervek szerint azonban a Hennessey hagyományos H kulisszás váltóval is piacra dobja az F5-öt. További újdonságot jelent még az autó saját fejlesztésű GPS alapú menetstabilizáló/kipörgésgátló rendszere.

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom GT

„Nagyon sokat tanultunk a közben, hogy a Venom GT-vel áttörjük a 270 mérföld/órás sebességhatárt, ezt a tapasztalatot pedig az új autónknál is felhasználtuk, hogy így még nagyobb teljesítményt érjünk el” – nyilatkozta John Hennessey.
Az aerodinamikai fejlesztéseknél például a végsebesség növelés mellett a jobb gyorsulás elérése is fontos szempont volt, Hennessey állítása szerint pedig az F5-ös alaktényezője 0,4 alatt lesz (Venom GT-é 0,44 volt), miközben az autó karosszériájának az alakja, a behúzható hátsó szárny és a venturi hatást kihasználó padlólemez révén a leszorítóerő szintjét is sikerült növelniük.

Hennessey Venom F5

A szénszálból készülő karosszérián a jobb aerodinamika ellenére is több a szögletes forma, így azonban az F5 még agresszívebb benyomást kelt, köszönhetően az orr kiképzésnek és az oldalsó légbeömlőknek. Az orr mellett a hátsó részt is áttervezték a cég mérnökei, de a lámpákat is újjakra cserélték.
A fejlesztések révén a Hennesseynél abban reménykednek, hogy az F5 eléri majd a 290 mérföld/órás (467 km/h) sebességet is, miközben képesek lesznek a Venom GT 13.63 másodperces (0-300 km/h) hihetetlen gyorsulási adatát is megdönteni. A tervek szerint az első Venom F5-ösök 2015-ben készülnek el, a vásárlók pedig 2016 elején vehetik majd át az 1,2 millió dollárba kerülő autót. Az érdeklődőknek azonban sietniük kell, mert az F5-ből mindössze 30 darabot akarnak csak építeni.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «