Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Audi A5 Sportback – a családi sportkupé

0

Nemrégiben számoltunk be arról, hogy a Porsche Hungária Kft. és Gyurta Dániel olimpiai bajnok úszónk stratégiai együttműködést kötött. Az ünnepélyes ceremóniáról készített anyagunkban kevés szó esett a márka új üdvöskéjérő az A5 Sportback-ről. Nem véletlenül…

Audi A5 Sportback

Gyurta Dani immáron az Audi dreamteamjének a tagja. Az együttműködés részeként a kiváló sportoló lehetett az első kiválasztott, aki a márka legújabb modelljének az A5 Sportback volánja mögé ülhetett.

Audi A5 Sportback

Az autó ünnepélyes kulcsátadását egy rapid bemutató előzte meg, amolyan ráhangolódásképpen, így a plénum is levezethetett egy gyors kört a márka új üdvöskéjével – legalábbis fejben.

Audi A5 Sportback
Tehát nem véletlenül nem bontottuk ki jobban a most bemutatott új A5-öt a díjátadó alkalmával, hiszen az autó számos újdonsággal bír, no és persze filozófiával is, ami mindenképpen megér egy hosszabb misét. Az A5 Sportback a dizájn, az innováció és a funkcionalitás combója – áll a kiadott kommüniké első bekezdésében,- és tulajdonképpen ez az összegzés nem is áll messze az igazságtól.

Audi A5 Sportback

A Sportbackre könnyen ráfoghatjuk, hogy modell a modellben. Az autó a családi sportkupék egy új irányvonala is lehet a jövőben, mely jelzős megtestesülés eddig csak jellemzően a kombi változatoknál volt fellelhető. Tehát a Sportback egy vonzó alternatíva lehet a „nagyobb talpú” apukák körében, akiknek így – pestiesen mondva – két autó állhat egyszerre a garázsában.

Úgy véljük ez a speciális „two in one” nem is túlzás, hiszen az energikus sziluett és öttagú motorpaletta – mely 190 és 286 lóerős teljesítménytartományt ölel fel – önmagában is csábító. Akik még ennél is nagyobb ménesre vágynak azoknak ott van az aggregátorok csúcsát jelentő V6-os verzió a maga 354 lóerejével, nyolcsebességes tiptronoic váltójával.

Audi A5 Sportback

Noha az alapkivitel fronthajtásos változatban érhető el, a magasabb felszereltségi szinteken már kétfajta quattrohajtás közül is választhatunk, melyben a rendszer némi reneszánszát is tetten érhetjük. Ugyanis az intelligens összkerekes mechanizmus nemcsak útviszonyoktól, hanem a körülményektől függően kapcsolja be, illetve ki a hátsó meghajtást. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogyha rendszer mondjuk “nyugodt” autópálya tempót érzékel, akkor csak az első kerékhajtást “használja”. Ez a megoldás, pedig még gazdaságosabb üzemet tesz lehetővé.

Audi A5 Sportback
További újdonság, hogy a gyártó első ízben alkalmazza itt az úgynevezett „g-tron” rendszert. A kettősüzemű kétliteres TFSI erőforrással szerelt kiválasztott autó Audi e-gas, földgáz és benzin üzemanyagokkal egyaránt működtethető.

Audi A5 Sportback
Míg korábban általában az autók fent említett paraméterei kerültek a vásárlásnál az elsődleges szempontok közé, addig mára legalább ilyen fontossá vált a járművek vezetéstámogató asszisztenciái és az infotainment-felszereltsége. Az Sportbackben mindkét oldalon gazdag a kínálat. A számos elérhető technológia közül most a már sokat hallatott önvezetőautók félautomata megoldását emelnénk ki, ami központi szerepet kap a kínálati palettán.

Audi A5 Sportback

A közlekedési torlódás asszisztenssel és araszoló (Stop&Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control; ACC) tölti be ezt a szerepet az autóban, amely sűrű forgalomban 65 kilométer/óra sebességig tehermentesíti hatékonyan a vezetőt.

A rendszer szükség szerint önállóan gyorsít, illetve lassít, és jól kiépített útszakaszokon átmenetileg a kormányzás feladatát is átveheti.
A Gyuta Dani által is hajtott A5 Sportback, melynek induló ára 11 600 560 Ft-tól indul, már testközelből is megtekinthető az Audi márkakereskedésekben.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «