s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Az avantgardista

0

Idehaza is bemutatták a Range Rover család legújabb tagját a Velart. A magyarországi színlelépésének napján lágy kontrasztok kötötték össze a tradíciót a 21. századi technológiával és dizájnnal.

Range Rover Velar bemutató

A Range Rover Evoque durranása még most hallatszik, hiszen az akkor éltre keltett forma hamisítatlan ranges stílusjegyeket teremtett. Mára ezek a motívumok nem csak az Evoque fémjelei, hanem etalonként megjelennek a többi modell sziluettjében is.

Range Rover Velar bemutató

Letisztult, sportos formavilág

Ez a Velarra is igaz, ami kétség kívül ma a brit fémszobrászat zenitjét képviseli. A tervezők azonban nem álltak meg a külső dizájn letisztultságánál, hanem tovább húzva a ceruzát nagyuras extravaganciát komponáltak az utastérben is. A ma autóiparának egy új aspektusát láthatjuk a Velar fedélzetén, ahol tökéletes harmóniában van harmadik évezred technológiája a márkára jellemző tradicionális luxussal.

Az hazai importőr is a fent említett hangulati elemekkel tette színessé a honi sajtónapot, melynek belépőjeként a Grassalkovich-kastély adta meg az első díszletet.

Range Rover Velar bemutató

A barokk kastély arisztokratikus miliője után letérve a kikövezett útról a hungaroringi off-road szekciója következett, ahol az autó terepképességeit tehettük próbára. A dagonya után éles kontrasztjaként a részben felújított Prónay kastély volt a bemutató harmadik állomása.

 

A szebb időket látott épület egykori szalonjában rögtönzött dízájn kiállítást szervezetek. A Velar ihletésű tárgyak és ruhák állították ellenfénybe a lepusztult környezetet. A rögtönzött tárlat után a Fóti gyermekváros Károlyi kastélya adta a nap végcélját. A maholnap teljesen új szerepet betöltő épület és park történelmén Károlyi gróf és felesége kísérte végig a szakami plénumot, ami képletesen keretbefoglalta ezzel a Range Rover Velar hazai bemutatkozását.

Range Rover Velar bemutató

A flotta a fóti Károlyi kastély előtt

A Velar méretében a Range Rover Sport és az Evoque közé érkezett. A Porsche Macannak és a BMW X4 riválisának szánt modellel így teljes lett a márkakínálat.
Ahogy korábban is említettük a Velar is tovább viszi a márka stílusjegyeit, de sokkal lágyabb vonalvezetéssel találkozunk, mint a többi Range Rover esetében. A letisztultsága szelídebbé tette az autó megjelenését, de ez természetesen csak addig van így, amíg nem csapunk oda egyet az ostorral. És, ha már a kezünkben van, akkor csináljunk egy gyors letárt az erőforrásokról.

 

A kínálat részét két benzines és két dízel motor alkotja, de a legkisebb dízel és benzines kétféle teljesítményszinttel is elérhető. A motorpaletta, melyhez 8 sebességes automataváltó csatlakozik csúcsát a benzineseknél a 3.0 literes kompresszoros V6-os jelenti 380 lóerővel 450 Nm-es nyomatékkal. A gázolajosoknál szintén a 3.0 V6-os a legcombosabb, a duplaturbós aggregát 300 lóerős és 700 Nm nyomatékot abszolvál. A hajtáslánc nem elhanyagolgató eleme a terepes mivolt. A Velártól ne várjunk defenderi megoldásokat, amit talán az fémjelez legjobban, hogy a gázlómélység mindössze 65 cm.

Range Rover Velar bemutató

Valószínűleg ilyen körülmények között ritkán használják majd

Az intelligens összkerékmeghajtási rendszere elektronikusan szól bele a hajtásképletbe, gyakorlatilag tetszés és útviszonyfüggő módon. Az alap kivételével minden Velarhoz jár a légrugós futómű, ezzel 4,5 centit emelhetünk a kasztnin off-road üzemmódban. A megoldás sebességtől függően az alaphelyzethez képes 1 centi további süllyedésre képes, illetve a ki-és beszállásnál is teljesen leereszti magát.

Range Rover Velar bemutató

Minden szempontból lenyűgöző utastér jellemzi

A Velarnál tökéletes megállja a helyét a mondás: a külső megfog a belső megtart. Az enteriőr formabontó és lenyűgöző. A Range Rover középkonzoljánál szakítottak a tabletes megoldások variálásával a kijelző lefut egészen a váltógombig. A duplaképernyős megoldás felső része alaphelyzetben teljesen belesimul a műszerfalba csak a gyújtás ráadása kelti éltere, ilyenkor enyhén megdől a jobb láthatóság érdekében. A második monitor természetesen érintős, de két nagy tekerőgombbal a „tapi” helyett átvehetjük az irányítást.

Range Rover Velar bemutató

A kormányon lévő kezelőegység kapacitív

A funkciókat természetesen kormányról is vezérelhetjük. A megszokott kezelőszerv itt is a harmadik évezredet követi, az egységen nem fizikális gombok vannak, hanem ugyan olyan érintős megoldású, mint a monitor. Funkciója pedig ahhoz képest változik, mi az éppen aktuális menü az infotainment rendszerben.
A Range Rover odatette magát a Velarral, ami nem csak innovatív megoldásokban mutatkozik meg, hanem számos egyedi aspektusban is, a méretről és dizájnról nem beszélve. Tehát, aki szeretne diszkréten kitűnni a kategória bőséges kínálatából annak a Velar kitűnő választás, igaz ezért vastagabbik pénztárcánkat kell magunkhoz venni. Az autó induló ára 180 lóerős dízel motorral 19,5 millió forint, a kínálat csúcsát jelentő háromezres V6-osért pedig közel 37 milliót kell leszurkolnunk.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «