Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Az Airbus zöld madara

0

Az európai óriásvállalat az Airbus szerint a repülésében is az elektromos meghajtásé a jövő, ezért a Daher-Socata céggel közösen egy kis konnektorról tölthető elektromos meghajtású repülőgépet fejlesztett ki.

Az első nyilvános felszállását 2014 elején teljesítő E-Fan 2.0 egy kis kétüléses gyakorló repülőgép, amely 2017-ben akár már kereskedelmi forgalomba is kerülhet. Az Airbus tervei szerint az E-Fan csak az első lépés lesz egy hosszú úton, aminek eredményeképpen 2050-re már 90 férőhelyes utasszállító repülőgépek is szelhetik az égboltot hibrid, vagy tisztán elektromos meghajtás segítségével.

Airbus E-Fan, elektromos repülőgép

Az E-Fan 2.0 nagyjából egy órát tölthet majd a levegőben, ami bőven elég egy kezdő pilóta oktatására. A gép akkumulátora kivehető, így nem kell időt vesztegetni a repülőtéren való töltésére. A gép tervezés alatt álló következő verziója az E-Fan 4.0 már egy nagyobb, 4 üléses változat lesz, ami hibrid meghajtásának köszönhetően már a hosszabb utakra is alkalmas.

Airbus E-Fan, elektromos repülőgép

Az Airbus véleménye szerint az elektromos meghajtás a repülőgépiparban komoly jövő előtt áll, hiszen ezek a gépek nemcsak, hogy környezetbarátak, de a fenntartási igényük is alacsony, miközben az elektromos erőforrásnak köszönhetően szinte teljesen vibrációmentesek.

Az elektromos meghajtású repülőgépekkel kapcsolatban azonban még nem állnak rendelkezésre tapasztalatok, az Airbus azonban reméli, hogy hamarosan egy 100 darabból álló E-Fan 2.0 flotta segítségével gyűjtheti majd az adatokat, amelyek hasznos segítséget nyújtanak a jövő elektromos repülőgépeinek a megalkotásához.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «