s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

BMW – Ötösből ötös

0

Csaknem a világpremierrel egyidőben idehaza is bemutatkozott a BMW 5 sorozatának legújabb generációja. A márka egyik legfontosabb modellje némi kis túlzással mindent felvonultat technikában, komfortban, amit ma tud az autóipar.

BMW 5 széria bemutató

Az elsőként piacra lépő változatok: 520d, 530d, 530i, 540i

Az egynapos ismeretség után azonnal frigyre lépnék az új ötös széria bármelyik tagjával. Vállalva annak a ténynek az ódiumát is, hogy mindig van eggyel jobb és szebb kínálkozó lehetőség a ma autóinak tárházában.

BMW 5 széria bemutató

BMW 530i

Rapid randink Budapesten kezdődött, de mire a tatai Öreg tó partjára értünk már szerelmes voltam, pedig ekkor még csak a legkisebb 520d-t próbáltuk, aztán jött a nagyobb lány az 530d egy „lassúra” Tatán és környékén és végül az 530i repített bennünket haza.

Az ötös, ami már szinte hetes

A BMW 1972-ben színre lépő 5 szériája annyira közkedvelt modell lett, hogy az elmúlt 45 évben a sportlimuzin stratégiai tényező lett a német autógyártó palettáján. Ez olyannyira igaz, hogy az előző generációjából nem kevesebb, mint 2,3 millió darab talált gazdára.

BMW 5 széria bemutató

BMW 5 széria – 1972 – 2016

A kiemelt figyelem, így tehát egyáltalán nem meglepő. Ennek eredményeként a mostani legújabb verzióban – nem titkoltan – a kék-fehérek „legtöbbet tudó” autója lett, ami bizonyos tekintetben még a hetes sorozat technikáját is túlszárnyalja.

A motorpalettáját alkotó erőforrások egytől egyig a vadonatúj fejlesztésű, moduláris felépítésű BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai. A BMW 530i kétliteres, soros négyhengeres benzinmotorja 252 lóerő maximális teljesítményt és 350 Nm abszolvál, és 6,2 mp alatt éri el a százat.
A jelenlegi erőforrások csúcsán 340 lóerős és 450 Nm csúcsnyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor van, ami az intelligens összkerékhajtással együttműködve is mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a BMW 540i-t, átlag fogyasztása pedig 6,5 – 6,9 között mozog.

BMW 5 széria bemutató

Még az idén jön a legnagyobb erőforrás a 462 lóerős M550i xDrive, ami 4,0 másodpercet gyorsul százra

A modellcsalád a piac bevételét két dízel (520d, 530d) és két benzines (530i, 540i) erőforrással szerelt változattal kezdi meg. Az ötös induló dreamteamje később kiegészül a csúcsmodellel az xDrive hajtásos 550i-vel, a plug-in hajtáslánccal szerelt 530e iPerformance változattal, valamint az 520d EfficientDynamicsEdition-nel, ami legtakarékosabb verzió lesz a sorozatban.

BMW 5 széria bemutató

A legnagyobb lóerőtárolóval egy időben érkezik a plug-in változat is az 530e

A BMW 520d-ben dolgozó négyhengeres dízelmotor 190 lóerő maximális teljesítményt és 400 Nm. 7,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, átlagfogyasztása pedig 4,2-4,5 liter között mozog.
Az 530d 265 lóerő maximális teljesítményre és 620 Nm leadásra képes, 5,7 alatt van százon és a fogyasztás is valamivel, de nem jelentősen nagyobb – 4,5-4,9 liter – mint a kisebb testvéréjé.

Technikai eufória

Megtartva a bmwés „sávuraló” fizimiskát, autó megjelenése is változott. Az emblematikus veséket „kivezették” az első lámpákig és körből hatszögletűvé dizájnolták nappali LED fényt, és az autó mérete is változott minimálisan. Az alaki módosulások ellenére az embernek mégis azaz érzése, hogy az új ötös nem a formavilág megreformálásáról szól.

BMW 5 széria bemutató

Szélesre húzott arc, hatszöglető LED-es nappali fények a forntrész jellemzői

És itt elérkeztünk ahhoz a ponthoz, melyben végeláthatatlan felsorolásba kezdhetnénk, – de honnan kezdjük – hiszen zavarba ejtő mennyiségű komfort és vezetéstámagtó rendszer került alkalmazásba, így a teljesség igénye nélkül mazsolázunk a kínálatban. Egy biztos, ahogy ez a többi prémiumgyártó esetében is igaz, a fejlesztések iránya a BMW-nél is önvezető autók felé irányul.

(Miközben nem titkolt tény, hogy ez már nem is annyira a jövő, de a törvényi rendelkezések még nem teszik lehetővé alkalmazásukat. A fokozatosság elvét megtartva apró lépésekkel kerülünk közelebb a következő évtizedek autózásához.) A kis intermezzo felvezetés volt az ötös széria alkalmazásaihoz, ahol például opcionális extrafelszereltségként elérhető intelligens sebességfigyelő (Intelligent Speed Assist), ami utazás közben folyamatosan kommunikál a tempomattal (és a vezető 15 km/órás lépésekben állíthatja be annak aktuális határértékét). Ez egyébként kifejezetten hasznos lehet traffipaxokkal megtűzdelt utakon.

Eszerint 0 és 210 km/óra között az új 5-ös BMW képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában.
Intelligens forgalomfigyelésre is képes, mely adott esetben egy dugóban átveszi a vezetőtől az irányítás lassít gyorsít és nem csak az előttünk, hanem a kettővel előttünk lévő autó mozgását is figyelemmel kíséri. A jelzésfunkciói nem csak a táblákra figyelnek, hanem jeleznek, ha esetleg rossz irányba hajtanánk fel az autópályára. A sávtartó rendszere 70-210 km/óráig előre jelez, ha vészesen lassul előttünk a forgalom, s szükség szerint kerülő manővert is végez, de ezt a vezető felülírhatja.

BMW 5 széria bemutató

Akár automatikus sávváltásra is képes

Az önvezető autók egyik legkézzelfoghatóbb opciója az automatikus sávváltás. A sofőrnek csak az indexkarra kell tennie a kezét a jármű pedig minden körülményt figyelembe véve elvégzi a manővert. És ez csak néhány szösszenet a számos szenzorral, sztereo és 360 fokos kamerával felszerelt ötös repertoárjából.

BMW 5 széria bemutató

Masszázs funkcióval ellátott komfortülések, az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló növeli a komfortot

A kényelmi funkciók része az automatikus parkolás asszisztens, amit az autó mellett állva kulcsról vezérelhető. Ez az opció hasznos lehet szűk parkolóhelyeken vagy garázsba történű beálláskor.

Az utastér illetve a kezelőfelületeknél is ezt a magas technológia szintet képviselik. A középkonzolon lévő képernyő nem csak érintő, hangutasításokkal működik, hanem egyes funkciója gesztusokkal is, így akár kézmozdítással erősíthetjük a rádió hangerejét.

A biztonságot növeli a Head-Up kijelző legújabb generációja, ami immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületen dolgozik és a forgalmi jelzéseken, az operációs rendszerrel összekapcsolt okostelefon kontaktlistáján, a rádióállomásokon és a zeneszámokon kívül a navigációs rendszer utasításait, valamint a vezetést támogató rendszerek figyelmeztetéseit is képes a vezető látómezejébe vetíteni.

BMW 5 széria bemutató

Head-Up kijelző legújabb generációja

A kiszolgáló rendszerek sora szinte végtelen, aminek ismertetési folyamát csak befejezni nem, csak abbahagyni lehet.
Amit viszont mindenképpen muszáj megjegyezni epilógusként az az új ötös árképzése, amiről úgy véljük, hogy az egyik legjobb ár-értékarányt kínálja a piacon ebben a kategóriában.

Alapárak:

BMW 530i 15 209 000
BMW 530i xDrive 16 045 000
BMW 530e iPerformance 16 135 000
BMW 540i – 17 380 000
BMW 540i xDrive – 18 221 000
BMW 520d 13 649 000
BMW 520d xDrive 15 189 000
BMW 530d 16 645 000
BMW 530d xDrive 17 507 000
BMW 550i xDrive 25 213 000

 

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «