Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A Continental új „AllCharge” töltőrendszere

0

A Continental bemutatja a megoldást az elektromos járművek töltőinfrastruktúrájának kompatibilitási problémájára. Az alap elképzelés rendkívül egyszerű.

Continental AllCharge

Ahelyett, hogy az autót zsúfolnák tele mindenféle új technológiával, hogy illeszkedhessen a különböző típusú töltőállomásokhoz, a Continental magát az elektronikus meghajtást alakítja át ’töltővé’. A Continental által ’AllCharge’ névre keresztelt technológia a hagyományos elektromos meghajtás alkotóelemeire épül (amely az elektromos motorból és az inverterből áll – ami a DC és AC áram közötti átváltásért felel). Mivel az elektromos meghajtás feladatai között eleve szerepel az AC/DC közötti folyamatos átváltás a különböző feszültségeken, ezek az alkatrészek rendelkeznek azokkal a tulajdonságokkal, amelyekre egy töltőrendszernek szüksége van. Ezen tulajdonságok kiaknázásával a Continental át tudja hidalni a különböző töltési technológiák működését egy fedélzeti, jármű-alapú megoldással.

Amellett, hogy lehetségessé válik a jármű feltöltése bármely töltőállomáson, akár 800 V és 350 kW kimeneti teljesítménnyel, a sofőröknek rendelkezésére áll 230 V AC áram a fedélzeten is, ha szükségük van rá. Az AllCharge rendszer V2D (járműről készülékre) technológiája azt is lehetővé teszi, hogy a jármű akkumulátoráról mobil elektronikus eszközöket töltsünk, a laptoptól a hűtőig vagy elektromos fúróig.


A jármű egy egyszerű kábel konnektorral rendelkezik, de két lehetséges töltési áramirány van az akkumulátor felé. Az AC áram esetében az áram a töltőállomástól az elektromos motoron keresztül áramlik az inverterbe, amely átalakítja DC árammá, mielőtt betáplálja azt az akkumulátorba. A DC áram esetében az áram a töltőállomásból közvetlenül az inverteren keresztül áramlik az akkumulátorba. Az AllCharge minden típusú töltőállomással kompatibilis, akár 800 V feszültségre is képes, 150 kW-tól akár 350 kw-os teljesítmény mellett prémium alkalmazások számára. „A 350 kW-os DC töltés öt perc alatt körülbelül 150 kilométernyi távolságra elegendő töltöttséggel látja el az autót – ez kiválóan szemlélteti a töltőrendszerünkben rejlő valódi potenciált” – tette hozzá Dr. Brüll. „Bármilyen gyorsan is fejlődjön az infrastruktúra a jövőben, az AllCharge technológiával felszerelt jármű biztosan mindig ki tudja használni a kiválasztott állomás maximális kapacitását.” A Continental Tech Show-n és a 2017-es IAA-n a Continental az AllCharge rendszer első élő bemutatóját fogja tartani.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «