Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A családtag – KIA Carens 1.7 CRDi HP teszt

0

A KIA márkapalettájának reneszánsza elérte a Carenst is, amelynek nyomán a modell teljesen megújult az elmúlt év végén. Az egy-hetes dízelmotoros változatot Mi, Férfiak is górcső alá vettük.

A dél-koreai gyártó 1999 dobta piacra egyterűjét, ami öt- és hétüléses verzióban is elérhető volt, akárcsak a mostani, legújabb sorozat. A modell egyébként számos keresztlevelet kapott az elmúlt tizenöt év folyamán, ugyanis szinte minden piacon más-más néven árusították.

Manapság

A KIA európai offenzívája jó úton halad, hiszen a márka növekvő eladásokat produkál, ennek fényében pedig jó esélye van annak, hogy a megújult Carens is komolyabb tényezővé váljon a statisztikában. Legalábbis idehaza mindenképp, hiszen a korábban is a kínálatban lévő családi egyterű nem osztott nagy pofonokat a Ford C-Max, Renault Scénic vagy az Opel Zafira fémjelezte piacon, hogy csak néhányat emeljünk ki a versenytársak közül. A mustráját tulajdonképpen azzal kezdjük, amivel be kellene fejezni: úgy jó, ahogy van. Ezt az érzete pedig az okozza, hogy nem ülünk bele irreális elvárásokkal, valamint spontán lojálisak vagyunk; ez a hozzáállás még a kisebb hibáit is bocsánatos bűnné teszi.

Kia Carens

Hosszabb tengelytáv, nagyobb belső komfort, kisebb külső méretek, ezek a Carens fő ismérvei

Külsőségek

A KIA pofás dizájnja és stílusjegyei jól tetten érhetőek a Carensen is, így – ami a divatos formát illeti – biztosan nem indul hendikeppel piachódító útján. De nem csak a sziluett változott az elődhöz képest, hanem a méretei is. Miközben a tengelytávja 5 centivel nőtt az elődszériához képest, a külső méretei csökkentek; rövidebb és alacsonyabb is lett. Dominánsak a lámpatestek, melyek elöl és hátul is LED technológiásak. Összhatásában sportos egyterű képét mutatja, amiben talán az egyetlen optikai szeplő a méretéhez képest kicsi kerekei, de ez igazán csak a kákán való csomókeresés, hiszen az opciós listában van nagyobb.

Kia Carens

Jó ár-értéke miatt vonzó alternatíva lehet

Belsőségek

Miközben a külső lendületes, addig az utastérben konszolidált kép fogad, ami egy pillanatra sem feledteti velünk, hogy egy családi egyterűben ülünk. A megnövekedett tengelytávnak köszönhetően komfortos a helykínálat még a hátsó sorban is, melynek mind a három ülése külön-külön is állítható. Némi felár ellenében (250 ezer forint) plusz két ülést is vásárolhatunk bele, ha ezt a családi létszám megköveteli. Bár a tesztautó az ötszemélyes verzió volt, úgy gondoljuk, még nem találták ki azt az MPV-t (Multi Purpose Vehicle: többcélú, belső terükben variálható járművek), amiben valódi kényelmet adna a harmadik üléssor. Az a gyanúnk, hogy ez mostani alanyunknál sem lenne így. Cserébe élvezzük ki a nagy rakteret, amely a korábbi 320 literről 492 literre hízott, és az ülések lehajtásával természetesen tovább növelhető.
Ami egy kicsit elnagyoltnak tűnt, az a csomagtérroló. A hosszában is állítható poggyásztakaró alkalmatosság kivitelezése kicsit elnagyoltnak tűnik, pedig az ötlet jó.
Igazából ez az egy szúrt szemet, mert az utastér összességében egyébként teljesen rendben van. A felhasznált anyagok kellemesek, ahol kell, ott kellően puhák, és az összeszerelés minősége is jó.
A műszerfal kidolgozása elegáns, de a fekete szín miatt kicsit komorrá teszi a fedélzetet. A két fő műszeregység között kapott helyet az információs TFT monitor, amiről a legfontosabb aktuális paramétereket le tudjuk olvasni.

 

Gépház

Csak úgy, mint a Sportage esetében, a Carens dízeles változata is kétféle teljesítményszinttel vásárolható meg. Az alap 115 lóerő, de ha egy kis pluszra vágyunk, 136 lőerővel is elérhető. Mi is ezt a verziót teszteltük. A többlet pacik 150 ezer forintba kerülnek, de véleményünk szerint megéri, mert sokkal harmonikusabb a vezetési élmény, az autó nem lesz alulmotorizált. Igaz, azt tapasztaltuk, hogy gyorsításkor egy kicsit várat magára a nyomaték, de ezt a „gondolatnyi hatásszünetet”alapvetően hamar meg lehet szokni. A 330 Nm nyomatékot abszolváló erőforrás 10,4 másodperc alatt gyorsul százra, és a gyári adatok szerint 181 km/óra a végsebessége. Tesztalanyunkban hatsebességes manuális váltó dolgozott, de opcióként az erősebb motorhoz választhatunk ugyanennyi fokozatú automatát is. Megjegyzendő, hogy a kézi kapcsolású váltómű nagyon precízen látta el feladtát.
A fájó pont a fogyasztása volt, ami nálunk családapás stílusban 7,5-7,6 liter volt vegyes használatban. Ami – mindent egybevetve – nem vészes, de vannak ennél már jobb értékek is. De tudjuk be annak, hogy a végülis egy viszonylag kis motorhoz másfél tonnás kasztni társul.

KIA Carens,

Végjáték

Be kell valljuk, nem volt túl jó múzsa a Carens, majdhogynem ihlet nélkül hagyott minket. Amolyan szürke eminenciás kép maradt meg bennünk a teszthét végén. Ez a megállapítás, úgy véljük, jól definiálja az autót. A Carens tökéletesen eleget tesz a feladatának, kiváló családi autó, erényei az apróbb észrevételek ellenére is megmaradnak. A gázolajos változat legmagasabb felszereltségi szinttel, erősebb motorral 6 199 000 forint akciósan, ami jó ár-érték arányt képvisel a középkategóriás egyterűek családjában. Ehhez társul a 7 év KIA-garancia, ami immáron már a márka védjegyévé is vált.

KIA Carens 1.7  CRDi HP – Műszaki adatok:

Motor

1,7 literes, 16 szelepes, soros, négyhengeres, turbós dízel motor

Hengerűrtartalom: 1685 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4000/min.

Legnagyobb nyomaték: 330 Nm 2000-2500/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: 6 sebességes kézikapcsolású

Hajtásrendszer: Elsőkerék-hajtás

Méretek

Hosszúság: 4525 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2750 mm

Saját tömeg: 1492 kg

Csomagtér: 492 liter

Menetteljesítmény

Végsebesség: 181 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 10.4 sec.

Fogyasztás (vegyes) 100 km/liter: 4.8

Tesztátlag 100km/liter: 7.5

Ár

Alapár: 6 199 000Ft

 

Szerintünk

8.2 Családbarát csomagolás

A Carens, amolyan szürke eminenciás. Tökéletesen eleget tesz a feladatának, kiváló családi autó, erényei az apróbb hibák ellenére is megmaradnak.

  • Forma 8
  • Minőség 8
  • Menetteljesítmény 8
  • Kényelem 8
  • Ár-értékarány 9
  • User Ratings (23 Votes) 6.1
Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «