Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Designer-drog – Renault Clio RS Monaco GP teszt

0

Azt hiszem férfi társaimnak nem kell elmagyaráznom azt helyzetet, pillanatot amikor elvesztjük a fejünket semmi és senki nem érdekel bennünket csak egyetlen dologra tudunk koncentrálni: vágyaink tárgyara. A Renault Clio RS modell ebben a fekete-fehér kivitelben pont ilyen! Meglátni és megszeretni egy pillanat műve, de amikor az autóban helyet foglalva életre keltjük a motort és beletaposunk a gázpedálba, valami olyan boldogságérzés kerít hatalmába, amely egyszerűen magába szív, magához láncol, és nem tudunk leszokni róla! A címhez visszakanyarodva abszolút elítéljük a veszélyes tudatmódosító szereket, de a Clio RS-t bármikor, bárkinek akár receptre is ajánlanánk!

De azért vigyázunk az RS-vel is mert veszélyes! Szokták kérdezni tőlem, hogy mitől jó egy autó, miért mondom egy kocsira, hogy ajánlom azt. Nos a műszaki adatok, ár/érték tényezők mellett, azt szoktam mondani, hogy egy autót a száraz adatok mellett érezni kell! És ezt a Clio RS-t nagyon lehet érezni!

A fekete-fehér fényezés a luxus irányába tereli a Cliót

A fekete-fehér fényezés a luxus irányába tereli a Cliót

Persze ha csak a számokat nézzük akkor is sincs baj, hiszen a 6,7 másodperces 100 km/h-s sprint és 230 km/h-s végsebesség bőven több mint elég! Sok újságíró kolléga panaszkodott, hogy az 1,6 literes turbómotor és az automata sebességváltó kombinációjával az autó vesztett az előző nemzedékekre jellemző értékekből! Biztos, hogy így van, de hogy új RS, ebben a kominációban nem lett rosszabb az is biztos!

Talán nem véletlen az sem, hogy egyre több teljesítmény orientált autóban tűnnek fel automatizált rendszerek! És működnek, hiszen a gép mégiscsak gyorsabb mint az ember. Persze ehhez kellett, hogy a rendszerek tökéletesebbé váljanak, hiszen korábban hangos lehetett a másodperceket számolni amíg a váltás megtörtént, mi viszont ott tartunk, hogy szinte nem is halljuk mi történik. Ugyanez a motor és sebességváltó van a Nissan Juke Nismo modelljében is. Ott valóban volt egy kis hiány érzetük, de a Clioban minden a helyén van. És ha bekapcsoljuk az RS „varázsgombot”, akkor minta elszabadulna ördög és pokol. Az a hang, ami ilyenkor előjön a kocsiból, képzavarral élve több mint mennyei!

Kisebb is, turbós is, de maradt a 200 lóerő

Kisebb is, turbós is, de maradt a 200 lóerő

Valóban élvezetes hangélményt produkál a 200 lóerős turbómotor, és a jól megkonstruált sportkipufogórendszer párosa. Mély bugyborékolás alul, kíméletlen süvítés felül – a hatás garantált, sőt, a gáz elvételével ropogás-durrogás csal még szélesebb mosolyt a vezető arcára. A turbómotor karaktere más, mint a fent kinyíló, szívó kétliteresé volt, hiszen ezúttal szinte a pincétől (1750/min) rendelkezésre áll a nyomaték, de a padlásig, azaz 6000/min fölé már nem érdemes forgatni, hiszen a következő fokozatba kapcsolva hatékonyabb a gyorsulás. Voltak olyan napszakok amikor órákig csak azért autóztam a Clio RS-vel, hogy mindezt átéljem! Tényleg olyan mintha elkábítana…

Renault Clio RS

Nemcsak városban igazi vagány a Clio RS

Az audioélmény mellett vizuálisan is jól eltalált a Clio RS. Már az alapmodell is nagyon tetszetős karosszériával rendelkezik a Monaco GP fekete-fehér színkombinációja pedig szinte telitalálat. A kocsi így ugyanis nemcsak Gti karakterrel bír, hanem tetszetős és elegáns és akár a Monte-Carlói kaszinó előtt leparkolva (köztudottan a Bentley-k, Ferrarik, Lamborghinik és Porschék gyülekező helye) sem okoznánk csalódást, mindamellett megmaradt a franciás könnyedség is.

Renault Clio RS

A futómű, a fékek csak egy jó menetre várnak

A menetteljesítményeken túl, mivel a Monaco GP-hez alapáron jár a Cup-felszereltség, amely elsősorban a pályaautós futóművőn alapul, szinte minden helyzetben az autót elfordul azzal a sebességgel, amelyhez a kanyarhoz odaérünk. Persze keményebb és feszesebb egy átlagmodellnél a legvérmesebb Clio, de a hétköznapi használatban sem zavaró a futómű sportossága, s az utastérben sem zörögtek a műanyagok kárpitok a sok rázkódástól. A fekvőrendőrrel azért óvatosan kell bánni, nem szereti az RS azt.

A kanyarokban viszont egyenesen elképesztően kapaszkodik a méregzsák, egyedül a gáz elvételével vihetjük táncba a Clio hátsóját. A mókához természetesen itt is nélkülözhetetlen az R.S. varázsgomb használata, amely elsőre Sport módba vált, majd hosszabb nyomás hatására a menetstabilizátort és kipörgésgátlót kiiktatva az RS üzemmódba jutunk. A betonbiztos, de akarattal játékos futómű mellé határozott nyomáspontú fék és kissé plasztikus, de közvetlen és pontos kormánymű jár, amelyet a 200 lóerő nyomán érdemes két kézzel markolni. A kisautóhoz mérten nagy teljesítmény az elekromos differenciálzással kombinálva kiváló menettulajdonságokkal ruházza fel a modellt a kanyarból kifelé jövet.

Fotó: Kopasz Zsolt (kopaszzsolt.hu)

 

Renault Clio RS – Műszaki adatok:

Motor

1,6 literes, 16 szelepes, soros, négyhengeres, turbós benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1618 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 147 kW (200 LE) 6000/min.

Legnagyobb nyomaték: 240 Nm 1750/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: 6 sebességes kézikapcsolású

Hajtásrendszer: Elsőkerék-hajtás

Méretek

Hosszúság: 4090 mm

Szélesség: 1732 mm

Magasság: 1432 mm

Tengelytáv: 2589 mm

Saját tömeg: 1204 kg

Menetteljesítmény

Végsebesség: 230 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 6,7 sec.

Fogyasztás (vegyes) 100 km/liter: 8,1

Tesztátlag 100km/liter: 12,9

Ár

Alapár: 6 990 000Ft

Tesztautó ára: 8 145 000Ft

 

Szerintünk

9.0 Nincs helye agykontrollnak!

Összeségében egy remek játszó pajtás a Clio RS, amely olyan erős érzelmekkel bír, hogy viszonylag hamar és gyorsan függővé is válhatunk tőle!

  • Forma 10
  • Minőség 9
  • Menetteljesítmény 10
  • Kényelem 8
  • Ár-érték arány 8
  • User Ratings (0 Votes) 0
Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «