fbpx
Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

0

Ha valamit a kedvenc alkotóelemeiből épít össze az ember, talán nem lesz hibátlan, de szeretni fogja – ez a filozófia vezérelte ennek a különleges Hilux pickupnak az alkotóját. Egy dologban tévedett: a Franken-lux úgy tökéletes, ahogy van.

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux ThaiföldrőlPattaraphan Tansiriwat – barátainak csak Frank – gyerekkora óta nem érti, miért kell kompromisszumokat kötni az autóiparban. A LEGO-generáció gyermekeként mindig is azt az elvet vallotta, ha valamiből nem találsz kedvedre valót, építsd meg magadnak. Ezt a szemléletet felnőtt korában autószerelő műhelyében kamatoztatta: nem csoda, hogy a hétköznapi rutinfeladatok mellett egyre többen fordultak hozzá különleges igényeikkel. Frank létrehozott egy futóműépítő stúdiót (TunerConcept), majd amikor már eléggé biztos volt a dolgában, két munkahelye mellett hozzálátott saját álomautója megépítéséhez. Ezen a ponton mondtak le róla örökre barátai…A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux ThaiföldrőlSehogy sem értették ugyanis, hogy a Thaiföldön fellelhető rengeteg, remekül tuningolható, kívánatos japán kupé és szedán helyett miért kellett egy munkagépet választania kiindulási alapul. Franknek azonban több oka is volt arra, hogy az 1991-es gyártású, ötödik generációs Toyota Hilux (vagy, ahogy Thaiföldön ismerik, a Hilux Mighty-X) mellett döntsön. Egyrészt, mert az autót helyben gyártották, tízezerszámra futott az utakon, így még erősebb lehetett a kontraszt a hagyományos kivitelekkel szemben. Másrészt, mert személy szerint imádta az autót: az átépítés alapjául szolgáló példány éveken át volt a műhely (illetve a műhelyek) szállítójárműve. Harmadrészt, mert pontos elképzelései voltak a futóművel kapcsolatban, és azok megvalósításában csak akadályozta volna egy önhordó karosszéria.A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux ThaiföldrőlAz ismerős körvonalú borítólemezek alatt ugyanis elöl-hátul egyedileg szerkesztett, mesterien kivitelezett csővázat találunk. Ezen alakította ki a motor és a futómű rögzítési pontjait, és nem mellékesen ehhez kapcsolódik a fülkében elhelyezett bukókeret is. A hátsó segédváz és az erőforrás ugyanarról a helyről, a Nissan Silviából származik. A felfüggesztés egyes elemeit, köztük a nyomórudas rugóstagokat saját maga fejlesztette és gyártotta le, és mivel mindent egy kézben tartott, a végeredmény rendkívül pontos, letisztult és elegáns lett.A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux ThaiföldrőlA kérdésre, hogy ha már Toyota, miért nem a legendás soros hathengeres JZ motorcsalád valamelyik tagját választotta, kész a válasz: mert a Silvia soros négyhengeresét ismerte és szerette (gyanítjuk, persze, hogy olcsóbb is volt egy autót megvenni építési alapanyagnak, mint kettőt). A kétliteres DOHC turbómotor abszolút korhű, bár egyáltalán nem eredeti állapotú. Az 1990-es évek elején bevezetett, elektronikus befecskendezéses erőforráson a motorblokk kivételével mindent újra, erősebbre, egyedire cserélt, így a legerősebb gyári kivitelében 246 lóerős motor most 596 lóerőt ad le. Építője szerint a motor ennél jóval többet is elbírna, az egyébként hatalmas turbófeltöltő azonban elérte teljesítőképessége határát, úgyhogy hamarosan még nagyobbra cseréli.A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux ThaiföldrőlAz autó, amelyet hosszú évek óta, kevés szabadidejében épít még nincs teljesen kész. Tavaly még fekete keréktárcsákon gurult, a horganyzott alumíniumlemezzel borított fülkében amerikai stílusú, rövid háttámlás kagylóülések voltak, a műszeregység pedig rengeteg különálló órával töltötte ki a rendelkezésre álló helyet. Mostanra a Hilux minimalista stílusához jobban illő Recaro versenyülésekkel és a FuelTech motorvezérléshez tartozó apró, de annál informatívabb digitális kijelzővel rendezte be tulajdonosa a vezetői környezetet, de gyanítjuk, hogy ez sem a végső állapot.A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux ThaiföldrőlFrank korhű fényezésű Toyotája valahol az ékszer és a használati tárgy státusza között lebeg. Legfőbb díszeit, az egyedi vázat, a precízen kivitelezett futóművet és a makulátlan motort burkolatlanul hagyta. A platónak értelemszerűen padlója sincs, ami borzalmas légörvényeket keltene, ha gyorsan menne az autóval – ez egyébként amúgy sem volna baj, hiszen a hátfalnál helyezte el a motor hűtőjét –, de ez nem jellemző. A Hilux inkább tuningkiállításokon, találkozókon hirdeti építője kompetenciáját. Ugyanakkor, ha alkalom adódik, nem kell kétszer kérni Franket, hogy tartson egy rögtönzött driftbemutatót, ami szintén új ügyfeleket hozhat futóműépítő műhelyének.


Műszaki adatok:

Motor
Fuel Tech motorvezérlés
Precision 6062 turbófeltöltő
Cp 87 mm kovácsolt dugattyúk
BC hajtókarok és vezérműtengelyek
ARP hengerfejcsavarok
GReddy intercooler és vezetékek, szívócső és leömlő, olajteknő
Walbro üzemanyag-szivattyúk

Erőátvitel
OS Giken manuális sebességváltó és tengelykapcsoló
NISMO részlegesen önzáró differenciálmű

Futómű
TunerConcept rugóstagok, lengőkarok
Egyedi gyártású bekötések és csőváz-merevítések
Nissan Silvia hátsó segédváz

Fékek
Nissan Skyline GT-R első fékek, 300 mm tárcsa

Kerék
Panasport Racing G7 keréktárcsák
Abroncs elöl 250/40 R17, hátul 225/40 R17

Optika
Hilux Surf első lökhárító
Többlencsés fényszórótest
Motoros mozgatású napfénytető
Egyedi fényezés és matricák

Utastér
ATC kormánykerék
Recaro ülések
Personal kormánykerék
FuelTech műszer

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «