A Ducati lerántotta a leplet arról a motorról, ami még hiányzott a kínálatukból. Az új SuperSport széria az ergonómiára, az olaszokra jellemző sportosságra és a Panigale örökségére helyezte a hangsúlyt. Így egy olyan gépet sikerült létrehozniuk, mely a versenypályán kívánt erőt és városi funkcionalitást ötvözi.
Próbálj meg egy Ducati Panigale-lel manőverezni városi forgalomban. Rá fogsz jönni, hogy a hihetetlen erőt, agresszív fékrendszert, kemény felfüggesztést és meredek üléspozíciót nem ingázásra találták ki. Több modell is alkalmas erre természetesen. Gondoljunk csak a Hypermotardra, Monsterre vagy Multistrada családra. Az egyetlen gond az, hogy mindenki a Panigale-t akarja.
A SuperSport család eddig több alternatívát is kínált, hiszen ott volt például az ST-sorozat. 2006-ban az olyan motorok, mint a 800SS, DesmoTre ST3 és ST4 voltak az utolsó olyan Ducatik, melyek egy szupermotor külsejével de a való világ funkcionalitásával rendelkeztek. Azonban az elmúlt 10 évben ilyen gép nem került le a szalagról.
Most az új SuperSport modell végre elhozta az ínséges idők végét. A léghűtéses motor alapja a Testastretta V-ikermotor 937 köbcentis verziója, amit a Hypermotard 939 is használt. 113 lóerő, 9000-es fordulat és 96.7 Nm nyomaték.
Ezekkel a paraméterekkel a motor a Testastretta L-ikermotor sorozat büszke tagja, de ugyanakkor mégis ő a fekete bárány a családban. A nyomaték 80%-a elérhető már 3000-es fordulatnál, amivel bőven lehagyja kistestvéreit.
A SuperSport új vázat kapott, ami két keretből és egy egyoldali lengőkarból áll. A motor súlya 210 kilogram, a tank kapacitása pedig 16 liter. A modell sztenderd és S verzióban rendelhető, a kettő között pedig nagyon elenyésző a különbség.
Mindkettő alap elektronikával, vagyis a Ducati Safety Packkel érkezik, amihez blokkolásgátló és kipörgésgátló is tartoznak. A motor teljesítményét három móddal lehet szabályozni: sport, városi és túra.
A sport és városi mód teljesen kihasználja a motor 113 lóerős teljesítményét, a túra mód pedig progresszív teljesítmény-leadást tesz lehetővé és a biztonsági rendszereket is másképp használja, mint például a sport mód. A városi mód 75 lóerőt engedélyez csak és a fojtószelep reakciója lassabb.
A fékrendszert a Brembo szolgáltatja, az alapmodell pedig állítható 43 milliméteres Marzocchi villákkal érkezik, az S modell pedig állítható Öhlins felfüggesztéssel, valamint mindkét irányba működő gyorsváltóval. Ezeken a specifikációkon kívül a két SuperSport azonos tulajdonságokkal rendelkezik. A sztenderd vörösben és sötétszürkében, az S vörösben és fehérben rendelhető.
Az új Ducati SuperSport 2017 márciusától vagy áprilisától elérhető majd a vásárlók számára. Európában nagyjából 13 ezer euróba, azaz 4 millió forintba fog kerülni az alapmodell, az S pedig 15 ezer euróba, azaz 4,5 millió forintba.
1 hozzászólás
Pingback: Ducati 750 SS ”Kraken” az Iron Pirate garázsból • Mi Férfiak