Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

E-bringával tekernek 9000 km-t a vasfüggöny nyomában

0

Egy Európa számára rendkívüli jelentőségű történelmi eseményre való emlékezés és a jövő mobilitási koncepciójának újragondolására való felhívás – az E-Expedition Iron Curtain Trail e két célt egyesíti.

Pontosan 25 évvel a vasfüggőny lehullása után indultak útnak

Pontosan 25 évvel a vasfüggőny lehullása után indultak útnak

Joachim Franz „expedíciós sportoló” és Christian Roth e-bringa szakértő 2014. június 27-én útra keltek, hogy egy-egy elektromos kerékpár nyergében az egykori vasfüggönyt teljes hosszában végigtekerjék. Ezzel napra pontosan 25 évvel azután indultak el a 9000 kilométeres túrára, hogy az osztrák és a magyar külügyminiszterek szimbolikusan átvágták a határkerítést. A projekt az Európai Parlament és Olaf Lies, az alsó-szászországi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter védnöksége alatt áll.

Már 25 év eltelt azóta, hogy megnyílt a vasfüggöny, amely közel öt évtizeden keresztül keletre és nyugatra osztotta Európát. A vasfüggöny leomlása egy új, egyesült Európa kezdetét jelentette, ezzel indult meg a korlátozásokat szinte nem ismerő mobilitás kora. Ma ez a szabad közlekedés a környezet nagyobb terhelése miatt teljesen új kihívásokat támaszt. Egy hosszútávon fenntartható mobilitási stratégiához hozzátartozik az új hajtásmódok, mint például az elektromobilitás körüli párbeszéd. Angela Merkel kancellárasszony elvárása szerint 2020-ra a német utakon már egymillió villanymotoros autóval találkozunk majd. Azonban az elektromobilitásra való áttéréshez sok embernek át kell gondolnia a mobilitáshoz való hozzáállását – ahogyan 25 évvel ezelőtt a vasfüggöny leomlásakor Európa lakosságánál is egy újraértelmezési hullám indult meg.

Az E-Expedition Iron Curtain Trail a történelmi esemény apropóján igyekszik a tekinteteket a jövő mobilitásának perspektívái felé fordítani. A Kirkenesnél, a norvég-orosz határon indult E-Expedíció során Joachim Franz és Christian Roth 9000 kilométert tesznek meg a Vasfüggöny Túraútvonal mentén, útjuk július végén a Fekete-tengernél, a török-bolgár határnál ér majd véget.

Rengetegen támogatták a túrát

Rengetegen támogatták a túrát

Már a start előtt a politikai élet legmagasabb szintjén elismerték az E-Expedition Iron Curtain Trail túrát: Az Európai Parlament magára vállalta az expedíció védnökségét, hiszen az „tudatosítja mindannyiunkban Európa történelmét, és egyúttal párbeszédet kezdeményez az új, fenntartható mobilitással kapcsolatban.” Olaf Lies, az alsó-szászországi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter, a kezdeményezés másik védnöke is méltatta az expedíció kettős célját: „Ezzel a szervezők nemcsak a feledés ellen tesznek, hanem egyúttal érdeklődést gerjesztenek új mobilitási megoldások iránt is.” Nem is lehetne e két kijelentésnél találóbban megfogalmazni az EExpedition Iron Curtain Trail céljait.

Nem véletlen, hogy Wolfsburg város a Volkswagennel és a Wolfsburg AG-vel közösen támogatja az expedíciót. A wolfsburgi régiót évtizedeken keresztül jellemezte a német belső határ közelsége, a vasfüggöny leomlását testközelből élték át az itteniek. Egyúttal e város a legnagyobb német és európai autógyártó otthona, amely céljaként tűzte ki, hogy az elektromos autók fejlesztése terén vezető szerepet töltsön be. A wolfsburgi Joachim Franz és a braunschweigi születésű Christian Roth személyében e régió két képviselője indult el az expedícióra.

Magyarország sem marad ki az útvonalból

Magyarország sem marad ki az útvonalból

Az expedíció Fertődnél lépett magyar földre, majd folytatta útját a déli határ felé. Az út során Sopron, Kőszeg, Szentgotthárd, Tornyiszentmiklós települések érintésével végül Hercegszántónál hagyták el ez egykori vasfüggöny magyar szakaszát.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «