s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Edzőcipő – KIA Optima GT

1

Eddig ha egy KIA modellről volt szó azt biztosan nem írtuk mellé, mint jelző, hogy sportos. Az élet halad, dolgok változnak, ennek megfelelően az eddig viszonylag szűk Optima modellcsalád a közelmúltban kiegészült egy “tuningolt”, 245 lóerős változattal. A GT-t mi most ráadásul a kombi verzióban próbálhattuk ki.

KIA Optima GT

Annak ellenére, hogy viszonylag friss modell az Optima a KIA kínálatában elérkezett az idő, hogy ráncfelvarrással megújítsa azt. A “szépészeti” beavatkozás mellett, új modell variánsok is megjelentek a kínálatban. A kombi verzió már önmagában is újdonság, de sikerült mindezt még azzal is te-tézni, hogy egy sportos GT változat is készült belőle.

KIA Optima GT

Új szelek fújnak a KIA-nál is ezt remekül jelzi a 245 lóerős sportváltozat csatsorba állítása. Természetesen a körítésről sem feledkeztek meg a tervezők, így az Optima GT egyszerűbb testvéreinél mérgesebb lökhárítókat (sajnos ennek áldozata az első ködfényszóró lett), egyedi 18 colos alukerekeket, hangsúlyos légbeömlőket, két méretes ovális kipufogót, mélyebbre húzott küszöböket és egy diffúzorféleséget is kapott.

KIA Optima GT
Hogy ez a teljesítménytöbblet milyen mértékben köszönhető Albert Biermann-nak azt talán senki sem tudja megmondani, de mivel a német szakember korábban a BMW M részlegénél töltött be vezető mérnöki pozíciót jelzi, hogy a koreaiak komolyan gondolják a házon belüli “tuningot”.

KIA Optima GT
A GT verzió motorházteteje alatt egy közvetlen befecskendezéses, 2.0 T-GDI nevet viselő 2 literes négyhengeres turbómotor áll. A 245 lóerő és 353 Nm-es nyomaték tökéletesen alátámasztja mit is várhatunk az autótól.

A négyhengeres motor nem is okoz csalódást, bár ha a teljesítmény nem lenne elég, akkor a nagyobb hengerszámú, V-motorokat idéző hang ad megfelelő körítést a lóerőknek, igaz ezek nem a kipufogóból, hanem hangszóróból jönnek. Nem tolakodó a hang, meg lehet szeretni és hosszabb távon sem okoz fejfájást.

KIA Optima GT

Kicsit elgondolkoztunk viszont hogy ehhez az erőforráshoz miért egy hagyományos 6-fokozató automata sebességváltót és nem egy DCT váltót párosítottak. Utóbbi talán jobban harmonizálna a dinamikus erőforrással. És minden bizonnyal jótékony hatással lenne a vegyes használat mellett mért 13-14 literes átlagfogyasztásra is.
Az autó menettulajdonságaiban már érződik a “bajoros” behatás, bár tudomásul kell azt is venni, hogy ez nem egy sportmodell, hanem egy sportosított túraautó. Mindezt remekül jelzi a GT elnevezés. A kocsi ezt maradéktalanul hozza. Nem többet, nem kevesebbet.

Érdekes megjegyezni, hogy ha ECO módra váltunk akkor drasztikusan csökkeni kezd az autó fogyasztása, viszonylag rövid táv mellett is, 1-2 literrel csökkenthető volt az átlagfogyasztás. Tehát ha nincs sietős dolgunk, akkor lehet a spórolás mellett dönteni.

Egy “grand tourismohoz” mérten rendkívül kényelmes az autó belső tere. A vezető ülésben helyet foglalva érződik ugyan némi sportos behatás (kormánykerék, fém pedálok), de inkább a kényelmen van a hangsúly. Az 552 literes csomagtartó átlagosnak mondható a kategóriában, de a második üléssorban átlagon felüli a kényelem az utasoknak, óriási szabad lábtérrel.

Összességében egy tetszetős, jól sikerült, szerethető modell az új GT verzió. A kombi változat pont annyit tesz hozzá az Optimához, amelyet egy megnövelt rakterű változattal elvárunk. A közel 12 millió forintos ár, bár önmagában nem olcsó, de talán a megszokott 7 év garancia, magas fel-szereltség és nagy teljesítmény kombinációjából adódó jó ár-értékarány vonzóvá teheti a sportos KIA újdonságot.

Műszaki adatok:

Motor

2.0 literes, 16 szelepes, négyhengeres, turbós benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1998 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 180 kW (245 LE) 6000/min.

Legnagyobb nyomaték: 353 Nm 1350-4000/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: 6-fokozatú automata

Hajtásrendszer: elsőkerékhajtás

Méretek

Hosszúság: 4855 mm

Szélesség: 1860 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2805 mm

Saját tömeg: 1704 kg

Menetteljesítmény

Végsebesség: 232 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 7,6 sec.

Tesztátlag 100km/liter: 13,8

Megosztás

1 hozzászólás

  1. Pingback: A kistigris legújabb karma - KIA Niro 1.6 GDi Hibrid • Mi Férfiak

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «