Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Egy aukció kincsei

0

Az 1983-as Bugattitól a 2006-os Ferrariig, ez a trió szikrázva ragyogott  a fények városában.

Egy aukció kincsei

Vannak, akik a szerelem miatt utaznak Párizsba. Mások azért érkeznek ilyenkor a városba, mert szeretik az autókat. A klasszikus autók rendezvénye, a Rétromobile több ezer embert vonzott idén is a francia fővárosba, és rengetegen regisztráltak az Artcurial aukciósház éves autó árverésére, melyet február 9. és 11. között rendeztek meg. Az Artcurial igazgatója, Matthieu Lamoure elmondása szerint ő és munkatársai egész évben azon dolgoznak, hogy igazi kincseket kutassanak fel a Rétromobile aukcióra.
Néhány példa összetéveszthetetlenül francia volt. A 75-ös számú tétel például egy 1996-os Citroën DS 21 kabrió volt, amely Charles de Gaulle tábornokot szállította a hivatalos látogatása során Dzsibutiban. Ritka Ferrarik, Maseratik és Bugattik váltottak ki ádáz licit háborúkat. Mutatjuk kedvenc autóinkat, amelyek ára átlépte a hét számjegyet.

1954 Maserati A6 GCS/53 Spyder – több mint 2,9 millió dollárért kelt el.

Egy aukció kincsei

A 103-as számú tétel egy 1954-es Maserati A6 GCS/53 Spyder volt, melynek karosszériáját a Fiandri & Malagoli készítette. Ezt az autót vezette a torinói autóversenyző, Attilio Buffa 1955-ben a Mille Miglian. Lamoure teszt vezethette az autót, és csak dicsérni tudta a járművet. „Ez egy kivételes modell. Arról álmodozom, hogy egyszer lesz egy ilyen autóm, és történelmi versenyeken vezethetem.” És hogy milyen hangja van? „Mint egy vadállatnak! Csodálatos muzsika” – mondja nevetve. „Az A6 GCS motorja egy műalkotás.”

2006-os Ferrari FXX- több mint 3,2 millió dollárért kelt el.

Egy aukció kincsei

A Ferrari mindössze 38 darabot épített az FXX-ből, és a tulajdonosokat is maga a gyártó választotta ki, akik ráadásul a jármű fejlesztésében is részt vehettek. Ennek a darabnak a tulajdonosa (91-es tétel), úgy döntött, hogy nem vesz részt a Ferrari fejlesztési programjában, és egyenesen a raktárba zárta az autót, hogy megőrizze kifogástalan állapotát. Azóta az autónak volt egy másik tulajdonosa is, és olyan makulátlan állapotban van, amilyenben csak lehet. „Mindössze 97 kilométerre van az új állapotától” – mondja Lamoure. „Sosem használták pályán. Mindössze egy kilométeren használták 5-ös sebességben, és sosem léptek át vele hatosba. A vevő elsőként viheti ki terepre, mintha teljesen új lenne.”

1938-as Bugatti Type 57C Coupe több mint 3,5 millió dollárért kelt el

Egy aukció kincsei

Ugyan nem számít egyedi darabnak ez a Bugatti (29-es tétel), mégis lélegzetelállító. Lamoure úgy jellemzi, mint a „francia karosszériagyártás aranykorának tökéletes példája”. A karosszéria alumíniumból készült, ami szokatlan, mivel a Bugattinál inkább az acélt preferálták. Az autóról azt mondja Lamoure: „Hosszú története van az autónak. Tudjuk, hogy a tulajdonosok között volt Charles Renaud svájci gyűjtői és Peter Williamson, az amerikai Bugatti klub egykori elnöke. Ez egy nagyon jól ismert autó, nagyon jól ismert történettel.”

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «