Elektromos nagymacska – bemutatkozott a Jaguar I-PACE

0

Bemutatták a Jaguar legújabb modelljét a teljesen elektromos-meghajtású I-PACE-t. A márka legújabb üdvöskéje izgalmas formavilágával és technológiai megoldásaival új platformot nyitott saját kínálatában is.

Jaguar I-PACE

Az összkerékhajtás, a 400 lóerős teljesítmény és a 696 Nm forgatónyomaték révén a zéró károsanyag-kibocsátású Jaguar I-PACE minden szempontból felvillanyozó teljesítményt kínál. Az elektromos járművekre jellemző, késlekedés nélküli nyomatékkifejtés révén a Jaguar új, nagyteljesítményű szabadidőjárműve lenyűgöző gyorsulásra képes: álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt eléri a 100 km/óra sebességet.

Jaguar I-PACE
Az első és hátsó tengelyt egy-egy, a Jaguar által tervezett állandó mágneses szinkron villanymotor hajtja. A motorok koncentrikusan illeszkednek a kompakt, egyfokozatú bolygóműves erőátvitel és differenciálmű köré; ez az elrendezés a forgatónyomaték azonnali és pontos megosztását teszi lehetővé a négy hajtott kerék között: az I-PACE folyamatosan a körülmények függvényében módosítja az első és hátsó tengelyek közötti teljesítmény-elosztást.

Jaguar I-PACE
Az első pillanattól fogva nagyteljesítményű elektromos járműnek fejlesztett I-PACE magával ragadó menetdinamikát, valamint kimagasló mindennapi használati értéket és utazási komfortot kínál a rugózási kényelem, a kifinomultság és az irányíthatóság egyedülálló egyensúlya mellett.
A Jaguar mérnökei az I-PACE esetében elektromos fékrásegítőre cserélték hagyományos vákuumos fékszervót. Ennek köszönhetően a fékrendszer rugalmasabban tudja kombinálni a regeneratív és mechanikus fékhatást, így a rendszer minden helyzetben állandó, precíz fékérzetet nyújt.

Jaguar I-PACE
Az I-PACE vezetője az optimális energiagazdálkodás és hatótávolság érdekében két szinten állíthatja be a regeneratív fékhatást. Erőteljes regeneratív üzemmódban a vezető gyakorlatilag egyetlen pedállal, ösztönösen szabályozhatja a jármű sebességét; az I-PACE azonnal lassítani kezd, amint a sofőr felemeli lábát a pedálról, így lassításkor kisebb mértékben kell a fékpedált működtetni. Ilyenkor akár 0,4 g negatív gyorsulás érhető el.

Jaguar I-PACE
Sűrű forgalomban haladva a vezető kikapcsolhatja a kúszás funkciót, ami kényelmesebbé teszi a vezetést. Ilyenkor a gázpedál felengedésekor a jármű azonnal lassítani kezd; akár emelkedőn sem szükséges a fékre lépni ahhoz, hogy egy helyben tartsuk a járművet.

Jaguar I-PACE
Intelligens hatótávolság-optimalizáló funkciók és okostelefonos alkalmazások teszik gondtalanná az I-PACE használatát, legyen szó a töltési folyamat távolból történő felügyeletéről, vagy a még megtehető távolság menet közbeni ellenőrzéséről. Lehetőség van például arra, hogy a tulajdonosok automatikusan előre beállítsák az akkumulátor hőmérsékletét, ezzel maximalizálva a hatótávolságot, vagy indulás előtt lehűtsék, illetve felfűtsék az utasteret. Ha hálózati elektromos energia segítségével klimatizáljuk az autót, az nem csökkenti a hatótávolságot.

Jaguar I-PACE
A teljesen lemerült akku mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthető egyenáramú gyorstöltővel (100kW); vagy 15 perc alatt akár 100 extra kilométerre elegendő töltést vehetünk fel. Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanez a 80%-os töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el; ez a megoldás ideális az I-PACE éjszakai töltésére.
A magyarországi értékesítés ugyan csak 2019. márciusában kezdődik, de előrendelésre már mód van. Az előzetes információk szerint a I-PACE induló ára 24 millió forinttól indul majd.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «