Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Energiahullám

0

Számos példát látunk arra, hogy az autógyártók szeretnék kivonni az emberi tényezőt a vezetés élményéből, de vannak olyan kísérletek is, amelyek a robotokat szeretnének vízre bocsátani.

Autonaut

Holland kutatók önvezető teher- és személyszállító járművekkel kísérleteznek, és az amerikai tengerészet a kikötők védelmére alkalmazott pilóta nélküli csónakokat. Eközben a hobbi építők napenergiával működő hosszú távú járműveket hoztak létre, mint például a Solar Charger és a SeaCharger. A legtöbb önvezető vízi jármű eddig a hagyományos hajótest megjelenést követte. Az AutoNaut azonban egy kicsit más, hiszen a napelemmel működő szenzorokkal van felszerelve, amely a tengeri élővilágot és az óceán állapotát térképezi fel, miközben a hullámok mozgásából nyert energiával jut el céljához.

Autonaut
Az AutoNaut története 1981-ben kezdődött, amikor egy 30 méteres schooner hajó kapitánya azon tűnődött, vajon fel lehet-e használni a hullámokat a vízi járművek mozgatására, ahelyett, hogy ellenük harcolnának. Mike Poole összedobott egy kezdetleges prototípust egy régi irattartó szekrényből, játékfogaskerekekből és mustáros konzervből, majd a helyi vizeken tesztelte az. Az ötlet továbbgondolásra érdemesnek bizonyult.

Autonaut
Egy (nem annyira) gyors út az angol szabadalmi hivatalba felfedte, nem ő az egyetlen, aki olyan kisméretű csónakban gondolkozik, amit a hullámok ereje hajt: a 23 láb hosszú Autonautot 1895 környékén építette másokkal együtt Hermann Linden, az olasz Stazione Zoologica-tól.

Autonaut
Némi ötletelés után Poole projektje 20 évre álomba szenderült, mígnem ismét előkerült a fiókból, és egy új csavarral egészítették ki – a hagyományos hajótest helyett olyan formát tervezett neki Poole, amely ideális a hullám meghajtáshoz. Az új elemeket szabadalmaztatták, és Poole 2012-ben David Macleannel együtt megalapította az AutoNaout vállalatot.


Nemrég mutatták az be az új, 5 méteres, szenzorokkal megpakolt járművet, amely egy különleges technológia segítségével jut előre. Ennek köszönhetően bármilyen irányból érkezhetnek a hullámok, a hajó akkor is előrefelé halad, akár 5 csomós sebességgel.
A járművön számos szenzor lett elhelyezve, így a hajó az összegyűjtött adatokat még a fedélzeten feldolgozza, majd a bázisra továbbítja. „Ha a műhold egy olajfoltot észlel, az AutoNaut a helyszínen ellenőrizni tudja azt, felméri a kiterjedését, és mintákat vesz a vízből, majd vissza a partra” – mondta Phil Johnson. Ugyanezzel a műholddal lehet irányítani az önvezető járművet, így a küldetés koordinátáit a világ bármely pontjáról frissíteni lehet.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «