Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Felvillanyozott Mercury

0

Már láttunk néhány projektet, például a Zelectric Motors műhelyéből, ahol a legmodernebb elektromos hajtáslánccal szerelnek fel egy tökéletesen felújított klasszikus autót vagy újonnan épített replikát.

Elektromos Mercury

A Los Angeles-i Icon kicsit másképp közelíti meg a dolgot. Ők megtartották az 1949-es Mercury patináját, és csak néhány alapvető fontosságú alkatrészt cseréltek ki. Ezek közül a 322 kilométer megtételére képes 400 lóerős kétmotoros elektromos hajtáslánc a legfigyelemreméltóbb.

Elektromos Mercury
Az Icon Derelict névre keresztelt projektsorozata klasszikus autókkal dolgozik, azokból praktikus, modern gépeket varázsol, úgy, hogy megtartja a kocsik eredeti patináját, ami karakteressé teszi őket. Az autók úgy néznek ki, mintha félúton lennének a roncstelep felé, a motornak mégis olyan hangja van, mintha most jött volna ki a műhelyből.

Elektromos Mercury
A legutóbbi Derelict projekt egy 1949-es Mercury Coupét vett kezelésbe. Az autót megszerezték az első tulajdonostól Kaliforniából, felgyűrték az ingujjukat, majd munkához láttak. A gép külseje úgy néz ki, mintha egy fészer mélyéről szedték volna össze a Mercuryt több évtized után, azonban az Icon óriási fejlesztéseket hajtott végre a rozsdás motorháztető alatt.

Elektromos Mercury

A kasztnit darabokra szedték, minden gumialkatrészt kicseréltek, felújították a szigeteléseket, hangszigetelték, majd újra összerakták, vigyázva arra, hogy a külseje érintetlen maradjon. Az Art Morrison Enterprises segítségével felújították az alvázat és nem feledkeztek meg a Brembo fékrendszerről sem.

 

A legnagyobb modifikációt természetesen az elektromos hajtáslánc jelentette, amit a Stealth EV és Zelectric segítségével alkottak meg. A két cég egy fokozatmentes váltóval ellátott kétmotoros, 400 lóerős, 637 Nm teljesítménnyel bíró szerkezetet épített.

Elektromos Mercury
A 85 kWh-s Tesla akkumulátorcsomaggal az autó 241-322 kilométer megtételére képes, és az elektromos Mercury akár 193 km/h sebességgel is roboghat előre. Az akkumulátormodulokat szétszórták a járműszerkezetben a tökéletes súlyelosztás érdekében. A lehajtható rendszámtábla-tartó mögé egy CHAdeMo 125A gyorstöltő-csatlakozót szereltek, a tanksapka alatt pedig egy Tesla Supercharger csatlakozó található.

Elektromos Mercury
Az elektromos motorok a váltótérben kaptak helyet, így a motortér stílusosan nyitott maradt. Az Icon a design nevében V8-alakban építette be az alumíniumházba szerelt elektromos modulokat. Még a vezetékeket is fonott textilkábelekkel helyettesítették a vintage-érzéshez.

Elektromos Mercury
Az Icon belül is ragaszkodott az „új alkatrészek, klasszikus megjelenés” mottóhoz, hiszen kizárólag vintage anyagokat és bőrt használt. Az elektromos ablakokat az eredeti ablaktekerők keltik életre, a digitális mérőórák klasszikus grafikát és keretet kaptak, a kapcsolók és fogantyúk pedig modern komponenseket irányítanak.

Elektromos Mercury
Az Icon a SEMA Show keretében mutatta be az 1949-es Mercury EV Derelictet.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «