s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Felzárkóztak – KIA Optima plug in hibrid

1

Ha idehaza is legalább olyan liberálisak lennének a flottahasználók, mint a világ és Európa egyes országaiban, akkor biztos, hogy a KIA Optima is jobban állna a cégautós mezőnyben, mint ahogy áll most. A koreai gyártó azonban töretlenül fejleszt és az Optima szortimentjét is kibővítette egy konnektorról is tölthető változattal.

KIA Optima plug in hibrid

A plug in felvette a kesztyűt. A kérdés, hogy ez mire lesz elég…

Ahogy a Cee’d-nek sikerült megvetnie a lábát a céges és magánvásárlók köreiben, úgy az Optimának nem sikerült komolyan betörnie, egyik piacra sem. Azt nem állíthatjuk, hogy a konnektorról tölthető változata rést vág majd a „vásárlókedvenc” márkák alkotta hegemónián, de ez a plug in hibrid változat egy újabb érv lehet a „matekban”.

KIA Optima plug in hibrid

Nincs durva megújulás a plug in változatnál

Az már biztos, hogy a jövő mindenképpen a vegyes üzemanyagfelhasználásé lesz. Jelenleg a világ a villany-benzin üzem felé hajt gőzerővel, így nem csoda ha a 21. század autósembere is ezt tartja a legkézenfekvőbb alternatívájának.

KIA Optima plug in hibrid

A frontrészen történt a legtöbb a változás, új hűtőmaszk, plusz légbeömlők

Ha helyet kaphat egy magánvélemény ezzel kapcsolatban, akkor majdnem biztos, hogy nem ez a combo lesz a megoldás, de úgy tűnik, hogy alapként jól szolgálhat majd a jövő meghajtásait tekintve. Minden további fejtegetés ez ügyben még hipotézisnek hatna, azonban a világ rá fog jönni arra, hogy van egy „zöld károsanyagkibocsátás” is, amit majd egyszer meg kell oldani.

KIA Optima plug in hibrid

Macsó farosszéria

Az áramos Optima formailag szinte csak nüánszokban tér el a hagyományos üzemanyagot használó testvéreitől. A fő kontúrjai maradtak a finomítások elsősorban a még kedvezőbb légellenállást hivatottak javítani. Egyáltalán nem mellesleg az Optima egy szép autó, sportosan elegáns megjelenése mellett a formavilága abszolút időtálló.

KIA Optima plug in hibrid

Időtálló formavilág nem túlzás

Tehát nem véletlen, hogy a most debütáló hibrid modell terveinek átrajzolásához nem estek tintaradírral.

KIA Optima plug in hibrid

A kékbetétek a sziluettben alternatív hajtás emblematikus jelei

A lényeg itt nem is annyira külsőn van, sokkal inkább plug in hibrid hajtásláncon és a lehetőségen, amit ez számunkra biztosít, és azokról a mesebeli adatokról, ami a fogyasztást illeti.

KIA Optima plug in hibrid

…valljuk be , azért ez ott van!

Az Optima motorterében egy kétliteres benzines GDi motor dolgozik, aminek az elektromos hajtással együtt 205 lóerő a teljesítménye. A hajtáslánc további részében, ahogy a NIRO esetében itt is “klasszikus hatsebességes” automataváltót alkalmaztak. Csak teljesen elektromos üzemmód terheléstől függően 45-50 kilométer hatótávot engedélyez, ami némileg alulmarad a gyári adathoz képest, de 1-2 kilométer miatt nem érdemes szőrszálat hasogatni.

KIA Optima plug in hibrid

2.0 literes GDI benzines és az elektromos motor 205 lóerős

Persze erre mondhatnánk, ha tolni kellene ennyit az sok lenne, de erre amúgy sem kerülhet sor, hiszen ott van a benzinmotor, reményeink szerint némi üzemanyaggal. De félre téve a tréfát a teljesen villanyos módban is bekapcsol a benzinmotor (legalábbis időnként, tapasztalatunk szerint induláskor szinte mindig), de a hajtás akkor is az elektromos motoré.

Teljesen elektromos módban a motor beindulása egy kicsit tudathasadásos állapotot idézhet elő a kezdetekben, de a műszerfalról jól lekövethető a rendszerüzem. Ha lemerül az akkumulátor akkor ugyan benzinüzemben autózunk, de ez is csak félig igaz, hiszen erőforrásunk ilyenkor a töltést is végzi, sőt már a kapacitás utolsó negyedében is beindítja ezt a folyamatot. Summázva, a napi mérleg “első” 100 kilométeres átlaga megállhat 3,5 – 4 liter környékén, akkor, ha reggel teljesen feltöltött akkumulátorokkal indulunk, amit teljes lemerülés után kb. 4 óra alatt tölthetünk fel újból 100 százalékra.

KIA Optima plug in hibrid

Ha takarékosak akarunk lenni a plug in hibriddel, akkor ugyan olyan megfontoltaknak kell lennünk, mint egy teljesen elektromos autóval

Ha teljesen elektromos autóval járunk, akkor kialakul egyfajta ösztönszerű logisztika a napi közlekedésünkkel kapcsolatban. Hiszen a jármű töltöttség állapota alapjaiban determinálja a tervezett útvonalat. Ha plug in hibriddel is ilyen tudatosan tervezzük meg  napunkat, akkor ha nem is a “zéró” lesz a fogyasztásunk, de erősen konvergálni fog a “nullához”. Ehhez azonban annak a feltételnek is teljesülnie kell, hogy az elfogyasztott villamosenergiát, hol tudjuk pótolni, és nem mellesleg lesz-e annyi idő, ami az értékelhető feltöltéshez elegendő.

Az utastér főúri kényelemet kínál, hiszen az Optima nagy autó, viszont egy komoly szeplő a képen, hogy az akkumulátorok egy része jelentősen elvesz a csomagtérből, ami így 307 literre zsugorodik. Ráadásul a helybővítés is kizárt, mert a háttámlák fixek. Ez úgy gondoljuk, hogy a jövőben egy mindenképpen megoldandó feladat lesz.

KIA Optima plug in hibrid

A csomagtér nagysága a hibrid hajtás áldozata

Ami a fedélzet kialakítását illeti, itt mindenki kiélheti a gombéhségét, akár a kormányról, akár a műszerfalról legyen szó. Mind a kettőn van bőven, ahogy kényelmi szolgáltatásokból is. Van ülésfűtés elöl-hátul és szellőztetés is viszont az csak a parancsnoki hídon. A kormányon is izzadhat kezünk mert ez is fűthető.

KIA Optima plug in hibrid

Parancsnoki híd

Tizenegy hangszórós Harman-Kardonból dübörög a zene, miközben teljesen elektromosan akár 120 km/órával is haladhatunk, no persze ilyenkor fogy is a szufla. Az autonóm vészfékrendszer, 80 km/óráig vészfékez 60-ig még a gyalogosokra is figyel. Az sávtartó asszisztencia, csak úgy, mint a NIRO esetében érzékeny az útburkolati jelek minőségére, de összességében szépen úton tartja az autót.


Az Optima több szempontból is jó vételnek tűnik. A most akciós 12,6 milliós árban már szinte benne van minden extra, amire vágyhatunk, de ha a csúcsok csúcsát szeretnék, akkor még van egy 650 ezres technocsomag illetve a metálfény felára, amivel megfejelhetjük az említett összeget.

KIA Optima plug in hibrid

Kb. 4 óra kell az akkumulátorok teljes feltöltéséhez

Tehát alapjában véve jó ár-értékarányról beszélünk, ami korábban is jellemző volt a dél-koreai gyártóra. Mindehhez hozzá jön az akkumulátorokra is vonatkozó 7 év KIA garancia is, így lesz teljes a kép. És persze a hazai adózási kedvezmények teszik még kellemesebbé az Optima a pulg is hibrid változatának optikáját.

Megosztás

1 hozzászólás

  1. Pingback: Genfben európai kivitelben is bemutatkozott a KIA Stinger • Mi Férfiak

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «