Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

FIAT 124 Spider – kicsi kocsi nagy múlttal

0

A Chrysler felvásárlását követően a FIAT gőzerővel dolgozik azon, hogy felépítse a márkanevét Észak-Amerikában, az új-világ meghódításának pedig egyik legfontosabb eszköze lehet az olaszok új nyitott sportkocsija a FIAT 124 Spider.

A FIAT amerikai tervei nem új keletűek, az még az ikonikus kis 500-as modellel kezdődött, majd tovább folytatódott az 500L és 500X modellekkel. A Los Angeles-i autókiállításon azonban a FIAT a 124 Spiderrel már frontális támadásba ment át. A méltán legendás és roppant sikeres Mazda MX-5 alapjaira épült, a tervek szerint a Mazda hiroshimai gyárában készülő szépséges, hamisítatlan olasz formatervvel megáldott kis modern roadster a Fiat 124 pedig nagy valószínűséggel sikere van ítélve.

Fiat 124 Spider

A FIAT korábban is tudott ugyanis remek kis roadstereket készíteni, 1966 novemberében a Torinói Autókiállításon mutatta be például a Fiat 124 Sport Spidert, melynek karosszériáját a neves Pininfarina műhely álmodta meg. A szép vonalú kis sportkocsi pedig azonnal sikert aratott, amiben az is szerepet játszott, hogy az autó orrában egy 1438 köbcentiméteres 89 lóerős 124 AC 040 névre hallgató erőforrás dolgozott, amivel igazán élvezetesen volt vezethető a kis mindössze 900 egynéhány kilós kétajtós kabrió. A végül az 1985-ig gyártott és 175 000 példányban értékesített 124 Sport Spiderbe pedig később nagyobb erőforrások is bekerültek, így 1979-től már egy 2 literes motor dolgozott az autó orrában, melynek a teljesítménye a gyártás vége felé már elérte a 133 lóerőt.

Fiat 124 Spider

Az 1960-as és 1970-es években gyakorlatilag a 124 Sport Spider volt a kor Mazda MX5-öse, egy szép, sallangmentes sportkocsi, ami csak és kizárólag a vezetési élményről szólt. Az új 124 Spider is ezt akarja képviselni az egyszerű formájú és kissé spártai belterű Miatával ellentétben azonban már egy előkelő, dinamikus, hamisítatlan olasz köntösben. Ezt pedig olyan formai megoldásokkal is érzékeltetni akarták az autó tervezői, mint amilyen a hosszú motorháztető, vagy az autó két oldalán sportosan felfutó övvonal. Az izmos hátsó kerékjárati ív, a kacsafarok hátsó spoiler és a kiugró kipufogó végek mind-mind azt sugallják, hogy itt egy gyors, férfias autóval állunk szemben.

Fiat 124 Spider

A vásárlók pedig nem fognak csalódni a menetteljesítményekben, az autó mozgatásáról ugyanis a FIAT 1.4 literes, MultiAir Turbo névre hallgató 160 lóerős, 249 Nm-es nyomatékra képes négyhengeres turbómotorja fog gondoskodni. Ráadásul a kis turbómotor egy hatsebességes manuális váltón keresztül a hátsó keréken adja majd le az erejét. Ez egyébként 15 lóerővel több, mint amire ma az MX-5-ös képes. Sajnos azonban a 124 Spider nehezebb lesz a japán féltestvér-riválisánál, amiért elsősorban az utastér luxusa a felelős.

Fiat 124 Spider

Belül a Fiat 124 Spider ugyanis a beltér mérete, valamint a könnyen nyitható, illetve zárható tetőmechanizmus mellett többek között 7 collos érintőképernyős kijelzővel, a FIAT Connect 7.0 legújabb rendszerével, prémium Bose hangrendszerrel kényezteti az utasait. A biztonsági felszerelések között pedig olyan tételekkel találkozhatunk, mint az adaptív első lámpák, keresztbe csúszás érzékelő rendszer, vagy a tolatókamera.

Fiat 124 Spider

A Fiat 124 Spider azonban mindössze kétféle felszereltségei szintben (Classica és a luxus szintet jelentő Lusso) és hat különböző fényezéssel 2016 nyarán kerül majd a kereskedésekbe, az értékesítés elején azonban lesz még egy exkluzív Prima Edizione Lusso kivitel is kék fényezésben.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «