Gondoltál már rá valaha, hogy például a Tour de France kerékpárversenyen miért nem lehet látni különleges bringákat? Erről az Union Cycliste Internationale (UCI) tehet, amely a kerékpárversenyeket szabályzó testület. A következőkben azonban bemutatunk egy rendhagyó versenybringát – ami habár a szigorú előírások miatt versenyen nem használható – kimondottan a sebességmániásoknak készült.
Az UCI nagyon komolyan veszi a versenykerékpárok kialakítását meghatározó szabályokat. Természetesen ez érthető, hiszen nem hagyhatják, hogy egyes versenyzők előnyhöz jussanak a társaikhoz képest. Ugyanakkor sokan azt gondolják, hogy ezzel megakadályozzák a nem versenyzőknek készített bringák evolúcióját.
Ezen felbuzdulva alkotta meg Robert Egger a „fUCI” koncepciót. Ez egy UCI előírásokra fittyet hányó versenybicikli. A nevében az „f” betű pedig egy közismert, angol szitokszóra utal.
Az egyik legszembetűnőbb jellegzetessége az, hogy hátsó kereke nagyobb, mint az első, hogy könnyebben gyorsuljon. Ezen kívül egy beépített motor is segíti a száguldást. Ennek az akkumulátorát ki lehet venni egy töltés erejéig vagy a komplett kerékpár felhelyezhető egy töltő állomásra.
Szintén baromi jó lehetőség, hogy okostelefont is csatlakoztathatunk hozzá. Ha ezt megtesszük, figyelmeztető jelzést kaphatunk, ha egy autó közeledik felénk, megtervezhetjük az útvonalunkat, figyelhetjük a kerék légnyomását és beállíthatjuk, hogy a világítás automatikusan bekapcsoljon sötétedéskor.
Az UCI természetesen sem a motort, sem a világítást nem engedélyezné, mint ahogyan a formatervet és a plasztik szélvédőt sem. Egger, a fUCI tervezője bevallottan azoknak készítette a koncepciót, akik nem akarnak versenyezni, csak egyszerűen hasítani az utakon.