s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Kalandzóna – Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi 4×4 teszt

0

Az Insignia ráncfelvarrásával egy időben bővült a modell kínálati palettája is. A szortimentben megjelent a kombi fazon szoftos terepes változata is, a Country Tourer, amit Mi, Férfiak is górcső alá vettünk.

Az Insignia hat évvel ezelőtt jelent meg az Opel kínálatában, ami nem csak a Vectrát váltotta le a palettán, hanem a villámos márka életében egy új korszak kezdetét is jelentette. Az alaki pálfordulás szakított a márka korábbi konvencionális formavilágával, helyét a lendületes és innovatív vonalvezetés vette át, ami azóta is visszaköszön az Opel többi típusánál.

Az Insignia – 2008-as debütálása után – nemrégiben faceliften esett át, mely esztétikai és beavatkozás hozzáadott értékeként bővült a típuskínálat a Country Tourer változattal. Tulajdonképpen nem lehet csodálkozni a nyitáson, mivel az úgynevezett cross country kivitelek már régóta igen nagy népszerűségnek örvendenek. Az XC70, az Audi Allroad vagy az VW Passat Alltrack közkedveltsége – csak hogy néhányat említsünk – borítékolt siker lehet az Opel esetében is. Formavilágát tekintve az Insignia jó sansszal indul, azonban kérdés, hogy az autó vitathatatlan bája – amin azért akad némi szeplő – elegendő lesz-e ahhoz, hogy vevőket hódítson el a versenytársaktól.

Opel Insignia 4x4 oldalról

A kategória egyik legszebb terepes kombija

Smink

Kétség nem fér ahhoz, hogy az Insignia az egyik legszebb autó a kategóriában. Elegáns, sportos és nem mellesleg nagy is, ami tökéletesen ötvözi a családanyák praktikus gondolkodását a családapák adott esetben vehemensebb vezetési stílusával. A szépészeti átalakítás némileg más formát adott a fizimiskájának: az első lámpák változtak, a lökhárítón karakteresebbek lettek a légbeömlők. A hűtőmaszkon a korábbinál kevesebb krómdíszítés, viszont némileg hangsúlyosabb embléma díszeleg a kocsi orrán.

A hátsórész újragondolásánál is a lámpatesteken változtattak, amelyek immáron komplexebb egységet alkotnak a csomagtérajtón lévő, megnyújtott, krómos díszítőelemmel. A Country Tourer változat természetesen kiegészül a terepes jelleget erősítő effektekkel is, aminek leghangsúlyosabb eleme a küszöbökön és kerékjárati íveken végigfutó fényezetlen műanyag borítás. Egyébként a tesztautó khaki színe ezzel a vérttel kétségtelenül kalandra hívó egyéniséggé válik, noha majdnem biztos, hogy – ritka kivételektől eltekintve – használója soha sem hagyja majd el az aszfaltot.

 

Az utasterében a fedélzet módosult. Eltűnt a gomberdő; letisztultabb, átláthatóbb a középkonzol, mint az elődszériában. Az epicentrumban továbbra is a multifunkciós, érintőképernyős kijelző található. A kezelőegységek közül kitűnik egy érdekesség: a váltókar mögött elhelyezett „egérpad”, ami az ujjcsúszka segítségével a középkonzoli kijelző funkcióinak kiválasztására szolgál. Szerencsére nem követel meg finom mozgásokat, mert a kurzor rögtön az ikonra ugrik, legalábbis jó esetben. Bár az érintőfelület elég érzékenynek tűnik, azonban néha mégsem úgy engedelmeskedik, ahogyan azt az ember szeretné. Az ikonra való élesítést, „rákoppintást” is nagyobb erővel kell érvényesíteni, mint mondjuk egy laptopnál, tehát ezt a felületet alaposan meg kell szokni. Mindenesetre tetszetős ez a jövőbe mutató megoldás.

De időzzünk még el egy darabig az érintésvezérlésnél, ugyanis a klímahőfok beállítása sem nyomó vagy tekerőgombos. Itt is az érintőmegoldást alkalmazták, ami szintén ötletes, de néha itt is szembesültünk azzal, hogy nem első mozdulatra reagál. Ezt azonban hamar megbocsátjuk, mert a szabályozó egység elegáns megoldás.

Belsőségek

Az autó csaknem ötméteres hossza sejtetni engedi, hogy ez a nagyság a beltér komfortját is hozza. És ez így is van, nem kell csalódnunk. Kényelmes ülőhelyeken utazhatunk, az ülések ergonómiája nagyon kellemes, jó oldaltartásúak, ülőlapját állítható combtámasszal is kiegészítették. A helykínálat tekintetében megosztó kritikákat lehet olvasni a hátsó traktust illetően. Szerintünk teljesen rendben van akár a láb, akár a fejtérről beszélünk. Kétségtelen viszont az, hogy a kupésan lehajló tetőív okozhat „fejtér”gondokat egy magasabb embernél.

A gombnyomásra nyíló csomagtér 540 literes, a majdnem szintbe simuló ülések lehajtásával 1530 literesre bővíthető.

Városi dagonya

A cross contry megoldás egy tökéletes kompromisszum és egy kellemes átmenet a szériaverzió és a crossover, illetve az SUV típusok között. Tulajdonképpen a terepes megoldások origójaként is aposztrofálhatjuk őket. Ehhez mérten fejlesztik az autó képességét is, amely az Insignia esetében enyhén emelt és feszesebb futóműveket jelent; ennek köszönhetően az autó hasmagassága 2 centivel nagyobb lett. Ez utóbbi áldásos lehet nem csak könnyebb földúton történő haladáskor, hanem téli közlekedés alkalmával is. A tapadásról Haldex rendszer gondoskodik, ami teljesen automatizált összkerékhajtás. A számítógép-vezérelt kuplung a nyomatékvesztés arányában adagolja az erőt a kerekek felé, amit nemcsak tengelyenként, hanem oldalanként is abszolvál, ha szükség úgy kívánja.

Insignia terepen

Hajtásláncában Haldex rendszer felelős a nyomatékelosztásért

Gépház

Az Insignia dinamikus vonalvezetése már akkor bizsergeti az ember kezét és talpát, amikor még csak nézi. A tesztautónkban a modell erősebbik kétliteres dízel aggregátja a 195 lóerős, 400 Nm teljesítő volt. (A kisebbik változat 163 lóerős, és 350 Nm a nyomatéka.) A négyhengeres biturbós motor hozza is a formáját, azonban ezt meglehetősen nagy zajjal teszi, amiből az ember hajlamos arra következtetni, hogy erőlködik, miközben a műszerfal tanúbizonysága szerint ez egyáltalán nem így van. A dolog miatt részben a nagy tömeg okolható. Az autó 1958 kiló, utasok, csomagok nélkül, aminek lendületbe hozása itt erős motorhanggal jár. A „súlyvándorlás” lassításkor is „velünk van” azonban a fékek precízen állítják meg az autót.

A hatsebességes automata váltó – amely akár a váltó mögötti fülek segítségével is kapcsolható – finoman osztja a fokozatokat. Ennek ellenére – bár nyilván embere válogatja, kinek milyen a vezetési stílusa – mi azt vettük észre, hogy néha kicsit többet vár a váltó a felkapcsolással, ezzel is fordulaton tartva motort, ami nyomot hagy a fogyasztási értékeken. Ez a jelenség sportállásban még jobban érzékelhető. Elhagyva viszont az urbánus környezetet megtalálja magát az autó, konszolidáltan viselkedik, a motor is szinte zajtalanul teszi a dolgát. Szabálykövető vezetés mellett, autópálya-tempónál 2100–2200-at forog a motor, azonban normál közlekedési ritmusban autózva sem tudtuk hozni a gyári fogyasztást. Nálunk vegyes használatban 8,6 litert mutatott az autó fedélzeti számítógépe, és az országúti értéket is csak minimális ideig tudtuk 7 liter alatt tartani, ami jelentősen eltér a gyári adattól. Azonben mindent egybevetve, ezek az értékek még a fájdalomküszöb alatt vannak.

Az Insignia terepes verziója 11 440 000 millió forintról indul. Ez az ár körülbelül jellemzi is a kategória más modelljeinek bekerülését is, az eltérés közöttük csak egy-két százezer forint.

 

Opel Insignia Contry Tourer 2.0 CDTi 4×4- Műszaki adatok:

Motor

2,0 literes, 16 szelepes, soros, négyhengeres, biturbós dízel motor

Hengerűrtartalom: 1956 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 145 kW (195 LE) 4000/min.

Legnagyobb nyomaték: 400 Nm 1750-2500/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: 6 sebességes automata

Hajtásrendszer: Haldex rendszerű összkerékhajtás

Méretek

Hosszúság: 4920 mm

Szélesség: 1865 mm

Magasság: 1522 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Saját tömeg: 1958 kg

Csomagtér: 540-1530 liter

Menetteljesítmény

Végsebesség: 225 km/h

Gyorsulás 0−100 km/h: 9.0 sec.

Fogyasztás (országút/város/vegyes) 100 km/liter: 4.9/8.2/6.1

Tesztátlag 100km/liter: 8.6

Ár

Alapár: 11 440 000 Ft

 

Szerintünk

87% Majdnem tökéletes

Szép forma, jó anyagok, precíz német minőség, nehéz karosszéria, hangos motor

  • Forma 95 %
  • Minőség 90 %
  • Menetteljesítmény 85 %
  • Kényelem 85 %
  • Ár-értékarány 80 %
  • User Ratings (0 Votes) 0 %
Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «