Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Jön repülés forradalma

0

Az Eviation cég által megálmodott Alice névre keresztelt kilencfős, teljesen elektromos repülőgép átveheti a fosszilis tüzelőanyagot használó utasszállító gépek helyét.

Eviation Alice

Akár három éven belül levegőbe emelkedhet az elektromos mini utasszállító. A gép akár 1000 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel, így kiválthatja a propellerturbós és sugárhajtású repülőgépeket is, hiszen majdnem ugyanolyan távolságra képes eljutni, azonban a fenntartása csak a mostaniak töredékébe kerül. Ez nem csak egy túlságosan optimista álom. Ami azt illeti, már elkezdődött a világ első teljesen elektromos repülőgépének légközlekedési engedélyeztetése is.

Eviation Alice
Az izraeli Eviation Alice nevű, túlnyomásos utasterű, kompozit anyagokból készült repülőgépe egy propellerrel rendelkezik a gép hátulján, kettőt pedig a szárnyakon találunk, amik hatékonyabbá teszik a légellenállást a szárnyhegyeknél. Mindkét propellert egy 260 kW-os elektromos motor hajtja, amelyek egy 900 kWh-s lítium-ion akkumulátor-teleptől kapják az erejüket.
Az 1000 kilométeres hatótávolságon túl a légnyomásos utasterű, 3 millió dollárt érő Alice kilenc utas és kétfős személyzet befogadására képes. A masina akár 450 km/óra sebességgel is képes haladni – ami majdnem annyi, mint az utasszállításhoz használt propellerturbós gépek legnagyobb sebessége, persze a sugárhajtású repülők teljesítményét még meg sem közelíti. A működési költség nagyjából 7 vagy 9 cent egy fő/mérföld esetén, ami óránként 200 dollárt jelent az egész repülőgépnek, szemben a propellerturbós gépek 1000 dolláros költségével.

Eviation Alice
A legnagyobb cégek vannak az illusztris listán, akik a projektet támogatják. Az elektromos motorokat a Siemens biztosította, a propellerek a Hartzelltől származnak, az avionikát a Bendix Kin gyártotta, a repülésirányító rendszert pedig a Honeywell állította össze. A lítium-ion akkumulátor-telepeket egy dél-koreai cég, a Kokam szállította.
Az Eviation jelenleg két gépet épít, az egyikkel pedig már jövő év elején repülni akarnak. A gép életnagyságú modelljét a 2019-es párizsi repülőshow keretében tekinthetik meg az érdeklődők június 17 és 23 között, de a gép méretarányos modelljét már tavaly bemutatták. Az engedélyeket 2021-re várják.
Az elektromos repülőknek nemcsak a költséghatékonyság, a környezetvédelem és alacsony karbantartási igény az előnye, hanem az, hogy segítségükkel a városközpontokban is repterek nyílhatnának. Ráadásul Alice-t úgy tervezték, hogy pilóta nélkül is repülhessen, ami egy újabb költséget segít megtakarítani – persze csak ha az emberek is fel mernek ülni olyan gépre, amit nem egy pilóta irányít.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «