Jöttünk, láttuk, visszamennénk! – SEAT Ateca menetpróba

0

Talán a címbéli három szóval lehetne legjobban jellemezni a Seat Ateca honi bemutatóját. A Somló-hegy lankái ugyanis autentikus keretek közé foglalták a márka mediterrán hangulatát, amitől a végén, még akár „de ja vunk” is lehetett.

Seat Ateca menetpróba

A SEAT is belépett a SUV szegmensbe

Ha a Seat továbbra is ennyire konzekvens lesz modelljei névválasztásában, akkor nem sokat kell tanulnunk majd az ország földrajzát. A Malaga, Toledo, Cordoba és Ibiza után itt egy újabb „városi keresztlevelet” kapott típus az Ateca. A Madrid és Barcelona közötti távolság szinte mértani közepén elhelyezkedő kétezer fős település szentelt vízéből viszont nem kell sok az Atecának hiszen a debütáló típus minden bizonnyal sikermodell lesz.

Seat Ateca menetpróba

És, most feltehetjük azt a kérdést, amit más márkák esetében is feltettünk már, hogy miért most és miért nem korábban rukkolt elő a Seat egy ilyen SUV modellel? Ugyanis ebben a szegmensben kis túlzással szinte lehetetlen mellélőni olyan jó a piaci népszerűsége. Ráadásul a volkswageni háttér olyan hinterlandot biztosít, amiben a műszaki tartalom bevált és kipróbáltan jó is. De, hát kár ezen már polemizálni, hiszen az Ateca megérkezett és hozza azokat az elvárásokat, amiket a német autógyártó konszerntől már elvár a piac.

Seat Ateca menetpróba

Jellegzetes seatos frontrész kialakítás

A technika seatos dízájnt kapott, amiben a szögletes – kicsit technós – motívumok az uralkodóak, és melynek akár fémjele is lehet a LED-es nappali kontúrfény az első lámpákban. (Ez egyébként csak a Xcellence felszereltségnél jár alapból.)

Seat Ateca menetpróba

A LED-es technológia megjelenik az első és hátsó lámpatestekben

Egyébként az autó formavilágán érezni a „csoporthatást”, amikben az alapokat ugyanazok a platformok szolgáltatják, mint a Volkswagen többi márkájánál. A Tiguannál méretében nagyobb Ateca kiváló utasteret mondhat magáénak.

Seat Ateca menetpróba

A kategória egyik legkomfortosabb utasterében autózhatunk

A lábterek és a térérzet is kifejezetten jó az autóban. A csomagtér a maga 510 literével egy teljesen versenyképes raktér a kategóriában. Ami talán rögtön észrevehető a konszolidáltabb belső kialakítás és anyaghasználat.

Seat Ateca menetpróba

Jól áttekinthető fedélzet, a 8 colos érintőképernyős kezelőpanelen éppen a 360 fokos kamera rendszer látható.

Persze ez sem lehet véletlen, hiszen a SUV paletta házon belüli gyarapodása – Ateca és a hamarosan piacra lépő Skoda Kodiaq – könnyen „feszültségeket” kelthet a márkacsoporton belül. Így a „láthatatlan demarkációs vonalak meghúzása óhatatlan”, ami elsősorban az egyes modellek felpozícionálásában jelentkezhet és jelentkezik is véleményünk szerint.(lásd: Tiguan, amin tetten érhető a feljebblépés).

Seat Ateca menetpróba

Terepképesség demonstrálása. Feltehetően ritkán fogják ennyire kihegyezett körülmények között használni a hétköznapokban

Ez azonban egy jottányit sem von le az Ateca értékéből, amiben a legmodernebb 4Drive rendszerű összkerékmeghajtás működik, lejtmenetvezérléssel együtt.

Seat Ateca menetpróba

Haldex rendszerű 4Drive összkerékhajtás dolgozik az Atecában

Noha, a bakonygyepesi motokrossz pályán csak instruktorokkal próbálhattuk az autó terepjáró képességeit, de a későbbi a somló-hegyi csillagtúra egyes szakaszai néha sokkal életszerűbb helyzeteket produkáltak, mint az épített pálya. Így biztosan állíthatjuk, hogy legmodernebb Haldex rendszerre épülő hajtástechnológia jól vizsgázott. És természetesen nem csak jó, hanem pofon egyszerű is, mivel elég csak a forgókapcsolót beállítanunk a megfelelő szimbólumra a többit már a számítógép végzi.

Seat Ateca menetpróba

A terepválasztó forgókapcsolója

A motorkínálat 115 és 190 lóerő között mozog. A belépő szinten az 1.0 literes háromhengerest találjuk, és mielőtt mindenki kiugrana a haja alól, hogy miszerint ez az alul motorizáltság csimborasszója el kell mondjuk, hogy az egyik instruktorunk hajtott egy ilyet, és nem csak jó menetdinamikát, hanem kedvező fogyasztást is tapasztalt. Ennek ellenére feltehetőleg nem ez lesz a húzó konfiguráció, hanem az 1.4 TSI. Míg az előző valamivel 5 millió alatt van, addig ez utóbbi 7,5 milliótól már vihető.

Seat Ateca menetpróba

A SEAT sokat vár az Ateca piacra lépésétől. A siker első jeleinek tudható be, hogy idehaza is már ötvennél több előrendelés érkezett

Az erőforrások csúcsát a 2.0 literes dízelek hozzák, 150 és 190 lóerős teljesítményszinttel, DSG váltóval és összkerékhajtással. Igaz, itt az már egy millióval feljebbről indul, és egy-két opciós választással elhagyja a 10 milliót is. A konfigurációk az 1.4 TSI-től pedig szinte végtelenek, és az opciós lista is könnyen alágördülhet. Az alapfelszereltség melyben megtalálható a hét légzsák, a légkondicionáló, a fáradságérzékelő-szenzor és Front Assist, ráfutás és gyalogosfelismerő rendszer is tovább fokozható olyanokkal, mint a 360 fokos kamerarendszer, adaptív tempomat és holttérfigyelő-rendszer, hogy csak néhányat emeljünk ki a listából.

A Seatnak nagy szüksége volt már egy Ateca szintű modellre, ami kétségkívül stratégiai típus lesz márkán belül is, aminek jótékonyhatásaként nem csak a későbbi fejlesztéseknek ágyazhat meg jól, hanem a márka korábbi típusainak értékére is jó hatással lehet.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «