Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Kettős mérce – Toyota Yaris

0

Szeptemberben lehullt a lepel a megújult Yarisról, amit tulajdonképpen a márka akár némi túlzással egy teljesen új modellként is „eladhatott” volna a piacon, annyi módosítást végeztek rajta.

Nem állunk messze az igazságtól, amikor azt állítjuk, hogy alágördült az a felsorolás, ami lajstromba vette a megújult Yaris műszaki és optikai módosításait. Értelemszerűen a végterméket illetően mi is csak a külcsínben történt változásokat konstatáltuk első olvasatra, azonban a fent említett lista ismeretében – ma már tudjuk – számos ponton radikális módosításokat hajtottak végre, amit elsősorban a piaci és szakmai tapasztalatok indokoltak. Jó lehet karosszéria hegesztési varratainak megtöbbszörözése, a ruha alatti új illesztési technológiák a hétköznapi felhasználó szívét kevésbé dobogtatja meg, egy ilyen ismertető alkalmával. Azonban a futómű áttervezése, vagy például az újrahangolt kormánymű, hogy csak néhányat említsünk az adathalmazból már szinte az első kilométerek alatt megtapasztalható változások.

Toyota Yarisok

A Yaris megújulása csaknem egy teljesen új generációt eredményezett

Az elvégzett korrekciók és a Yaris továbbcsiszolása nem marketingfogás a márka részéről, hanem sokkal inkább egy tudatos koncepció egy olyan kategóriában, ahol manapság a legnagyobb csatáikat vívják meg a gyártók egymással. Ilyeténképpen nem túlzás azt állítani, hogy a Yaris stratégiai modellként is aposztrofálható, ami nem véletlen, hiszen az úgy nevezett „B” kisautós szegmens jelentős hányadot tesz ki a legtöbb márka így a Toyota értékesítésből is. Ráadásul a válság utóhatásaként kialakult új racionális vásárlási szemléletnek köszönhetően a kisautók némileg beszivárogtak családi kocsik kategóriájába is.

Kívül-belül

Ami a Yaris megváltozott fizimiskáját illeti, ki-ki döntse el, ízlése szerint mennyire jön be neki ez a karakter. Egy biztos a Toyota hozzáigazította jelenlegi arculatához a Yaris képét, igaz önmagát plagizálta ezzel, hiszen az Aygonál már szinte egy az egyben megtaláljuk ezt az X-es motívumot.

Yaris Dízel

Az “X” motívum illeszkedik a márkaarculatba, de kicsit uniformizálttá is tette

Ennek ellenére nincs baj legfeljebb annyi, egy kicsit uniformizálttá vált ezzel, bár tudomásunk szerint az Aygo kikerül majd a kínálatból. Ha elvonatkoztatunk hasonlóságtól, akkor még azt is mondhatjuk, hogy egy kis méregzsák benyomását kelti az új fizimiska, amit erősít a lámpák melletti LED „szemöldök”. A vonalvezetés maradt a korábbi, csak a hátsólökhárítót szabták át, mely egybeépítésre került a diffúzorral.

A hibrid változatokon csak jelzésértékű változtatások vannak ilyen a kékhátterű embléma, és persze a „hybrid” felirat minden oldalon jól láthatóan.
Az Yaris ergonómiája kiváló, az ülések nagyon kényelmesek, és az utastér felhasznált anyagai is sokkal jobbak a korábbiaknál. A hátsó üléstér a kategória sajátjaként nem tánctér, de legalább az üléspad egyenes így öt személy esetén a középen ülőnek sem kell fészkelődnie.

A módosítások része volt, hogy növelték a kocsi személyre szabhatóságát is. Ez különösen tetszetős volt a nálunk lévő dízel verzióban, ahol a beltér szürke alapszínét piros betétek törték meg.

Toyota Yaris

Kategóriájának egyik legtágasabb utatere

Tesztutak

Először a dízeles 1.4 D-4D motorral szerelt változat vendégeskedett nálunk. És nem tagadás azonnal le is vett minket a lábunkról. A korábban említett kifejezetten sportos hangulatot árasztó belső stílszerűen csak (gáz)olaj volt a tűzre, ugyanis rendkívül kellemes benyomásokat értek az autóval kapcsolatban.

Toyota Yaris dízel

Dinamikus formavilág, 0,287 légellenállási együttható, jól hangolt futómű, remek menetkomfort

Az említett szerkezeti változtatásokhoz társuló motorkarakterisztika elasztikus magatartása akár sportos, akár „városnézős” vezetési stílust képviseljük adott pillanatban kellemes vezetési élményt nyújt. Ráadásul a 90 lóerős 205 Nm forgatónyomatékú dízeles aggregát a legfürgébb a modellkínálatban, aminek 10,8 másodperc kell a 100 km/h eléréséhez, végsebessége pedig 175 km/óra. A tempó előny mellett parádés fogyasztása is. Mi vegyes használat mellett sem léptük át az 5 litert. Noha ez némileg eltér a hivatalos passzusban leírtaktól, amiben 3,8 liter a deklarált adat, de az egyliteres plusz miatt egyáltalán nem álltunk legörbült szájjal a tankolásnál.

Jövőgép

A dízel után a jövőbemutató technikát alkalmazó hibrid változatot próbálhattuk ki. Az autó teljesítménye az 1,5 literes benzinmotor és a villanymotor kombinációjával 100 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 111 Nm.

Toyota-Yaris hybrid

A Hybrid verzió karosszériája csak a feliratokban és a kék hátterű emblémákban tér el többi modelltárstól

Talán a két motorból eredő többletsúly miatt, a hibrid 11,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig 165 km/h. Fogyasztásban viszont itt sem tudtuk megközelíteni a kocsihoz megadott 3,3 literes vegyes adatokat, mely a végelszámolásban inkább a dízel értékeihez volt közelebb, sem mint a papírformához.

A jelenlegi piaci helyzetet nézve valószínűleg komoly matekversenyt vív majd a gázolajos és a hibrides változat, annak ellenére, hogy a távolabbi jövőkép mindenképpen az utóbbinak kedvez.

Toyota-Yaris fedélzeti monitor

A fedélzeti monitoron nyomon követhető, hogy per pillanat, hogyan dolgozik a hajtás

Ugyanis itt kell megjegyeznünk azt, hogy az egyre szigorodó előírások miatt egyre nehezebb vagy szinte teljesíthetetlenné válnak a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos feltételek.

Toyota Yaris Hybrid műszerfal

A bal oldali “ECO műszer” pavlovi reflexeket fejleszt ki az emberben. Ha a mutató kifut a zöld tartományból szinte önkéntelenül is elvesszük a gázról a lábunkat

Tehát a jövőkép mindenképpen a hibrideknek kedvez. Egyelőre azonban 300 ezernél valamivel többet kell fizetnünk a zöldebb hajtásért. Igaz ezzel a riposztnak nincsen vége ugyanis a dízel eleve magasabb fenntartási költségei akár el is tüntethetik a különbséget, de annyi mindenképpen bizonyos, hogy jelen pillanatban a két változat közötti fenntartásbeli különbség minimális lehet.

Toyota Yaris D-4D – Műszaki adatok:

Motor

1,4 literes, 8 szelepes, soros, négyhengeres, turbós dízel motor

Hengerűrtartalom: 1364 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 66 kW (90 LE) 3800/min.

Legnagyobb nyomaték: 205 Nm 1800-2800/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: 6 sebességes kézikapcsolású

Hajtásrendszer: Elsőkerék-hajtás

Méretek

Hosszúság: 3950 mm

Szélesség: 1695 mm

Magasság: 1510 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Saját tömeg: 1080 kg

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 10,8 sec.

Fogyasztás (vegyes) 100 km/liter: 3,8-41

Tesztátlag 100km/liter: 4,8

Ár

Alapár: 4 360 000Ft

 

Toyota Yaris Hybrid – Műszaki adatok:

Motor

1,5 literes, 16 szelepes, soros, négyhengeres, DOHC VVT-i benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1497 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 55 kW (74 LE) 4800/min.

Az elektromos motor legnagyobb teljesítménye: 45 kW

Legnagyobb nyomaték: 111 Nm 3600-4400/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: e-CVT

Hajtásrendszer: Elsőkerék-hajtás

Menetteljesítmény

Végsebesség: 165 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 11,8 sec.

Fogyasztás (vegyes) 100 km/liter: 3,3-3,6

Tesztátlag 100km/liter: 4,9

Ár

Alapár: 4 695 000 Ft

 

Szerintünk

8.6 Fiatalos, előremutató

Dilemma a hajtásláncválasztásban lehet, ennek eldöntésében nagy segítség, ha pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy mennyit és hol autózunk.

  • Forma 8.5
  • Minőség 9.0
  • Menetteljesítmény 8.0
  • Kényelem 8.7
  • Ár-érték arány 9.0
  • User Ratings (1 Votes) 9
Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «