Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Kode57 – Ken Okuyama legújabb álomautója

0

Ha gyorsan rápillantasz a Kode57-re, azt fogod hinni, egy Ferrarit látsz. Talán egy Enzo? Nem, nem az. Esetleg a LaFerrari kabrió? Nem, ez sem nyert. Egy Pininfarina koncepcióautó, amit még nem láttunk? Ez már jobb. A Kode 57 Ken Okuyama munkáját dícséri, aki a Pininfarina volt vezető formatervezője. Az agresszív roadster magán hordozza Okuyama stílusát, felismerhető benne a Ferrari Enzo és 2000 Pininfarina Ferrari Rossa is.

Kode57 – Ken Okuyama

Okuyama tervezői háttere egészen lenyűgöző, részt vett a Corvette C5 és Porsche 911, Enzo és Maserati Birdcage életre keltésében is. Mostanság az autóit teljes mértékben maga tervezi. Okuyama az egyetlen egyedi autótervezőnek tartja magát Japánban, és nem csak a Kode57 rajzai készültek a stúdiójában, de a Yamagata gyárban ő is rakta össze a gépet. A cég most ünnepli 10. születésnapját.

Kode57 – Ken Okuyama

Okuyama legutóbbi mesterműve kölcsönvesz picit a múltból, de ugyanakkor a jövőbe tekint. Hivatalosan egyébként 1957 előtt tisztelegnek az autóval, amely a versenyzés és autóépítés szempontjából is nagyon fontos év volt. Ekkor mutatták be a Ferrari 250 Testa Rossát. A 4.6 méteres Kode57 emiatt Okuyama egyik legfontosabb műve.

Kode57 – Ken Okuyama

A Ferrari rajongóknak nehéz lesz elvonatkoztatniuk az Enzótól, ha a Kode57-re néznek, hiszen a motorháztető és első lökhárító is a Rossa koncepciót juttatják majd eszükbe. Nem tudsz úgy elsétálni mellette, hogy ne vegyél észre rajta valami Rossát – a hosszú, elegáns motorháztető, a sárvédők, keret nélküli üvegek és kétüléses belső tér.

Kode57 – Ken Okuyama

Okuyama nem is akarta elrejteni az inspirációt. A Kode57 bejelentésekor a Rossát és Enzót is megemlítette. Annyi azonban biztos, hogy finomított a vonásokon. A motorháztető teljesen elkülönített a gömbölyű sárvédőktől, ami tökéletesen engedni láttatja az abroncsokat. A sárvédők pedig karom módjára utat marnak maguknak a légbeömlők felé, melyeket gyönyörű, trapéz alakú hűtőrács véd.

Kode57 – Ken Okuyama

Az autó hátsó részén már észrevehetők a különbségek a Rossához képest, hiszen itt egy modernebb, erőteljesebb interpretációval találkozunk. A kerek hátsó lámpák háromszög alakú bemélyedésekben ülnek a diffúzor két oldalán. A kipufogókvartett pedig csak úgy dorombol.

Kode57 – Ken Okuyama

A belső tér centrálisan elhelyezett elemekből áll. Sportülések és biztonsági övek, mind bőrből és Ultrasuede kárpitból. A sportautókat és modern letisztultságot ötvözte a tervező belül.

A motortérben a Ferrari 599 GTB ihletését érezzük a szénszálas karosszéria alatt. Pontosabban egy 612 lóerős 6.0 literes V12-ről van szó. Az 599 alap még az eddiginél is közelebb vinné a Rossához és Enzóhoz az autót. A Rossa egyébként az 550 Maranello alapján készült, ami az 599 közvetlen elődje.

Kode57 – Ken Okuyama

A Ken Okuyama Cars összesen öt darab Kode57-et fog piacra dobni, az autó ára pedig nagyjából 2.5 millió dollár lesz. Ez rengeteg pénz egy olyan autóért, ami tulajdonképpen egy tíz évvel ezelőtt bemutatott modell kikozmetikázott változata, de azt már tudni lehet, hogy a motort a vásárló lecserélheti egy 692 lőerős V12-re is. Ki ne akarná?

A Kode57 a Monterey Car Week keretében debütált idén.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «