s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Lebegő gubók

0

A Renault és a Central Saint Martins fellebbentették a fátylat a „jövő autója” koncepció verseny győzteséről.

Renault önvezető autókoncepció

A Designjunction 2017 rendezvényen első alkalommal prezentált verseny a francia autógyártó kihívásának része volt, amivel az ipari design mesterkurzuson tanuló diákokat akarták arra ösztönözni, hogy elgondolkodjanak az önvezető, moduláris autók jövőjéről, valamint arról, hogy az infrastruktúra és a közműszolgáltatások miként támogathatják azt.

A versenyt a Reanult két senior design csapatának tagja – Anthony Lo, a külső design alelnöke, valamint François Leboine, fő designtervező -, továbbá Nick Rhodes, a Central Saint Martin programigazgatója, kerámiatervező és iparművész bírálta el. A verseny a 15 induló diákból végül három döntősre szűkült a nyár folyamán: Stephanie Chang Liu ’Flo’ terve három különböző célra használható, három különböző méretű járműből áll; Tunya Yenici ’Vue’ nevű érzéki járművével került a legjobb három közé; míg Yuchen Cai ’The Float’ víziója a Maglev technológiának köszönhetően folyamatosan lebegő járművekből áll.

Renault önvezető autókoncepció
A Designjunction 2017 nyitóestélyén Anthony Lo jelentette be a győztes diákot Yuchen Cai személyében. Cai a ’The Float’ elnevezésű munkájával nyert. A vízió egy újfajta mobilitási formát és egy újfajta módot teremt az emberek közötti kapcsolatteremtésre, továbbá azt ábrázolja, a vezetők miként lehetnek nyitottabbak és szociálisabbak a külvilág felé. A koncepció formája és funkciója miatt kapta a ’The Float’ nevet, mert a Cai-féle jövő autója mozgás közben egy buborékra emlékeztet.

Renault önvezető autókoncepció

Kerekek helyett az autó mágneses technológiát (Maglev) használ a lebegéshez. Kívülről átlátszó üveg borítja, belül pedig ezüst ülések kaptak helyet – ezzel futurisztikus megjelenést kölcsönözve a járműnek. A terv lényege, hogy az autó sokkal inkább egy szociális térré válik. Cai elgondolásában a jövő autója újféle lehetőséget biztosít az embereknek a kapcsolódásra, mivel a nagy üvegablakok több lehetőséget biztosítanak az interakcióra. Ráadásul az autó „irány nélküli”, vagyis képes irányt változtatni anélkül, hogy meg kéne fordulnia.

Renault önvezető autókoncepció
Cai önvezető autójának koncepciója akár egy vagy két ember számára is biztosíthat gubókat. A tervek geometrikussága révén akárhány gumó összeilleszthető egy mágneses pánt segítségével, ami az autó külsején fut végig, tehát akár több mint két ember is együtt utazhat. A be- és kijutás is könnyű a londoni metrókon látható ülésekhez hasonló, tolóajtókkal összekötött kanyarodó tojásüléseknek köszönhetően.

Renault önvezető autókoncepció

Az ülésen egy távirányító is található, ezzel állíthatja be az utas, milyen szögben szeretne ülni, bekapcsolhatja a hangrendszert, amin keresztül beszélgethet a többi utassal, akik a kapcsolódó gubókban ülnek, és még az üveg átlátszóságát is megváltoztathatják – exkluzivitást vagy nyitottságot biztosítva az utas igényei szerint.
Cai győztes ötlete egy okostelefon applikációt is magába foglalt, amivel a felhasználok egy gombnyomásra bérelhetnek maguknak egy ’The Float’ járművet. Ahogy ma taxit vagy Ubert lehet rendelni, úgy a gubókat egy útra, de akár teljes napokra is ki lehet bérelni. A győztes nyereményének részeként Cai két hetet töltött nyáron a Renault dizájn stúdiójában, Párizsban, ahol senior tervezőkkel tovább finomították az ötletét. Az ott töltött idő alatt olyan technológiákat próbálhatott ki, mint az élethű méretű virtuális-valóság sátor, ami közvetlenül beülteti a tervezőt az autóba.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «