Az 500 LE roadster, amely a Carrera 4 Cabriolet és a 911 GT3 modellek látens combója, ami hamarosan gyártásba is kerülhet.
Már a Speedster név említésétől is garantáltan libabőrös lesz bármelyik Porsche rajongó. Mindig is ez volt a legtisztább, legfókusztáltabb nyitott tetejű változata a 356 és 911 modelleknek, amit a vágott szélvédő és könnyű, csupasz belső különböztet meg. A legelső Porsche sportautót (a 356 No. 1 roadster) 1948. június 8-án mutatták be, a 70. évforduló alkalmából pedig a márka egy vadiúj 911 Speedster koncepcióval rukkolt elő.
Míg a Porsche koncepcióként hivatkozik az autóra, a gyártási verzió a várakozások szerint jövő évben fog megjelenni. Már látták tesztelni a prototípusokat Németországban.
Hogy garantálják a gyűjtői státuszt, az új verzió lesz az eddigi legizgalmasabb változat. A legutóbbi Carrera 4 Cabriolet kupé karosszériáját, és a pályafókuszú 500 lóerős 911 GT3 alvázát és hajtóművét kapta.
A Carrera 4 Cabriolet karosszériáját alaposan átalakították, ezek közé a változtatások közé tartoznak az új, könnyű szénszálas kompozit sárvédők és a motorháztető, valamint az aerodinamikus “kettős buborék” hátsó fedél, szintén szénszálból. A Speedster hagyományok szerint az új szélvédő sokkal alacsonyabb, meredeken döntött, és lefelé néző oldalablakokkal van kiegészítve.
A koncepció egyes elemei a Porsche korai verseny korszaka előtt tisztelegnek, mint például az ezüstmetál és fehér festés, a motorháztető közepében lévő üzemanyagtöltő nyílás és a klasszikus lövedék alakú visszapillantó tükrök. Az autó 21 hüvelykes fémötvözetei a 911-es korai éveire emlékeztetnek, az ikonikus Fuchs dizájnnal, bár itt van központi zár.
Belül szűk, szénszálas kagylóülések vannak, melyek vintage stílusú világosbarna Aniline bőr borít. De nem szabad ugyanezt a luxust várni a navigációtól, a hangrendszertől vagy a légkondíciónálótól – ezeket mind kidobták, hogy súlyt takarítsanak meg. Ugyanez igaz az összecsukható tetőre; a helyén egy egyszerű, könnyű anyagú tonneau van, amely retro stílusú, krómozott Tenax kötőelemekkel van felszerelve.
Vitathatatlanul az egyik legmenőbb eleme a koncepciónak a részletgazdag fényszóró. Az üvegbe “X” jelölések vannak marva, amelyek a korai Porsche versenyautók fényeit idézik.
A koncepció teljesítmény specifikációi is lenyűgözőek, köszönhetően a legutóbbi GT3 4 literes motorjának, mely 500 lóerőt hoz össze és amihez hatsebességes kézi sebváltó kapcsolódik.
A Porsche azt mondja, hogy a Speedster gyártási változatáról a következő hónapokban fog döntés születni. A gyűjtők valószínűleg hamarosan sorakozni fognak a foglalókkal erre a jövőbeli klasszikusra.