s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Nagyméretű UHD tévék mindenek felett

0

A Samsung Dél-Koreában végzett felmérése rámutatott a tévévásárlást leginkább befolyásoló szempontokra, melyek egyúttal formálják is a tévépiaci trendeket. Egyre növekvő igény figyelhető meg a nagy méretű UHD televíziók iránt, és a készüléken elérhető kényelmi funkciók is kulcsfontosságúak a döntéskor.

TV vásárlási szokások

Nagyméretű UHD tévék mindenek felett

A GfK és az NPD piackutató cégek megállapították, hogy idén január és augusztus között az 55 colosnál nagyobb tévék tették ki a globális eladások 40 százalékát. Észak-Amerikában az eladott tévék 50 százaléka 55 colosnál nagyobb átmérőjű volt, 30 százalékuk átmérője pedig a 60 colt is meghaladta.
A kutatásból az is kiderült, hogy az FHD (Full High Defintion) felbontású televíziók helyett egyre inkább az UHD (Ultra High Definition) felbontású tévéket választják a vásárlók. A tévépiac globális bevételének 50 százalékát az UHD tévék eladása hozza, Észak-Amerikában, Európában és Dél-Koreában ez a szám 60-70 százalék.
A Samsung adatai szerint, a Magyarországon értékesített 55 colosnál nagyobb készülékek részaránya egyelőre még elmaradt a nyugati trendektől, de már nálunk is dinamikusan közelít az európai átlaghoz. Ugyanakkor a hazánkban eladott UHD televíziók már az értékesített tévék harmadát teszik ki.

TV vásárlási szokások

Elsődlegesek a kényelmi funkciók

A vásárlók szerint az egyik legfontosabb tényező a tévé kiválasztásakor, hogy a készüléket egyszerűen és könnyen lehessen használni. A Samsung amerikai és német piacokon végzett több mint ezer potenciális tévévásárlót bevonó kutatása szerint az egyik legnagyobb negatívumot a készülékekhez tartozó kábelrengeteg jelenti, de ugyanígy eltántoríthatja a fogyasztókat a vásárlástól, ha egy adott készülékhez nem, vagy nehezen csatlakoztatható egyéb elektronikus eszköz vagy nehézségek adódnak a tévén történő navigációban.

TV vásárlási szokások

A globális trendeket követve

A Samsung az aktuális globális trendek figyelembevételével őrzi meg vezető szerepét a nemeztközi tévépiacon. Idén január és augusztus között a gyártó tévé üzletágának piaci részesedése tette ki a globális tévépiac 34 százalékát, amely nagyobb, mint az utána következő két vállalat összesített piaci részesedése. Globális szinten a Samsung tévéeladásainak 42 százalékát 60 colosnál nagyobb tévéinek köszönheti, az eladott tévéknek 38 százaléka pedig UHD felbontású.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «