Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Napos oldal – Range Rover Evoque convertible

0

Idehaza is bemutatták a Range Rover Evoque nyitható tetejű változatát. A SUV piacon rendhagyó változat egyedisége miatt mindenképpen sikerre számíthat azoknál, akik szeretnének kitűnni a hétköznapi forgatagból.

 Range Rover Evoque Convertible

Sok kérdést feltehetünk az új Evoque kabrió láttán. Egyrészről azt, hogy minek egy terepes szabadidőautóból nyitható tetejűt csinálni, másrészről meg azt, hogy eddig miért nem volt ilyen verzió? És akkor kezdjük meg a válaszadást a visszafelé, ugyanis elég csak a hetvenes évek Daktari sorozatra visszaemlékezni vagy szinte bármelyik afrikai természetfilmes expedícióra gondolni, egészen biztos, hogy találunk benne egy nyitott terepjárót.

 Range Rover Evoque Convertible

Tehát mondhatni, hogy a kabrió verzió ebből a szemszögből nézve nem egy új keletű dolog. Ha viszont eddig minden ott volt a spájzban, akkor miért nem volt eddig?

 Range Rover Evoque Convertible

Nyilván túl egyszerű lenne költőien elintézni a dolgot, hiszen tudjuk, hogy a ma terepjárós többsége – tisztelet a kivételnek – nem a vas a vason használja ezeket az autókat. Nincsen baj ezzel, mert változtak az igények és a korábban említett daktaris terepjárók is mára igen komolyan urbanizálódtak a vásárlói igényeknek megfelelően.

 Range Rover Evoque Convertible

Még ezeket az érveket elfogadva is kételyeket ébreszt a módozat létjogosultsága, miközben a sorok között kiérezhető szkepticizmusunknak ellent mond az a tény, hogy a convertible változatú SUV piacra dobása már más gyártókat is cselekvésre késztetett. Lásd a Nissan Muranót, mely a végén nem hozta meg azt a sikert, amire a gyártó számított. Úgy tűnik a Range Rovert csöppet sem tántorította el a piac egykori gyenge reakciója. Sőt, itt jegyzendő meg, hogy az Evoque sikere hamar ragályos lehet, elég csak a Genfi Autószalonon bemutatott Volkswagen T-Crossára gondolni.

 Range Rover Evoque Convertible

Mondhatni dolgozott a marketing és a sikermodell Evoque,  – melyre nyugodtan mondhatjuk, hogy a márka “MINIje” – tökéletes alapnak számít, hiszen kedveltsége szinte kötelezően és jó értelemben kierőszakolja a termékfejlesztést, aminek mindenképpen a legunikálisabb megoldása egy convertible változat.

Közelebbről:

Az Evoque Convertible a karosszéria rejtett erősítéseinek köszönhetően csúf bukókeret nélkül is biztonságos. Boruláskor részben a sziklaszilárd szélvédőkeret védi az utasokat, részben a felugró bukórudak biztosítják a túlélési teret. A két hátsó ülés mögül 9 századmásodperc alatt kipattannak a nagyszilárdságú alumínium támaszok.

 

A stabil és kiegyensúlyozott autó gyakorlatilag felboríthatatlan, a védelemre azért van szükség, ha a vezető elaludna és például töltésről billenne lefelé az autó vagy oldalütközésben felborítaná egy kocsi. Merev karosszériájával és a keménytetős modellek függönylégzsákját pótló mellkas-fej oldallégzsákokkal az életvédelem kifogástalan. A tető nyitása 18, míg a zárása 21 másodpercet vesz igénybe és menet közben 48 km/órás tempóig használható.

 Range Rover Evoque Convertible

Természetesen a kabrió Evoque tovább viszi a terepes géneket, így a napfényt ízlelve sem kell lemondani erről az élményről. Az autó kapaszkodóképessége 100 százalék, tehát feljut az egy méteres távolságon egy métert emelkedő meredélyen, ami a képzeletbeli háromszög átfogóján 45 fokos kaptatónak felel meg. A gázlómélység eléri az 50 centimétert, a vízmélységről a tükörbe épített érzékelők tájékoztatják a vezetőt a központi kijelzőn.

 Range Rover Evoque Convertible

Tehát semmilyen klasszikus érték nem ment veszendőbe a tető nélküli módozatnál. Remélhetőleg az új Evoque convertiblejéről hamarosan testközelből is beszámolhatunk, hiszen a puding próbája mégis csak az evés.

 

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «