s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Nem rossz kutya a Mad Boxer

0

A Mad Boxerbe egy Subaru WRX motorja és egy Kawasaki üzemanyagtartálya került, mindezt a vadságot pedig egy egyedi héjba csomagolták.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer

Marcel van Hooijdonk, egy új-zélandi építő több mint öt évet töltött azzal, hogy elmoss a különböző gépjármű műfajok közötti határvonalat, és ez idő alatt a legszokatlanabb épített motorkerékpárok kerültek ki a keze közül.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer
A Mad Boxer ötlete egy kihívásból ered. Marcel egyik barátja meglátta egy művész Subaru-inspirálta koncepcióját, és próbára akarta tenni a motorépítőt, vajon képes lenne-e elkészíteni ezt a valóságban is. Marcel úgy vágott bele a projektbe, hogy szerzett egy motor vázat és néhány gumit, elrendezgette őket, hátralépett, majd szerzett magának egy sört.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer

Miután szemügyre vették, és elkészítették a tervet, egyértelmű döntés született. Az autómotor kulcsfontosságú volt ennél a darabnál, és volt jó pár opció, amiből választani lehetett. Az egyik legkönnyebben elérhető Subaru motor Új-Zélandon a ’EJ’ széria volt, 1,5 litertől 2,5 literig terjedő kapacitással, ami 1989 óta a legtöbb autóban megtalálható.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer
Marcel először egy számítógépes tervvel kezdte a munkát, és engedélyeztette azt a hatósággal, amely minden átalakított járművet nyilvántart Új-Zélandon. Miután a motorblokk és a kerekek a helyükre kerültek, a középpontos kormánykerék, a lengőkarok és a fő alváz oldalai is elrendeződtek. A rajzokat ahhoz is felhasználták, hogy beprogramozzák a CNC maró- és esztergáló gépet, ami összeszerelésre készen vágta ki a motor egyedi elemeit.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer

Ez az egész folyamat azonban nem volt annyira egyszerű, mint hangzik, és néhány próbálkozás után sikerült csak tökéletesen összeállítani mindent. Egy olyan kormányrendszert is ki kellett dolgozni, ami megfelelt a tanúsító testület előírásainak.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer
A Mad Boxerbe ezek után az eBay új-zélandi megfelelőjéről, a Trademe-ről rendelt Kawasaki üzemanyag tartály került, és egy kisebb dupla-turbó a Subaru Legacy-ből, ami a hatalmas WRX turbót helyettesíti. Az eredmény egy olyan motor lett, ami nagyon simán megy, annak ellenére is, hogy nincs igazi lendkereke.

Marcel van Hooijdonk Mad Boxer

Marcel egy módosított japán kétsebességes automata váltót választott a motorhoz, a láncvezérlést pedig a hátsó kerék meghajtásához használják. A lábtartókon nincs váltókar, a sebességváltáshoz csak egy gomb van a kormányon. A fékezés pont olyan, mint egy robogónál. Olyan nyomatékszintekkel, amelyeket a legtöbb kerékpár csak álmodozhat, a Mad Boxer biztos, hogy repülni fog az utakon.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «