Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Nissan LEAF AT-EV benevetett a 10 000 mérföldes Mongol Rally-ra

0

A Plug In Adventures, az elektromos járművek nagykövete, megalkotott egy különleges, módosított Nissan LEAF-et, hogy elinduljanak a Mongol Rallyn, ahol 2017 nyarán 10 000 mérföldes/16 000 kilométeres utat tesznek meg az Egyesült Királyság és Mongólia között.

Nissan LEAF AT-EV

A Nissan LEAF-AT-EV (elektromos terepjáró) a standard, 30 kWh-ás, Acenta felszereltségű Nissan LEAF-en alapul, melynek hatótávolsága egy töltéssel 155 mérföld/250 km**. Jelentős módosításokat hajtottak végre az autón, hogy felkészítsék az út elhagyatottabb részeire.

Nissan LEAF AT-EV

A LEAF AT-EV Speedline SL2 Marmora keréktárcsákat és keskeny Maxsport RB3 abroncsokat kapott, hogy jobban teljesítsen az útburkolat nélküli utakon. A nehéz terepen szükséges kiegészítő védelemről a lengőkarok alá hegesztett lemezek, fonott fékcsövek, sárfogók gondoskodnak egy 6 mm vastag alumíniumból készült kartervédővel kiegészülve.

Nissan LEAF AT-EV

A módosított tetőcsomagtartó külső tárolóhelyet biztosít, illetve felszereltek rá egy energiatakarékos Lazer Triple-R 16 LED-es fényhidat, mely további 16 400 lumen fényerőt biztosít az utazás kihaltabb területein.

Nissan LEAF AT-EV

A Mongol Rally-n nincs időmérés, így a nevezők járművei inkább a hosszú távú kényelemre vannak optimalizálva. A LEAF AT-EV belső terének módosítása során a hangsúly a tömegcsökkentésen és a további tárolóhelyek kialakításán volt. A vezetőülés környéke és az utasoldal – a gumiszőnyegeket leszámítva – gyakorlatilag változatlan maradt. A hátsó üléssort és a biztonsági öveket feláldozták a súlycsökkentés érdekében, ezzel 32 kg-ot faragtak le az eredeti tömegből. Mindemelett a csomagtér része lett egy tűzoltó-berendezés és egészségügyi készlet is.

Nissan LEAF AT-EV

A LEAF AT-EV módosításait az RML Group, az Egyesült Királyság egyik legismertebb nagy teljesítményű autók felkészítésével foglalkozó mérnökcége végezte.

Chris Ramsey, a Plug In Adventures alapítója így nyilatkozott: „A Mongol Rally az eddigi legnagyobb kihívást tartogató elektromos autó projektünk, megvalósítását már évek óta terveztük. Azon túl, hogy egyre keletebbre haladva, egyre kevesebb töltőre számíthatunk, még a kemény terep is megnehezíti majd haladásunkat.”

Nissan LEAF AT-EV

„A Nissan LEAF egyértelmű választás volt. Nagyon jól ismerem az autót, mindig is megbízhatóan működött, és ehhez tartozik a legnagyobb gyorstöltő-hálózat is Európában. Használható hozzá 240 voltos hálózati csatlakozó, így távoli területeken is – ahol a gyorstöltők már elfogytak – tölthetem majd, és haladhatok tovább. Ez az utazás az élményekről szól, nem az úti cél gyors eléréséről. Már alig várom, hogy útra kelhessek és minél több embernek mutathassam meg az elektromos járművek előnyeit, országoktól függetlenül.”

Chris rendszeres megállókkal is számol az út során, melyekkel célja a teljesen elektromos járművek előnyeit népszerűsíteni az egyes országokban. A What3Words felületét (http://what3words.com/) használja majd arra, hogy rögzítse a töltőhálózat még feltérképezetlen részeit, így a területen utazó elektromos járművek vezetői pontosabb képet kaphatnak a jövőben a töltők helyéről.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «