Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Oroszlánkirály – Peugeot 5008 SUV

0

Idehaza is megtartották a Peugeot 5008 premierjét. A modell, mely korábban az egyterűek táborát erősítette, most a szó átvitt is valós értelmében is új terepre lépett.

Peugeot 5008 SUV

A legtriviálisabb megállapítás lenne azt mondani, hogy a franciák hülyék lettek volna, ha a 3008 SUV diadalmenetele után leszállnak a siker farvizéről és nem lépnek egy kategóriával feljebb. Azonban a dolog ennél sokkal összetettebb, ugyanis az 5008 SUV megszületése egy koncepció beteljesülésének csúcspontját jelentette. Az oroszlános márka 2012-ben indított programja 2016-ban érte el a zenitjét, ekkor lépett színre a 2008 SUV, majd a 3008 SUV következett, idén pedig a legnagyobb vadmacska, az 5008 SUV lépett ki a piacra.

Peugeot 5008 SUV

A tisztázásra váró kérdés inkább az, hogy miért a szabadidőautós kategóriára koncentrált a gyártó. A feltevés eredendően költői, hiszen, aki egy kicsit is figyelemmel kíséri az autóipart, az érzékelheti, hogy a crossoverek és SUV-ok szemmel láthatóan is nagyobb számban vannak jelen az utakon. A szabadidőautós kategória egy új dimenziót hozott az autózáson belül, ami jelentősen puhult az idők folyamán, ez pedig szélesebbre nyitotta a piaci lehetőségeit is.

Peugeot 5008 SUV

A védjegynek számító 4×4 hajtáslánc, immáron csak opcionális tartozék lett. Miközben hozzáadott értékként megjelent az SUV-k és az egyterűek ötvözete. És ezzel meg is érkeztünk az 5008 SUV-hoz, ami, amolyan marketinges nyelvifordulattal élve teljesítette a piaci igényeket. Az úgynevezett C szegmens alkategóriáját képező egyterűek csak bizonyos piacokon ismertek, ez által a forgalmazásuk is behatárolt, ezért sem volt véletlen, hogy a Peugeot korábbi „kisbusza” a terepes irányba mutálódott.

Peugeot 5008 SUV
A Peugeot 5008 SUV látszólag és valós értelemben is egy nagy 3008 SUV, azonban, ha konzekvensek vagyunk és a korábbi 5008 méreteihez és funkcionalitásához mérjük, akkor mindenképpen egy jelentős átalakulás, ami sziluettjében kétségtelenül szoros szimbiózist mutat a szabadidőautós kistestvérével, amihez képest legfeljebb a hátsórész rajzolatában tér el legjelentősebben.

Peugeot 5008 SUV
Az új 5008 SUV 2,84 méteres tengelytávjával ma a kategória legnagyobb utastere a gyártó szerint. A fenti méret a 3008 SUV-nál 16,5 cm-rel, az előd 5008-hoz képest, pedig 11 cm-rel nagyobb. A méretváltozás jótékonyan hatott az utastér komfortjára, melynek hozományaként jelentősen nőtt a második üléssor előtti lábtér. A csomagtér is jelentős, az ötüléses változatban 1060 liter. A második traktus 3 önálló, és egyenként mozgatható üléseket kapott. A második és harmadik sorban az ülések teljesen szintbe hajthatók. Ez utóbbi, ha hosszabb ideig nem akarjuk használni, akkor diplomata táska nagyságúra összehajtható és kivehető.

Peugeot 5008 SUV
De, ha már bent vagyunk, ne szálljunk ki még egy darabig, hiszen az utastér dizájnja és minősége mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Míves kidolgozás, melynek kétségtelenül legnagyobb durranása a műszerfal. Az úgynevezett i-Cockpit egyedisége mellett mindenképpen megosztó is egyben.

Peugeot 5008 SUV

Rendhagyó formai megoldásokkal bír, melyben a kisméretű kormánykerék, a középkonzol zongorabillentyű formájú kapcsolói újszerű felfogást képviselnek, ami mindenképpen szakít az általános műszerfalkoncepciókkal. Újdonság a fedélzetről kiemelkedő 8 colos érintőképernyős monitor és a futurisztikus kialakítású váltókapcsoló. A tetszetős dizájn mellett viszont számunkra továbbra is zavaró, hogy a kormány kitakarja a vezető előtti műszeregységet.

Peugeot 5008 SUV
Bár az utóbbi időben hangosabban konganak a dízel erőforrások feletti vészharangok a Peugeot – nem egyedüliként a piacon – továbbra sem mellőzi a gázolajos erőforrásait. A kínálatban rögtön hat féle verziót is találunk. Az 1.6 és 2.0 literes BlueHDi erőforrások 100 és 180 lóerős teljesítményszinttel érhetők el. A benzines palettán 1.2 PureTech motorok 130, míg az 1.6 literes THP 165 lóerővel bír.

Peugeot 5008 SUV
A márka eddigi tapasztalatai szerint a modell májusban elkezdett forgalmazása óta a megrendelések a 86 százaléka magas felszereltségű. A dízel-automata konfiguráció pedig 76 százalékos. Ez a statisztika nem csak a gyártó szerinti prognózist igazolja, hanem azt is, hogy a dízelmotorok népszerűsége továbbra is töretlen.
Jól lehet az elődhöz képest csaknem egymázsás súlycsökkenés kedvez az alacsonyabb teljesítényű motorok számára, azonban úgy véljük, hogy ha valaki azt szeretné, hogy ne izzadjon a keze a kormányon, az a nyomatékosabb erőforrással válassza az 5008-at.
Ma már nem ritka, hogy egy nem prémium márka a legmagasabb színvonalat nyújtja egy-egy modelljében. Ez nem csak a felszereltségben, technológiában, hanem a felhasznált anyagok minőségében és kivitelezésében is megmutatkozik. Az 5008 SUV egy roppant erős mezőnybe érkezett, amit Nissan X-Trailek, Hyundai Santa Fe-k, Skoda Kodiaq-ok fémjeleznek, hogy csak néhányat említsünk. Nem véletlen tehát a Peugeot premizáló szemlélete, ami egy döntési mechanizmusban számos piros pontot érhet.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «