Kezdőlap Hírek Autók Ötcsillagos a Hyundai IONIQ Electric

Ötcsillagos a Hyundai IONIQ Electric

1572
0

A Green NCAP, Európa első, kifejezetten valós körülmények között mutatott károsanyag-kibocsátást és energiahatékonyságot vizsgáló szervezete hivatalosan közzétette az elsőként tesztelt gépkocsik eredményeit. A Hyundai IONIQ Electric a Green NCAP minősítésén elérhető maximális öt csillagot érdemelte ki.

Hyundai IONIQ Electric

A vizsgálat részleteit és eredményeit a Nemzetközi energiatakarékossági világnapon, a szervezet brüsszeli sajtótájékoztatóján hozták nyilvánosságra.

A tizenkét vizsgált jármű közül mindössze kettő modell, köztük a 100 százalékban elektromos üzemű Hyundai IONIQ Electric kapott maximális pontszámot.

Modell Green NCAP csillagok száma
Pontszám (max. 10)
Károsanyag-kibocsátás Energia-hatékonyság
1 Hyundai Ioniq ∗∗∗∗∗ 10,0 8,5
2 BMW i3 ∗∗∗∗∗ 10,0 8,5
3 VW Up! GTI ∗∗∗∗ 9,2 6,7
4 BMW X1 2.0d ∗∗∗ 9,4 5,8
5 Mercedes-Benz A200 ∗∗∗ 9,4 5,2
6 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (legújabb kiadás) ∗∗ 8,0 4,4
7 Audi A7 Sportback 50 TDI 7,3 2,5
8 Volvo XC40 T5 6,8 2,3
9 Subaru Outback 2.5 6,5 1,8
10 VW Golf 1.6 TDI 0 csillag 3,1 6,7
11 FIAT Panda 1.0 0 csillag 0,0 6,0
12 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (előző kiadás) 0 csillag 1,1 6,6
* Ez a három modell a 2017szeptembere előtt forgalomba helyezett gépjárművekre vonatkozó Euro 6b emissziós normát teljesíti. Ugyanakkor 2019 szeptemberétől minden típusnak meg kell felelnie a jóval szigorúbb Euro 6d temp normának, így a modellek frissített kiviteleit a Green NCAP következő tesztsorozataiban értékelik ki.

Hyundai IONIQ Electric

A Green NCAP a következőképpen értékelte a Hyundai IONIQ Electric teljesítményét: „A Hyundai tisztán elektromos, kompakt családi autója, az IONIQ EV egy 88kW teljesítményű villanymotort alkalmaz erőforrásként. A helyi károsanyag-kibocsátást értelemszerűen nulla, hiszen a tesztek során a jármű nem fogyaszt fosszilis üzemanyagot; az IONIQ EV maximális 10 pontot szerzett a Légtisztasági Indexen (Clean Air Index.) Hasonlóképpen zéró az üvegházhatás előidézésében kulcsszerepet játszó szén-dioxid kibocsátása, az energiahatékonyság pedig kiemelkedő; a modell energiafogyasztása egyik vizsgálat során sem haladta meg a 20kWh/100km-t, annak ellenére sem, hogy a nagy terheléssel járó autópálya-teszt érezhetően nagyobb igénybevételt jelent, mint a többi vizsgálat. Az IONIQ EV a bizonyíték arra, hogy a jelenleg elérhető hajtási módozatok közül a tisztán elektromos jelenti a legtisztább alternatívát.”