A Green NCAP, Európa első, kifejezetten valós körülmények között mutatott károsanyag-kibocsátást és energiahatékonyságot vizsgáló szervezete hivatalosan közzétette az elsőként tesztelt gépkocsik eredményeit. A Hyundai IONIQ Electric a Green NCAP minősítésén elérhető maximális öt csillagot érdemelte ki.
A vizsgálat részleteit és eredményeit a Nemzetközi energiatakarékossági világnapon, a szervezet brüsszeli sajtótájékoztatóján hozták nyilvánosságra.
A tizenkét vizsgált jármű közül mindössze kettő modell, köztük a 100 százalékban elektromos üzemű Hyundai IONIQ Electric kapott maximális pontszámot.
Modell | Green NCAP csillagok száma | |||
Pontszám (max. 10) | ||||
Károsanyag-kibocsátás | Energia-hatékonyság | |||
1 | Hyundai Ioniq | ∗∗∗∗∗ | 10,0 | 8,5 |
2 | BMW i3 | ∗∗∗∗∗ | 10,0 | 8,5 |
3 | VW Up! GTI | ∗∗∗∗ | 9,2 | 6,7 |
4 | BMW X1 2.0d | ∗∗∗ | 9,4 | 5,8 |
5 | Mercedes-Benz A200 | ∗∗∗ | 9,4 | 5,2 |
6 | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (legújabb kiadás) | ∗∗ | 8,0 | 4,4 |
7 | Audi A7 Sportback 50 TDI | ∗ | 7,3 | 2,5 |
8 | Volvo XC40 T5 | ∗ | 6,8 | 2,3 |
9 | Subaru Outback 2.5 | ∗ | 6,5 | 1,8 |
10 | VW Golf 1.6 TDI | 0 csillag | 3,1 | 6,7 |
11 | FIAT Panda 1.0 | 0 csillag | 0,0 | 6,0 |
12 | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (előző kiadás) | 0 csillag | 1,1 | 6,6 |
* Ez a három modell a 2017szeptembere előtt forgalomba helyezett gépjárművekre vonatkozó Euro 6b emissziós normát teljesíti. Ugyanakkor 2019 szeptemberétől minden típusnak meg kell felelnie a jóval szigorúbb Euro 6d temp normának, így a modellek frissített kiviteleit a Green NCAP következő tesztsorozataiban értékelik ki.
A Green NCAP a következőképpen értékelte a Hyundai IONIQ Electric teljesítményét: „A Hyundai tisztán elektromos, kompakt családi autója, az IONIQ EV egy 88kW teljesítményű villanymotort alkalmaz erőforrásként. A helyi károsanyag-kibocsátást értelemszerűen nulla, hiszen a tesztek során a jármű nem fogyaszt fosszilis üzemanyagot; az IONIQ EV maximális 10 pontot szerzett a Légtisztasági Indexen (Clean Air Index.) Hasonlóképpen zéró az üvegházhatás előidézésében kulcsszerepet játszó szén-dioxid kibocsátása, az energiahatékonyság pedig kiemelkedő; a modell energiafogyasztása egyik vizsgálat során sem haladta meg a 20kWh/100km-t, annak ellenére sem, hogy a nagy terheléssel járó autópálya-teszt érezhetően nagyobb igénybevételt jelent, mint a többi vizsgálat. Az IONIQ EV a bizonyíték arra, hogy a jelenleg elérhető hajtási módozatok közül a tisztán elektromos jelenti a legtisztább alternatívát.”