Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Restaurált benzingőz – Ford GT40

1

Feltesszük, hogy olvasóink egy jelentős többsége túl fiatal ahhoz, hogy emlékezzen rá mit is jelentett az, amikor a Ford 1966. június 19-én megnyerte a legendás Le Mans-i 24 órás versenyt.

1966-ban a Ford emlékezetes győzelmet aratott a Ferrari-Ford párharcban, akkor, amikor a Le Mans-i 24 órás verseny első három helyén az amerikaiak versenyautóját intették le, egy olyan szoros küzdelmet követően, amiben végül csak a célfotó döntött. Henry Ford II és Enzo Ferrari presztízs csatája dőlt el így hosszú időre, hiszen a Le Mans-i versenyt egészen 1969-ig a Ford GT40-es uralta ezt követően.

Ford GT40 Le Mans 1966

A Ford és a Le Mans-i 24 órás versenyen 1960 óta legyőzhetetlen Ferrari viszálya 1963-ban kezdődött, amikor is Enzo Ferrari az utolsó pillanatban mondott nemet a Ford vételi ajánlatára.

Ford GT40 Le Mans 1966

1966-ban a Ford a GT40-essel állt bosszút a Ferrarin, Henry Ford öröme pedig nem is lehetett volna nagyobb miután az első helyezett 2-es rajtszámot viselő (Bruce McLaren, Chris Amon) Ford mögött a 2. és a 3. helyet is az ő versenyautói foglalhatták el.

Ford GT40 Le Mans 1966

A versenyen végül célfotó döntött, a Ford ugyanis egy képen akarta tudni az autóit a befutónál, ezért azt az utasítást adták McLarennek hogy lassítson, a célban így a Ken Miles és Denis Hulme vezette 1-es rajtszámú autó csak méterekre volt tőle. Először a versenybírók Miles autóját hirdették ki győztesnek, majd a célfotó tanulmányozását követően a győzelmet mégis inkább McLarenéknek adták.

Ford GT40 Le Mans 1966

Az 1966-os versenyen mindhárom dobogós Ford GT4-es Mk II-es specifikációjú volt, amit Carroll Shelby és mérnöki csapata épített, bennük pedig a Ford Galaxie 7 literes V8-as erőforrása dolgozott, a Kar Kraft 4 sebességes sebességváltójával kiegészítve.

A győzelmet követően az első helyezett P/1046-es karosszériájú autót a Holman Moody versenyistálló vásárolta meg, majd kisebb karosszéria módosítást követően azzal elindultak az 1967-es Daytonai 24 órás versenyen. Az autó azonban a futamon összetört, tavaly augusztusban azonban Rob Kaufmann az RK Motors Charlotte tulajdonosa megvásárolta és a tervek szerint a Le Mans-i győzelem 50. évfordulójára eredeti fényébe állítja vissza az első amerikai versenyautót, amely győzni tudott a legendás európai versenyen.

Megosztás

1 hozzászólás

  1. Pingback: Elkezdődött a Ford GT gyártása • Mi Férfiak

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «