s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A Rolls-Royce “beúszott” saját, önvezető haditengerészeti koncepciójával

0

A Rolls-Royce már évek óta érdekelt a kereskedelmi célra szánt önvezető hajók szektorában, de a cég most a robotikus hadihajók irányába fordult.

Ezek a 60 m-es, 700 tonnás, nyitott fedélzetű, egyszemélyes hajók több mint száz nap alatt képesek lennének a legénység nélkül üzemelni, mialatt 6.482 kilométert tesznek meg, több mint 25 csomó (26 km / h) maximális sebességgel.
Az egyik legnagyobb egyszeri kiadás és a legnehezebb tétel a haditengerészetnél a tengerészek toborzása, ezért a világ fejlett tengeri hatalmainak nagy része egyre inkább az automatizálás felé fordul. Ez lehetővé teszi, hogy a következő generációs repülőgép-hordozók és tengeralattjárók nagyobbak és jobb teljesítményűek legyenek, mint elődeik, de kisebb személyzettel.

Rolls-Royce önvezető hadihajója
Ugyanakkor sokkal több forog kockán, mint a költségek. A mai haditengerészeti személyzet nem a fedélzetet felmosására vagy a sárgaréz berendezéseket polírozására lett kiképezve. Értékes, magasan képzett szakemberek, a flottaparancsnokok pedig hajlamosak arra, hogy ismétlődő, rutin feladatokkal pazarolják el a képességeiket, amikor máshol hatékonyabban lehetne őket foglalkoztatni.

Rolls-Royce önvezető hadihajója
A Rolls-Royce koncepció hajó átvállalja a jelenlegi egyszemélyes küldetéseket, köztük a harci feladatokat, a járőrözést és a megfigyelést, az aknakeresést és a kikötők őrzését. Ez felszabadítaná a személyzettel rendelkező hajókat, hogy vegyes flották részeként vegyenek részt kihívást jelentő, többszereplős küldetéseken.
Azért, hogy ezt elérjék, a Rolls-Royce elmondása szerint ezeknek az önvezető hajóknak a megbízhatóság és könnyű fenntarthatóság tekintetében a legjobbat kell nyújtania. Ehhez egy teljesen elektromos meghajtású rendszerre van szükség, ami kevesebb segédanyagot, mint például kenőanyag és hűtőrendszer igényel. A kezdeti koncepcióban két, 4-MW Rolls-Royce MTU 4000 Series motor volt, amely 1,5 MW teljesítményű meghajtást biztosított.

Rolls-Royce önvezető hadihajója
A későbbi tervek már apró gáz turbinákat használnak a nagyobb megbízhatóság érdekében. További energiát és lopakodó képességet biztosítana egy 3000 kWh energiatároló rendszer, míg a napelemek a készenléti állapotban segítik a hajó rendszereit.
Mivel egy önvezető hajónak, definíciója szerint személyzet nélkül kell működnie, a Rolls-Royce koncepciója fejlett mesterséges intelligenciát és a cég saját önvezető működést támogató rendszereit fogja használni. Mindezt egy végpontok közötti kibervédelmi rendszer fogja biztosítani.

„A Rolls-Royce nagyobb érdeklődést lát a haditengerészetek részéről az önvezető, semmint távvezérelt hajók iránt. Ezek a hajók megnövekedett működési teljesítményt biztosítanak, miközben csökkentik az személyzetet veszélyeztetettségét, valamint a fenntartási és építési költségeket is mérséklik” – mondja Benjamin Thorp, a Rolls-Royce, Naval Electrics, Automation and Control részlegének vezetője. „A következő 10 évben a Rolls-Royce arra számít, hogy a közepes méretű pilóta nélküli hajók egyre inkább elterjednek, különösen a vezető haditengerészetek körében, így a vegyes és ember nélküli flották száma növekedni fog. Tapasztalataink és képességeink révén vezetők lehetünk ezen a területen.”

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «