s

Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Sikeres érettségi – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

0

A Volkswagen modellpalettájának egyik legfiatalabb tagja a Tiguan. A korábban már egy ráncfelvarráson túlesett modell most második nemzedékével jelent meg a hazai kereskedésekben. Mi most egy jól felszerelt, összkerékhajtásos, dízel modellben tehettünk próbát hogy merre tart legkisebb SUV modelljével a gyár.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

Azt, hogy mennyire szalad az idő két dologból lehet jól nyomon követni, a gyerekek felcseperedéséből, illetve az egyes modellek típucseréjéből. Ha most rákérdeznék valószínűleg kevesen vágnák rá a kérdésemre a választ, miszerint hány éve jelent meg a porondon a Volkswagen kisebb SUV modellje, a Tiguan? Idén lesz pontosan 10 éve, hogy bemutatkozott a Dakar sikerekkel büszkélkedő Touareg kistestvére.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion
Az első generációra rá merem mondani, hogy a megszokott volkswagenes formavilágtól némileg elrugaszkodott fiatalos, bohókás autó volt. A mostani második generáció (2011-ben volt egy ráncfelvarrás), a “gyerekes” példánál maradva azonban már egy kész, érett felnőtt testesít meg.
Míg a közel 3 millió példányban értékesített elsőgenerációs Tiguan még a jó öreg PQ35 platformra épült, addig a második nekifutásra készített új modell már a hetes Golfnak is remek alapot biztosító MQB platformra építkezik.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

Mindez az autó méreteiben is visszaköszön, hiszen valamennyi paraméter megnőtt, hosszabb (+6cm), szélesebb (+3cm), tágasabb utastérrel rendelkezik. A méretnövekedés jótékony hatással van a kényelemre is, hiszen a vezetői székben egy 170-180 cm magas, akár erős felépítésű férfi ember is kényelmes elfér, úgy hogy mögé akár egy hosszabb lábú kamasz is kényelmesen elfér.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

Egy négyszemélyes családnak több mint kényelmes az autó belső tere, a már alaphelyzetben 615 literes csomagtartó pedig több mint elégséges. Ha mégis kicsinek bizonyulni a raktér, akkor a csomagtartóból egyetlen mozdulattal ledönthető 2/3-1/3 arányban a hátsó üléssor. Mindez nagyon praktikus, ha egy olyan tárggyal érkezünk, amelyet alapból nem tudunk betenni a csomagtartóba. Nem kell kivenni, letenni, előre menni, hanem egyetlen mozdulattal szabad helyet tudunk csinálni.

Természetesen a tesztautónk minden “földi jóval” felszerelt volt, amely extrák használatával komfortosabb az utazás. Az adaptív tempomattal én továbbra sem tudunk megbarátkozni, de hasznossága megkérdőjelezhetetlen mondjuk egy ködös útszakaszon, hiszen helyettünk is figyel az autó az útra.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion
Megszokhattuk, hogy adott márka esetében a beltér is hasonló hangulatot áraszt, a Tiguanban is egy klasszikus Volkswagen-műszerfallal néz farkasszemet a vezető. Szolid, elegáns és minőségi kivitel, minden kezelőszerv a helyén van, ahogy azt a más VW modellekben is megszokhattuk. A műszerfal középen ott a nagy érintőkijelző, de a lényeg előttünk, a teljesen digitális műszerfal.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

Kedvenc beállításom amikor a navigáció jelenik meg háttérben nagy méretben, a két kis körműszerben pedig minden egyéb adat. Ez megoldás egyébként az Audiban debütált, de a Tiguanban is kiváló képminőséggel és változtatható beállítással jelenik meg.

Tesztautónkban a kétliteres TDI 150 lóerős változata dolgozott, amely a hétfokozatú DSG-váltóval és 4motion összkerékhajtással együtt szinte tökéletes párosítást alkot. Ha nyugodtan autózunk a kocsival akkor tökéletesen teszi a dolgát, sportosabb menetben, mintha a sofőr egy gondolattal előrébb járna, a sebességváltó egy pici késéssel követ bennünket és mindez igaz a 150 lovas ménesre is.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion
Az autó ebben a felszereltségben súrolja a 15 millió forintos árat, de ezért tényleg egy nagyon jól felszerelt, komfortos, kényelmes és ma divatos SUV modellt vásárolhatunk meg. Természetesen magyar szokáshoz híven lesznek akik, ugyanennyi pénzért egy fapadosabb Touareget választanak majd. Személy szerint nekem tetszett az autó, de mint családos ember én továbbra is azt mondom, hogy egy Passat kombinál nincsen jobb.

Műszaki adatok:

Motor

2 literes, 16 szelepes, soros elrendezésű, négyhengeres, turbós dízelmotor

Hengerűrtartalom: 1984 cm3.

Legnagyobb teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500-4000/min.

Legnagyobb nyomaték: 340 Nm 1750-3000/min.

Erőátvitel

Sebességváltó: 7-fokozatú, duplakuplungos automata

Hajtásrendszer: állandó négykerékmeghajtás

Méretek

Hosszúság: 4886 mm

Szélesség: 1839 mm

Magasság: 1673 mm

Tengelytáv: 2677 mm

Saját tömeg: 1673 kg

Menetteljesítmény

Végsebesség: 200 km/óra

Gyorsulás 0−100 km/h: 9,3 sec.

Tesztátlag 100km/liter: 8,5

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «