Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

SpaceLiner – Sydneyből Londonba 90 perc alatt

0

Úgy tűnik, hogy hamarosan ránk köszönthet a hiperszonikus repülés korszaka. Az európai Airbust követően ugyanis a Német Űrkutatási Központ (DLR) ált ellő egy hiperszonikus repülőgép ötletével.

A SpaceLiner a tervek szerint a hangsebesség 20 szorosát elérve például Sydney-London utat mindössze 90 perc alatt tudná le, míg Európából kevesebb, mint 60 perc alatt eljuthatnánk az USA-ba. A tervezők szerint pedig az ehhez szükséges technológia gyakorlatilag már a rendelkezésünkre áll, így 2030-ban már akár ilyen hiperszonikus gépekkel utazhatnánk a kontinensek között.

SpaceLiner, hiperszonikus repülő

Az újabb hiperszonikus gép ötletével még 2007-ben a Német Űrkutatási Központ vezetője állt elő, a terv egyetlen buktatója az volt, hogy akkor nem kevesebb, mint 33 milliárd dollárra becsülték a hiperszonikus repülőgép kifejlesztésének költségeit.

SpaceLiner, hiperszonikus repülő

Martin Sippel a SpaceLiner projekt fejlesztésébe belekezdő brémai Német Űrkutatási Központ Space Launcher Systems Analysis csoportjának a vezetője szerint már elkészítették a hiperszonikus repülőgép kifejlesztésének am menetrendjét, aminek az első fázisa az idei évben már el is kezdődhet. A DLR az Amerikai Aerodinamikai Intézettel közösen gondolja a projekt megvalósítását és egy 100 utas befogadására alkalmas repülőgépben gondolkodnak.

SpaceLiner, hiperszonikus repülő

A kontinensek feletti hiperszonikus utazás azonban nem lenne valami olcsó, a jegy 100 000 dollárba kerülne, de Sippel szerint még így is lenne érdeklődés a gép iránt. „Sok száz millió utas utazik minden évben a kontinentális járatokon, és mi úgy gondoljuk, hogy itt van egy kis piaci rés a számunkra” – jelentette ki Sippel. „Ha pedig az utasok 0.2 százalékát meg tudnánk szerezni, akkor miért is ne vágnánk bele? Az űr látványa is hatalmas vonzerő lehet.”

SpaceLiner, hiperszonikus repülő

A SpaceLiner rendszer az űrsiklóhoz hasonlóan egy utaskabinból és egy rakétahajtómű rendszerből állna és mindkét jármű teljes mértékben újrahasznosítható. A rakétameghajtás ráadásul környezetbarát is, hiszen folyékony oxigén és hidrogén üzemanyagot égetne el. A rakétahajtómű a felszállást követően 10 perc alatt gyorsítaná fel a SpaceLinert a hangsebesség 20 szorosára, majd 20 kilométeres magasságban a hajtómű egység leválna és innentől kezdve a repülő 15 000 mérföld/órás sebességgel magától siklana az űr határán és így a föld bármelyik pontját elérhetné, és le is szállhatna.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «