Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Szuperszonikus repülőt épít az Spike Aerospace

0

A repüléstechnológiában veteránnak számító Tom Captain csatalakozott a céghez, amely az 1,100 mph sebességű, 100 millió dolláros S-512 modellt fejleszti.

Spike Aerospace

A legtöbb üzleti modellben először meghatározzák az igényt, majd létrehozzák azt az kielégítő terméket vagy szolgáltatást. A Spike Aerospace és a szuperszonikus üzleti jet-je, az S-512 esetében nem ez a helyzet, állítja repüléstechnológiában veteránnak számító Tom Captain, aki nemrég csatlakozott a bostoni céghez mint vezető tanácsadó.
„Ez a légijármű fogja megteremteni az igényt” – mondja Captain, aki nemrég ment nyugdíjba a Deloitte-től, ahol az alelnöki pozíciót töltötte be, és a légi részleget vezette. „Hasonlóan ahhoz, ami Elon Musk SpaceX koncepciójával és másokkal is történt, akik olcsó kijutást biztosítanak az űrbe. Ezek a cégek megjelentek, és ezáltal megteremtették az igényt a szatellitek kilövésére, ami korábban nem létezett.

Spike Aerospace
„Arra számítunk, hogy ez a repülőgép azokban fog igényt támasztani, akik hajlandók 20-30 százalékkal többet fizetni egy üzleti jet-ért, mert kétszer olyan gyorsan érnek vele célba” – mondja Captain. „Az üzletembereknek az idő pénz.”
A 100 millió dollárra beárazott S-512 sebessége 1,6 Mach, azaz 1,100 mérföld/óra lesz, ami 450 mérfölddel gyorsabb, mint bármely más civil repülőgép. Úgyszintén fontos megemlíteni, hogy a robbanás, amit akkor ad ki a gép, amikor átlépi a hangsebességet, mire a landolásra kerül a sor, már olyan halk lesz, hogy nem fog megszegni semmilyen földi hangkorlátozást.

Spike Aerospace
„A kereskedelmi és üzleti repülés jövője négy különböző módon lesz forradalmasítva” – mondja Captain, megmagyarázva, hogy miért is csatlakozott a Spike-hoz. „Az egyik a sebesség, a második a meghajtás, a harmadik a teherbíróképesség, a negyedik pedig autonóm irányítás. Olyan dologba akartam vágni a fejszémet, ami ebből a négy dimenzióból az egyiken valami forradalmit nyújt.”

Spike Aerospace
Az S-512 sebessége vonzotta a Spike-hoz, de a repülő egy másik tulajdonsága is lenyűgözte: a nagyfelbontású plazma képernyő, ami az ablak nélküli kabin teljes hosszában végig fog futni, és a külső kamerák felvételeit fogja mutatni. Ugyanakkor a képernyők akár filmet, vagy egy fedélzeti meetinghez szükséges anyagokat, PowerPoint vagy más prezentációkat is ki tudnak vetíteni laptopról. Az ablak nélküli kialakítás csendesebbé teszi a kabint, hiszen nem ereszti be a szél és a hajtómű zaját, ami egyéként beszüremkedne a nyílászárókon keresztül. „Ez egy úttörő megoldás” – mondja Captain, aki a Deloitte-nél az üzemben lévő repülők egyharmadának fejlesztésében részt vett.
Az S-512 kabinja 26 láb hosszú, 6 láb magas és majdnem 9 láb széles lesz, és akár 18 utas is el fog benne férni különböző elrendezésekben. A repülő 6,200 tengeri mérföld megtételére lesz képes. Ezzel a járművel a New York-London távot 3,5 óra alatt lehet megtenni, Los Angeles-ből Tokióba pedig 5 óra lesz eljutni.

Spike Aerospace S-512 Supersonic Jet from Spike Aerospace on Vimeo.

A Spike tavaly ősszel megkezdte a repülőgép tesztelését. A várakozások szerint a valós méretű és sebességű S-512-t 2023-ban fogják bemutatni, miután megkapta a szükséges tanúsítványokat az FAA-tól és a nemzetközi légiközlekedési hatóságoktól.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «