Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Utcai farkas – Új KIA Sorento

0

Párizsban debütál a dél-koreai autógyár megújult zászlóshajója a KIA Sorento. A modell harmadik generációs tagja az elődnél még nagyobb és kifinomultabb luxust kínál.

A KIA a Sorento első generációjával 2002-ben lépett piacra. Akkor még erősen a teherautós motívumokat és technikai megoldásokat képviselő modell legújabb szériája már a legkifinomultabb technológiákat képviseli, amiben a luxus szabadidőautók szinte minden ismérve megtalálható.
A végleges formaterve igazi csapatmunka volt, aminek oroszlán részéért a márka koreai Namyang dizájnstúdiója felelt, de a vonalak húzogatásában a frankfurti és Irvine-ban (Kalifornia) dolgozó tervezők is részt vettek. A végeredményként pedig megszületett a nemes egyszerűséggel csak Streetwolf-nak aposztrofált új Sorento.

KIA Sorento  oldalról

Az új sportosabb karakter 95 mm szélesebb, 15 mm alacsonyabb és 5 mm szélesebb

A képek alapján mi úgy látjuk, hogy a Sportage hatás tetten érhető az autón, ez főleg az elejére igaz, ami sokkal lágyabbá teszi az előd szériánál méretileg is nagyobb autót. A puhább, ívelt vonalai kompenzálják a robosztusságát. Új a hűtőrács kialakítása, az úgynevezett „tigrisorr” ismerős lehet a 2013-as Cross GT tanulmányról, aminek némileg átdolgozott változata köszön vissza frontrészről. A méretbeli változások az optikailag elnyújtott sziluett sportos karakterrel ruházzák fel az autót.
Természetesen a Sorento továbbra is elérhető és 7 személyes kivitelben. A méretváltozásokkal jelentősen nőtt a komfort, melynek jótékony hatásai a második és harmadik üléssorban lehet majd igazán érezni. Bővült a csomagtér nagysága is, a korábbi 515 liter helyett immáron 605 literrel lehet gazdálkodni.

KIA Sorento műszerfal

A beltér egyik legjellegzetesebb formai eleme a svájci karórák ihlette kezelőfelület, amely új, ezüstszínű keretbe foglalva alkalmazza a Kia legújabb HMI (ember-gép interfész) technológiáit.

A gyári által kiadott kommüniké leírása szerint jelentősen kifinomultabb az anyagfelhasználás, és harmonikusabb a kialakítás, ami további presztízsnövelő. Az enteriőr másik lényeges eleme az átdolgozott műszerfal is, mely ötvözi a KIA legújabb HMI (ember-gép interfész) technológiáit.
Az erőforrás kínálatában 5 fajta motor szerepel 172-től 270 lóerőig. Az európai piacon azonban csak kétféle aggregáttal lesz elérhető a 2.2 dízellel illetve 2.4 GDI benzines motorral.
Az új Sorento számos aktív és passzív biztonsági rendszerrel és vezetési komfortjavító opcióval kapható majd, amiben megtalálhatjuk: az intelligens, adaptív sebességtartó automata (ASCC); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS, amely hangjelzést ad, ha a vezető irányjelzés nélkül lépi át a sáv határait), a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW), a holttér-felügyelet (BSD), a sávváltást segítő rendszer (LCA). A hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA, amely a parkolóban a kocsi mögött elhaladó autókra figyelmeztet), vagy a sebességhatár információs rendszer (SLIF), amely a jelzőtáblákat figyelő kameráktól kapott információk alapján a műszerfali kijelzőn jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozást.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «