fbpx
Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

“Viselj egy darabot az autóversenyzés fénykorából”

0

A Chopard társigazgatóját, Karl-Friedrich Scheufele-t hallgatva, miközben a vállalat 30 éves kapcsolatáról beszél az olasz Mille Miglia autóversennyel, azonnal feltűnik, hogy ez nem egy tipikus céges együttműködés. Scheufele számára ez egy személyes utazás is egyben, amely a saját kitartását is tükrözi, mint óragyártó.

Chopard Mille Miglia

Valójában, lehet, hogy ez a személyes kapcsolat az, amely mindmáig relevánssá teszi és hitelességet ad a Chopard Mille Miglia óráinak, míg más autóipari kooperációk az óragyártásban puszta vállrándításra ösztönzik a rajongókat.
Scheufele, aki a versenyzés iránti rajongást az apjától örökölte, már fiatalon is nézte a Mille Miglia versenyeit, és megfogadta, hogy valamilyen úton részt fog benne venni. A rally – amit 1927 és 1957 között rendeztek meg – 1977-ben kelt új életre, és amelyben kizárólag olyan autók versenyezhetnek, amelyeket az eredeti 30 éves története során gyártottak.
1988-ra Scheufele megtalálta a tökéletes autót, egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SL Gullwinget, és készen állt, hogy versenyezzen, nemcsak a Chopardot bevonva szponzorként, de a 24 órás Le Mans hatszoros győztes Jacky Ickx vitte magával navigátornak. Azóta 30 versenyen vett részt.

Chopard Mille Miglia

„A Mille Miglia egy mozgó múzeum, lenyűgöző tájakon keresztül, olyan nézőkkel, akik valóban rajongók, a résztvevők pedig egyszerre őrültek és szenvedélyesek” – mondta Scheufele.

Ez a szenvedély segít megérteni, hogy a Chopard nemcsak a szponzora és hivatalos időmérője a versenynek, amihez csak a nevét és a pénzét adta. Mára a Millie Miglia órák a gyártó legismertebb férfi modelljeivé váltak. 1997 előtt azonban kizárólag a versenyzők kaphattak belőlük (kivéve 1989-ben és 1992-ben, amikor a cég emlék kulcstartót és mandzsettagombokat készített). Idővel sokat változtak ezek az órák.

Chopard Mille Miglia
„Inkább egy kisméretű kvarc korongráf volt, mert ez volt a divat” – mesélte Scheufele a 37 mm-es 1988-as kiadásról, amelynek fő megkülönböztető eleme a merész piros nyíl, amit a számlapba és az acél lünettába gravíroztak. Közel egy évtizedig a Chopard kvarcórákat készített; mindössze 1997-ben alapította meg a cég a saját gyárát Fleurier-ben, ami után megjelent a kollekcióban az első mechanikus korongráf.

Chopard Mille Miglia
„Az igazi váltás 1998-ban következett be, amikor olyan szíjat mutattunk be, amely a ’60-as évekbeli Dunlop abroncsokra hasonlított” – mesélte Scheufele. „Azóta is a varrott gumi szíjat használjuk. Ekkor kezdtünk el igazán a vintage autók dizájnjára reflektálni.”
A 30th-anniversary Mille Miglia Race Edition hűséges ehhez az elhivatottssághoz. „A formája és a kivitelezése tökéletesen kifejezi, hogy miről is szól a Mille Miglia” – mondja Scheufele a 42 mm-es korongráfról, amelynek kopott gombjai, a klasszikus műszerfalak ihlette antracit guilloche számlapja és gumírozott bőrszíja van. „Azt hiszem, ezen a területen úttörőnek nevezhetjük magunkat.”

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «