Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

WTCC – kettős győzelem, López és Loeb osztoztak a serlegeken

0

A 2015-ös túraautó világbajnokság első versenyén a Citroën C-Elysée WTCC dominált. Az első futamot José María López nyerte csapattársai, Yvan Muller és Sébastien Loeb előtt, a másodikon pedig – remek versenyben – Sébastien Loeb győzedelmeskedett López előtt.

A versenyautók fullasztó hőségben sorakoztak fel az első futamhoz. Az időmérőkön kialakult sorrend komoly Citroën-dominanciára utalt: López, Muller, Loeb és Ma Qing Hua indultak az első négy helyről.
Muller kapta el a legjobban a rajtot, és elsőként ért… volna az első kanyarba, ha López nem szemfülesebb. Ma Qing Hua sajnos nem rajtolt túl jól, így többen is megelőzték. Az első körökben a vezető hármas előnye egyre nőtt, míg a mezőnyben nagyon izgalmas csaták alakultak ki. Ezek egyik hőse éppen Ma Qing Hua volt, aki a hetedik helyig küzdötte fel magát.

WTCC Argentína 2015

A második futam jóval nehezebbnek ígérkezett a Citroënek számára, hiszen a fordított rajtsorrend értelmében a negyedik és az ötödik sorból indultak. Talán pontosan ez inspirálta a Citroën pilótáit, különösen a fiatal kínait, aki Loeböt megelőzve az első helyen jött el a rajttól!

WTCC Argentína 2015

A második körben azonban hibázott, amit Loeb nem habozott kihasználni, ráadásul Ma Qing Hua autójának légbeömlőibe növénydarabok kerültek, meg kellett állnia, hogy a szerelők megtisztítsák a nyílásokat, így odalett a kezdeti előny. Nem sokkal később a biztonsági autó „vigyázott” a mezőnyre, amíg egy kisebb ütközéssorozat maradványait eltakarították.

WTCC Argentína 2015

Ekkor Loeb állt az élen Tarquini és López előtt, míg Muller – aki nem rajtolt valami jól – a hatodik helyen autózott. Az újraindítás után még két helyet sikerült előrelépnie, de sajnos ő is kisodródott a pályáról, és egy rövid ellenőrzésre ki kellett mennie a boxba. Loeb tökéletesen vitte végig a futamot, elsőként intették le, López előtt. Ma Qing Hua a hetedik helyen ért célba, így sikerült pontokat szereznie a csapatnak. Muller nem fért bele végül az első tízbe.

  • „Nagyon boldog vagyok, bár mindannyian borzasztóan sokat szenvedtünk a hőségtől. Az első futam egyszerűen tökéletes volt. Nem rajtoltam túl fényesen, de sikerült Yvant magam mögött tartani. Ez adta az önbizalmat a második futamra, sikerült türelmesen kivárnom az alkalmas pillanatokat arra, hogy ellenfeleimet megelőzzem. De Seb irtó gyors volt, egyszerűen nem tudtam elmenni mellette. Szívből gratulálok neki ehhez a szép győzelemhez! Összességében pozitív hétvégét zártunk, a csapat is és én is, hiszen a pontverseny éléről várom a folytatást.”
  • „Fantasztikus érzés így kezdeni a szezont! Az első futamról nincs mit mondanom: arra koncentráltam, hogy megőrizzem a pozíciómat. A második futamban a 8. helyről rajtoltam, de szerencsére már az első kanyarban „megnyíltak a kapuk” előttem, majd az első kör végén egyszer csak azt láttam, hogy nincs előttem szinte senki. Ma Qing Hua mellett is el tudtam menni, amikor hibázott. A biztonsági autó után persze megint mindent bele kellett adnom, mert Pechito nagyon közel volt hozzám, és bizony nem akartam átadni neki a győzelmet.”
  • „ Az első futamban nagyon jól rajtoltam, Pechito elé kerültem, de ő visszaelőzött, és onnantól sajnos eldőlt a verseny. Egyforma autókkal megyünk, egyszerűen lehetetlen egymást előzgetni. A második rajtom… katasztrófa. Ráadásul az első kanyarokban további pozíciókat veszítettem, valahogyan mindig a rossz megoldást választottam. Próbáltam feljönni, akkor meg véletlenül nekimentem Bennaninak, amiért ezúton is elnézést kérek. Hát, nem álmaim szezonkezdete ez a mostani…”
  • „Megvolt a lehetőségem a legjobb eredményekre, de sajnos a rossz első rajt miatt elveszítettem az időmérőn szerzett előnyös pozíciómat. A második futam is sikerülhetett volna jobban, ha nem hibázok, de igyekszem pozitív maradni, és a következő versenyre koncentrálok!”
Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «