Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

X Faktor – FIAT 500X bemutató

0

Idehaza is bemutatkozott a Fiat 500-as legújabb mutációja az X verzió. A terepesre hangolt legfiatalabb családtaggal egy kanyart mi is tettünk a városi dzsungelben.

Mondhatni teljessé vált a Fiat 500-as repertoárja, ugyanis az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living után megérkezett a legfiatalabb gyermek is a családba az 500X. Nagyon be sem kellett harangozni jövetelét, hiszen a korábbi testvérek vérvonala szinte előrevetítette egy terepes változat megszületését is. Persze a legfőbb indok talán mégis csak az volt – vagy lehetett -, hogy ma a crossover verzió jellemzően kihagyhatatlan opció egy márka szortimentjéből.

Fiat 500X

Az első modernkori 500-as megjelenése után napjainkra a modell szó szerint kinőtte magát, igaz ma már csak a nélkülözhetetlen egykori stílusjegyeket viseli magán. A „kis Fiat” sarazható szekciója is megtartotta domináns géneket, de természetesen ezúttal minden optikai kalandorelemmel felvértezték.

Fiat 500X

A látvány mellett igazítottak az autó műszaki tartalmán is, így emelt a hasamagasság és feszesebbre hangoltak futóművek. Ahogy ma ebben a szegmensben az elvárható a kínálatban megtalálható a csak fronthajtásos verzió is.

Fiat 500X, balra City Look, jobbr a Off Road Look verzió

Fiat 500X, balra City Look, jobbr a Off Road Look verzió

Döntéssegítő módon a gyár rögtön kétféle alapot kínál az 500X konfiguráláshoz az egyik a City Look a másik az Off Road Look keresztlevelet kapta. Az egyforma sziluett mellett városi aszfaltbetyár lágyabb tekintettel, míg a terepes markánsabb fizimiskával különül el egymástól.
A B szegmens ringjébe lépő 500X már piacra kerülésekor is igen gazdag modellkínálattal debütál, amit ékesen bizonyít az is, hogy az úgynevezett életmód autóhoz illően szinte kimeríthetetlen kombinációk tárháza. Tizenkét féle szín, nyolc féle stílus variálható szabadon, a négy – Pop, PopStar, Longue, Cross és Cross Plus – felszereltségi szinten.

Fiat 500 X

A személyre szabhatóság nem csak látványjegyekben, hanem a hajtáslánc változatokban is megmutatkozik. A héttagú motorkínálatban négybenzines és három gázolajos erőforrást találunk. Az 1.6 literes e-Torq 110 lórerős ötsebességes váltóval párosított belépő szint után, az 1.4 MultiAir aggregátokat kínálnak több teljesítmény és váltókombinációval, mely utóbbi csúcsán szinte egyedülálló módon a 9 fokozatú automata kapcsolóművet találjuk.

Fiat 500 X, terepen

A dízeles opciókban 1.6 és 2.0 űrtartalmú motorok szerepelnek 120-tól 140 lóerőig. A 4×4 változatokban az összkerékhajtásról egy úgynevezett Traction+ rendszer gondoskodik, mely a nyomatékvesztés érzékelve korrigál.

Fiat 500 X, terepen

A bemutató rapid tesztjének rövid összegzéseként elmondhatjuk, hogy az 1957 óta gyártott modell, amolyan benjamin button történet, persze csak áttételesen, de az tény, hogy tűnik minél öregebb annál jobban néz ki.

Fiat 500 X,

Az gyártó szerint a modellnél az X jelölés kettős üzenet hordoz, ami nem csak a terepes autók manapság elfogadott szimbólumát fémjelzi, hanem egyfajta modellcsaládon belüli progresszivitást is, melyben a stílusok találkoznak, mi több harmonizálnak egymással. Az időutazás végtermékét pedig lendületes, fiatalos vonalvezetést jellemzi.

Fiat 500 X, utastér

Az első impressziók után 500 X terepesen feszesre hangolt futóműve az első kilométerek után talán egy kicsit szokatlannak tűnik. De ezt viszonylag könnyen megbocsátjuk mivel mégis csak egy terepes verzióról van szó. A motorteljesítményről a viszonylag rövid együttlét miatt nem lenne illő markáns véleményt alkotni.

Egy biztos, hogy az 500X-be a márka kipróbált motorjaiból választhatunk, ami egyfajta garanciája is lehet az autónak.
Az általunk vezetett konfiguráció fiatalosan bohém volt, gegekkel teli. Nem hinnénk, hogy családi autó válna belőle, elsősorban a kategóriára jellemző adottságai miatt. Leginkább a viszonylag szűk hátsó lábtér a szembetűnő, ami megvétózza a familiáris titulust. Némileg ellentmondva önmagunknak egy olyan kisgyermekes négytagú családnak mégis csak alternatíva lehet, akik kellően kalandvágyóak és nem akarnak belesimulni a betondzsungel monoton utcaképébe. Az 500 X belépő modelljének ára 1.6 literes 110 lóerős motorral, ötsebességes váltóval, 4 390 000 Ft forint.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «