Kezdőlap Hírek Green Man A Continental hatékony hajtószíjakkal látja el a Goldwind szélturbinákat

A Continental hatékony hajtószíjakkal látja el a Goldwind szélturbinákat

109
0
Continental

A Continental technológiai vállalat látja el hajtószíjakkal a kínai Xinjiang Goldwind Science and Technology gyártóvállalat által előállított szélturbinákat. Az egyedülálló és szabadalmaztatott konstrukcióban a németországi Dannenbergben gyártott szíjak lehetővé teszik, hogy a rotorlapátokon fogaskerekek vagy hidraulika nélkül lehessen állítani.

A Continental tervezői két, már kipróbált és bevált fogasszíj-technológia optimális kombinációjának segítségével fejlesztették ki a szíjakat. 2018-ban a Continental közel két millió eurót fektetett be alsó-szászországi helyszínén, hogy meg tudjon felelni a kínai vállalat évi több mint 100 kilométernyi hajtószíjat kitevő szükségletének.
A fogasszíjak hatékony alternatívát kínálnak a bonyolult erőátviteli rendszerekkel szemben.

ContinentalA Goldwind egyike azon kevés gyártóknak a piacon, amelyek fogaskerekek nélküli meghajtással állítják lapátjaikat, ami egyre fontosabb tényezővé válik a változó szélerősségekre való rugalmas reakció szempontjából. „A Goldwind fogasszíjakra támaszkodik” – mondja Rolf Marwede, a Continental dannenbergi lokációjának igazgatója. „Ennek számos előnye van, például a rendszer így kevésbé komplex, aminek következménye, hogy kevésbé hajlamos a turbina gondolájában előforduló vibrálásra és meghibásodásokra. Szíjaink emellett rendkívül kopásállók és tartósak.”

ContinentalA Continental által szállított szíjak nem igényelnek kenést, karbantartásuk kimondottan egyszerű, valamint jelentősen ellenállnak a korróziónak is. Különösen a tengeri szélerőművek esetében ez az utolsó tényező komoly előnyt jelent a folyamatosan sós tengeri levegőnek kitett hagyományos fém kialakításokkal szemben. „A fogaskerekes megoldásokhoz képest egy egyszerűbb, hajtószíjakat alkalmazó kivitel költséghatékonyabb és hatásosabb is hosszú távon” – mondja Marwede. Hiba esetén a rendszer nagyon gyorsan javítható is, mivel csak az övet kell cserélni, nem pedig a teljes erőátviteli rendszert.